Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Terrano II - jak działa skrzynia biegów i reduktor

cierysz 04 Lip 2008 17:58 20574 7
  • #1 04 Lip 2008 17:58
    cierysz
    Poziom 12  

    Mam pytanie odnośnie działania biegów w nissanie terrano.
    To pierwszy samochód z reduktorem jakiego mam.
    Czy ktoś moze mi naswietlic na czym polega praca takiej skrzyni i np do czego sluzy bieg "N"?
    Wszystkie informacje na ten temat nagrodze kliknieciem na pomogl.
    Z gory dziekuje

    -2 7
  • #2 17 Lip 2008 10:51
    cierysz
    Poziom 12  

    ponawiam pytanie, czy ktoś mi pomoże?

    1
  • #3 25 Lip 2008 17:40
    tomo19811
    Poziom 18  

    A co chciałbyś dokładnie wiedzieć określ o co ci chodzi ????? mialbym manual do tego samochodu po angielsku ?????? co ty na to ????

    1
  • #4 26 Lip 2008 11:05
    cierysz
    Poziom 12  

    mam manuala po angielsku bo wlasnie w anglii mieszkam, ale chodzi mi o zasade dzialania w praktyce terenowych pojazdow.
    na przyklad do czego sluzy pozycja N, czy wiecej pali samochod podczas jazdy z napedem na 4 kola, czy mozna zmieniac naped z 2 na 4 kola podczas jazdy czy tylko na postoju itd.
    W instrukcji jest napisane tylko jak zmieniac biegi.
    Jak juz napisalem nigdy nie mialem samochodu terenowego i jest to pierwszy kontakt z taka skrzynia biegow.

    1
  • Pomocny post
    #5 26 Lip 2008 20:53
    tomo19811
    Poziom 18  

    No to skoro masz po anagielsku to w czym problem przetłumaczyć go w jakimkolwiek translatorze , wejdź sobie na forum nissana tam ci być może ktoś prześle skan instrukcji obsługi do TERRANO II , tam jest wszystko opisane, opcja "N""to nic innego jak rozlączenie napędów {możesz sobie wrzucać biegi na postoju i zmieniać je a samochód i tak nie pojedzie } TERRANO II nie ma mechanizmu różnicowego między osiowego także musisz uważąć jak jedziesz z napędem na 4 koła żeby nie przekraczać pewnych prędkości na asfalcie {pisze to w instrukcji } z tego powodu niejednokrotnie następuję w tym modelu zerwanie {rzadziej } lub też uszkodzenie przegubów wału napędowego przedniego{bardzo często, wg mnie wada tego modelu}, jakbyś chciał coś wiedzięć więcej pytaj na forum NISSANA albo tutaj może mi sie coś jeszcze przypomni podam ci kilka usterek tego modelu :) pozdro .

    1
  • Pomocny post
    #6 26 Lip 2008 23:47
    milejow
    Poziom 42  

    Na pozycji N reduktor nie przenosi napedu na kola(podobnie jak luz skrzyni biegow.Reduktor sluzy do przeniesienia napedu na os przednia i tylna i do zwiekszenia momentu obrotowego na osiach(pozycja low)Jezeli nie pisze w instrukcji i obok dzwigni reduktora,ze nie wolno zalaczac napedu na przod podczas jazdy to mozna to zrobic.W praktyce przy czysto mechanicznym sposobie przelaczania napedow lepiej jest robic to na unieruchomionym aucie.Przy systemie elektrycznym/pneumatycznym sterownik sam decyduje czy mozna przelaczyc czy nie

    0
  • #7 27 Lip 2008 10:46
    cierysz
    Poziom 12  

    dziekuje za wyjasnienia i za pomoc.
    Jeszcze jedno pytanie, może głupie, do czego służy bieg N w praktyce, jeżeli rozłącza napędy i nie da się jechać to po co on jest? Może trzeba z niego korzystać w momencie przełączania momiędzy napędem na 2 i 4?

    1
  • #8 27 Lip 2008 10:52
    milejow
    Poziom 42  

    Czasem auta terenowe sa wyposazone w mechanicznie napedzane wyciagarki off-road,owe.Aby nie obciazac dodatkowo zespolu napedowego wlacza sie pozycje N,wyciagarka nadal jednak dostaje naped(za posrednictwem odpowiedniej przystawki do reduktora)

    0