Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic - kontrolka check engine

04 Jul 2008 21:50 34699 16
  • Level 9  
    Witam.

    mam w zasadzied duży problem z moją Hondą Civic 5d D14Z4. Chodzi o błąd związany z grzałą sondy lambda. Jest to już cała historia. Zapaliła się już ponad rok temu. Błąd był kasowany. Lampka zapalała się co jakiś czas i gasła czasami parę dni po zaświeceniu, czasami kilkanaście. Ostatnio się zapaliła i tak świeci pół roku. Mechanik stwierdził, że pewnie sonda lambda padła i wymienił obie na nowe. Niestety na niewiele się to zdało. Ciągle błąd grzałki lambdy. Zostały sprawdzone połączenia i ciągle to samo. Co ciekawe sonda zaczyna działać przy wyższych obrotach i po wykasowaniu błędu kontrolka się nie włącza. Także przy ponownym odpaleniu. Gdy silnik wystygnie zabawa zaczyna się od nowa. Anonimowi mechanicy z ASO poradzili, żeby wymienić tyrystory w komputerze.
    Może ktoś miał podobne problemy i mógłby coś poradzić?
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 12  
    Witam

    Nie jestem może ekspertem ale wymiana tyrystorów w komputerze to raczej chybiona sprawa najlepiej od razu cały komputer. Najpierw jednak dokładnie zbadał bym jeszcze raz obwód zasilania grzałki. Napięcie sterujące ma chyba 12 V. Dokładne procedury testujące można znaleźć w dokładnych dokumentacjach Civica - do znalezienia przy odrobinie wysiłku. A to, że błędu nie ma dla wysokich obrotów i rozgrzanego silnika wynika ze specyfikacji sondy Lambda, która poprawnie zaczyna funkcjonować w temp. ok 300 stopni, czyli jak porządnie zostanie "odmuchana" spalinami. Na zimnym silniku pracę sondy komputer interpretuje w dużym uproszczeniu jako jej brak i dlatego masz zapaloną kontrolkę.

    Moderated By goldwinger:

    Zaniżanie poziomu forum, pisanie postu nic nie wnoszącego do tematu - ostrzeżenie

  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Heki wrote:
    Witam

    Nie jestem może ekspertem...


    Nie jesteś, Twój post to jedna wielka bzdura.
    Kolegę autora poproszę o numery błędów, mam wrażenie,że grzanie sondy nawala, czy to zostało dobrze sprawdzone?
  • Level 9  
    Witam,
    z tego co pamiętam to kod 65.
    Pzdr
    bartek
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    oj chyba nie 65
  • Level 9  
    Witam,
    dokładnie podam opis błędu, gdy mój mechanik wróci do domu. Problem sprawia grzałka drugiej sondy lambda. Została on podłączona z pominięciem kostki, żeby wykluczyć defekt tej kostki i dalej wywala błąd.
    Pzdr
    bartek

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    Najprawdopodobniej jest to P0141 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka / lub
    P0161 Podgrzewacz czujnika O2 / sondy lambda (Bank 2 Czujnik 2) - usterka / O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2)
    Gościu nie zapisał sobie.
  • Level 9  
    Witam,
    dzisiaj był poownie sprawdzany. Błąd p0141 i doszedł jeszcze p0420
  • Level 9  
    Sytuacja wyglądana następująco:

    Został sprawdzony cały obwód grzałki sondy lambdy i wszystko jest w porządku. Sterownik natomiast zamiast napięcia 12 V podaje tylko kilka impulsów na obwód grzałki jakby coś chciał sprawdzić następnie wywala błąd p0141. Kontrola spalin nie wykazała żadnych odchyłek, czyli same sondy pracują prawidłowo. Po skasowaniu błędu w czasie jazdy kontrolka się nie zapala. Ponowne uruchomienie silnika skutkuje checkiem.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Podmieniałeś Kolego tą sondę?
  • Level 9  
    Tak, została podmieniona.
  • Level 16  
    Witam kolegów podepnę się pod ten jak widzę stary temat może ktoś mi pomoże.A więc sprawa wygląda identycznie jak u kolegi tyko z tym wyjątkiem ze ja ma silnik d16v1 ale objawy identyczne sąda wymieniona i check nadal świeci i wyrzuca błąd grzałki sady nr 2 już nie wiem co z tym zrobić.
  • Level 2  
    Czesc,
    Nie wiem czy temat jest jeszcze aktualny, ale moge moze troche pomoc. Otoz takze posiadam honde civic z silnikiem D16V1 i mialem podobna przypadlosc. Sprawa wygladala nastepujaco:
    Kontrolka swiecila jak kupilem autko, wiec pojechalem do mechanika i po podlaczeniu do kompa wyszla grzalka sondy S02 co oznaczalo sonde lambde regulacyjna za katalizatorem.
    Wiec pojechalem do sklepu, kupilem nowa (uniwersalna) i do mechanika, aby szybko ja wymienic. Niestety po wymianie blad (check enegine) swiecil dalej mimo kilkukrotenego resetu kompa.
    Moj mechanik poszperal w manualach do civica i problem rozwiazany.
    Uniwersalna sonda daje opornosc 8 ohmow, a w hondzie wymagana jest, dla sondy lambdy za katalizatorem, od 10 - 80 ohmow opornosci.
    Wiec po zakupie dedykowanej sondy do hondy (oczywiscie odpowiednio drozszej) problem zniknal.
    Pozdrawiam
  • Level 2  
    Witam mam pytanko dotyczace mojej hondy jest to rocznik 2000 pojemnosc 1.4 3 drzwiowa,jezdze na benzynie.Ostatnio w trasie zapalila mi sie kontrolka check engine wiec pojechalem podpiac pod komputer...Co sie okazalo ze komputer niby wykryl cos z katalizatorem,moj znajomy mowil mi ze mam wymienić sonde,nie znam sie zbytnio na autach ale zauważyłem ze ta sonda jest przed katalizatorem wiec nie wiem czy to ma cos z tym wspolnego. Po zmianie sondy i zesetowaniu lampka znikla ale dzisiaj wyskoczylo to samo...Jest sens zeby zmienić katalizator czy problem tkwi w czyms innym.Prosze o pomoc
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Z takimi pytaniami to do wróżki. Nie mamy danych do oceny.
  • Level 2  
    Tzn jakie dane?Jak pisalem wyzej jestem kompletnie zielony...
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Diagnostyczne, w Pana przypadku tylko warsztat pomoże. Ktoś, kto nie tylko przeczyta błędy ale i wyciągnie wnioski z parametrów bieżących.
  • Level 13  
    litwa69 po mojemu w civie masz 2 sondy, 1 przed katem, druga w kacie