Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A6 2.5 TDI V6 - Spadek mocy

nemo666 05 Jul 2008 11:45 53299 22
Texa Poland
  • #1
    nemo666
    Level 21  
    Witam. Mam problem a mianowicie wczoraj kiedy chciałem pojechać do sklepu, dodałem mu gazu, to bardzo ciężko ma się rozpędzić. Po prostu brak mu mocy. Ale jak pogazuję mu na luzie to słychać świst turba. Czyżby to turbo ? Proszę o wasze wypowiedzi. Czekam. :)
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    ptaszek1975
    Level 30  
    Sprawdź przepływomierz powietrza i szczelność węży do turba i do intercolera.Sprawdź go na komputerze.
  • #3
    mark200
    Level 13  
    i gruszkę przy turbo
  • #4
    wopor
    Level 32  
    witam, jaki kod silnika,zrób co napisał ptaszek, kopci na czarno? za mało podałeś objawów, mozliwe że pompa niskiego cisnienia się kończy, sprawdż jeszcze , nie mając kodu silnika to zgaduje czy elektrozawór zmiany geometri łopatek turbiny działa, jak masz ze zmienna geometrią, zrób co ptaszek napisał czyli diagnostykę bo reszta to wróżenie, pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #5
    nemo666
    Level 21  
    poprostu był odpięty wężyk cisnienia dolotowego do turbiny .. teraz okey :)
  • #6
    simon60004
    Level 10  
    nemo666 wrote:
    poprostu był odpięty wężyk cisnienia dolotowego do turbiny .. teraz okey :)


    Cisnienia dolotowego do turbiny ?? ktory to wężyk ?
  • #7
    przemas144
    Level 11  
    WItam mam taka sprawe... posiadam audi a4 2.5 tdi 98' 150PS. Mialem objawy takie jak tu opisujecie... wymienilem przepłwke i sie polepszylo.... ale czasami jest takie cos ze od 2000-2800 obr/min nie mam ciagu .. momentami jak zmieniam bieg zamiast przyspieszac mi zwalnia... sprawdzalem gruche jest ok ;] tzn zdjalem wezyk i dmuchanlem w nia i jest szczelna nie wiem co to moze byc. przeplywka nowa.. myslicie ze to zawor n75 ? dodam ze lekko poci mi sie 1 wtrysk moze to byc to ? prosze o pomoc 1!!!! :)
  • #8
    wopor
    Level 32  
    witam, poczytaj sobie to

    Dodano po 41 [sekundy]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1055544.html

    Dodano po 7 [minuty]:

    posiadasz juz troszke wiekowy samochodód z pewno ponad 200tyskm przebiegu a czyszczenia dolotu nie robiłeś, wiec ta dziura w przyspieszeniu jest ewidentna, jest taki preparat o nazwie ONE SHOT do czysczenia dolotu ale drogi i jak drogi tak skuteczny , czysci do białego metalu :), mozna stosować nitro ale i przy One shocie i nitro uwaga na lakier , bo pokaże sie czysta blacha, pozdrawiam
  • #9
    fermec1
    Level 2  
    witam mam taki sam problem ze spadkiem mocy .w trakcie jazdy a najczęściej podczas wyprzedzania.Tyle że raz jest dobrze a na jeden moment kicha.Mam go od miesiąca i jak go kupiłem to miał to samo tyle że nie miał mocy w ogóle ,przepływomierz powietrza wymienił i to samo i dopiero mechanik wyją katalizator i nie to auto do dzisiaj .Nie wiem może to filtry paliwa może powietrza bo ja nie wymieniałem.auto ma 200 tyś.przebiegu i co to może być? że raz jest dobrze a raz źle?może ktoś mi powie ?BARDZO proszę OD CZEGO MAM zacząć żeby się nie wpędzić w niepotrzebne koszty.
  • #10
    ptaszek1975
    Level 30  
    Filtry wymień to podstawa kolego,bo Ci dalej padnie przepływka. Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnień.
  • #11
    przemas144
    Level 11  
    ja wymienilem filtry : paliwa oleju powietrza nowy olej przebieg mam 175 tys. udukomentowany od roku w polsce serwis w niemczech .. wiec co mam zaczac robic ? poradzcie :) przeplywka tez nowa węze od podcisnien i inne sprawne juz sprawdzalem grucha tez ... moze turbina ?? a moze najlepiej jechac na komputer ?
  • #12
    wopor
    Level 32  
    witam, wymiana fitrów (wszystkich) jak i oleju to normalne czynnosci serwisowe, natomiast czyszczenie dolotu CAŁEGO jest niezbedne, ponieważ zanieczyszczenie postepuje powoli i niezauwazalnie dla osiagów samochodu dla kierowcy, jedynie pełna dignostyka z sprawdzeniem mocy na kołach daje obraz niepełnego doładowania silnika w dolnych zakresach obrotów kiedy turbina ma stosunkowo niskie ciśnienie doładowania, przy turbinie o zmiennej geometri łopatek ten stosunek ciśnienia do obrotów jest jeszcze bardziej niekorzystny, częsta przyczyną są nieszczelne przewody doprowadzajace powietrze do koletora ssącego i mamy silnik wolnossacy, mam w tej materii wiedzę z outopsji , własnie w natakim silniku 2.5 dti V6 , klientowi kazano wymienić cytuje" panie 2 wtryski i pompa nie daje odpowiedniego już ciśnienia , panie ten silnik i tak już 250tys zrobił, poczyszsczeniu dolotu kompleksowo w raz z intercoolerem i kolektorami i turbiną silnik ma odpowiednią kulture pracy, i wkreca sie na obroty jak nowy, po 80 km przestał kopcić (zero!! dymku czarnego), wypalił resztki z kolektorów, a powiem ze nagminne jest podawanie klientom taki tekst uuuu panie przepływka pada, po wymianie, panie wtrysk(i) trzeba wymienić , i na koniec, panie kończy się pompa, od lat aż wstyd powiedzieć ( śmierć Hendrixa) paćkam sie w smarach i powoli odchodzi mi chęć naprawiana swiata mechaniorów samochodowych i tjjuningowców hehhehehe stepił sie mnie nóż i zęby jadowe mnie tyż wypadły, pozdrawiam i zycze wonnego dymku
  • #13
    fermec1
    Level 2  
    przemas...w moim przypadku na początku zanim kupiłem a 6 wpinałem na komputer i nie wykazał nieprawidłowości a auto było mulaste nie wiem czy to normalne że program testujący kulturę pracy silnika miał prawo nie wychwycić zapchanego katalizatora .Szybki telefon do serwisu i tam dopiero sugestia wymienić lub wyrzucić . po zdjęciu katalizatora auto obudziło się do życia na jakieś 600 km aż do dzisiaj ........ a co będzie dalej ?zgodnie z sugestiami kolegów sprawdzę wszystko co napisaliście DZIĘKI na pewno podzielę się co go bolało a tobie przemas daje wolny wybór z tym katalizatorem bo sam nie wiem czy dobrze zrobiłem.

    Dodano po 24 [minuty]:

    a jeszcze mnie irytuje to że w moim przypadku jadę sobie i jest bardzo dobrze a w pewnym momencie koniec jazdy i dzieje się to przy różnych obrotach \prędkościach ale prawie zawsze dół jest odczuwalny przy 1.2.biegu gdy chce podciągnąć go przynajmniej do 50-70 km/h 3bieg do 100km/h i dosyć 4 i 5 pomału dociskając przyspiesza ale powoli o 6 nie wspomnę.Górki i nagłe przyspieszenia- dołek wręcz zwalnia i to mi robi nieregularnie tak jak chce dlaczego tak jest że w trakcie podroży na odcinku 50 km. to co napisałem czasem jest fikcją a czasem prawdą .
  • #14
    przemas144
    Level 11  
    Dokladnie mam tak samo jak TY,..... jest dobrze a za chwile niewiadomo czego sie spodziewac .. jade prawie 240 km/h na obwodnicy 3miasta.. a za moment nie moge do 100 dojsc ... ;/ strach wyprzedzac ... tak jak mówisz ... kupie one shot i spróbuje :) pozdrawiam :]
  • #15
    fermec1
    Level 2  
    ja osobiście co do produktu firmy KENT one shot nie jestem przekonany .Kolega który tak zachwala ten produkt pisze o czyszczeniu układu dolotowego i ma rację ale tym produktem?Pisze że jest bardzo drogi i ma rację bo jest ,.ale na ALLEGRO bo klient firma LUNA sprzedaje go po 292.82zł. a nawet po 496.32zł. a poza ALLEGRO ten sam facio sprzedaje ten sam produkt ONE SHOT FIRMY KENT NR.KATALOGOWY [KENT 83915] 500ML.ZA 28.00 zł. brutto TO GDZIE SENS I LOGIKA DOBREGO PRODUKTU.Można sprawdzić wpisując na google zmywacz one shot pierwsza pozycja.Jutro jadę do serwisu AUDI I sprawa się wyjaśni o czym napisze a także nie omieszkam spytać się o ten produkt fachowców z AUDI .
  • #16
    wopor
    Level 32  
    witam, Panowie normalna cena dla zakładów to około 180zł za 29 zł to chyba popłuczyny z baniaka hehehe, troszkę napisze o sobie , pracuje w tym zawodzie od 1973 roku, nieskromnie może ale troszku szkół pokończył w tej materii , popisał na temat zasilania wtryskowego i diesli ,i benzyną zasilanych silników , sam eksploatowałem sam, WV wariant na full wtrysku w 1973r, wiec te doswiadczenia są z autopsji i badań eksploatacji pojazdów, czyszczenie układu dolotowego w dieslach doładowanych jest potrzebna dlatego gdyż ilość powietrza jest( ciśnienie , temperatura jest wykładnikiem do doboru ilości wtryskiwanego paliwa, mało powietrza -mało paliwa intercooler brrr(chłodnica powietrza doładowanego) zwieksza mase tego powietrza jako że im zimniejsze tym ma wieksza masę ) dlatego trzeba tez zadbac o czystość odmy i jej drozność i elementów wytrącania cząstek oleju z powietrza wypychanego ze skrzyni korbowej, gdyż ono jest odpowiedzialne w dużej mierze za zanieczyszczenia w układzie dolotowym, ja piszę o swoim przekonaniu co do skutecznosci tego preparatu, ale mozna jak sie ma zdemontowany cały układ dolotowy wraz z kolektorem(ami) ssacym ( co bywa czasami dośc kłopotliwe i trudne) przeczyścic mechanicznie i rozpuszczalnikem nitro, dobre efekty daje myjka ciśnieniowa ale z ciepłą wodą i ciśnieniem min 160 atm, to co piszecie panowie to ewidentnie zafajdany dolot i turbina, ale kazdy ma prawo do własnych sądów i jak mawiał prof.J Werner samochód jak facet musi mieć wał a nie przeguby, pozdrawiam

    Dodano po 21 [minuty]:

    jeszcze tylko taka mała uwaga,Luna sprzedaje tych opakowań 12 za te cene a cena jednostkowa to oklice 28zł ,ja zamawiam kilka opakowań po 12szt to cena jak wyżej, czyli te 29zł za jednostkowe opakowanie, to oki, na jeden sam złużywam 2-5 szt , pozdrawiam i zuczę wonnego dymku
  • #17
    przemas144
    Level 11  
    To kupujesz taki co na allegro jest czy jak ??:) bo nie rozumiem do konca :D i prawde mówiąc jak go użyc ( tego one shot) ??:) gdzie mialbym go na rozgrznym silniku zaaplikowac ??:) 2.5 tdi 98' pozdrawiam :)
  • #18
    przemas144
    Level 11  
    Mam pytanie .. bo na instrukcji do One Shot jest napisane odlączyc silnik krokowy.. niezabardzo wiem co to jest :) Prosze o dokladne instrukcje co mam robic po kolei :) bo nie jestem mechaniorem :P
  • #19
    fermec1
    Level 2  
    przemas ... byłem w serwisie AUDIi i w moim przypadku była nieszczelność na dolocie powietrza.Preparat one shot jest popularnie znany i nawet w serwisie AUDI STOSOWANY ZADKO ALE TO NIE JEST PRZYCZYNA TWOICH zmartwień .Takie czyszczenie w garażu radzą zaniechać ,chyba że wolisz eksperymenty ale skutki mogą być opłakane.Nie jestem stroną ani też nie reklamuję serwisu i możecie mówić co tam chcecie ale w takich silnikach lepiej dać zarobić mechanikom .KOSZT NAPRAWY MOJEGO AUDI TO 400 Zł. z czyszczeniem w SERWISIE .ONE SHOT kosztuje tak jak piszecie 180zł. dwie puszki ci trzeba to 360zł. jaka pewność naprawy? ZOSTAWIAM TO BEZ KOMENTARZA.Samo zdiagnozowanie przyczyny w SERWISIE TO KOSZT 250Zł.A naprawa w/g cennika w zależności od przyczyny ale też nie musisz tego robić u nich kalkulację zostawiam Tobie.
  • #20
    wopor
    Level 32  
    witam, kupuje u przedstawiciela one shot, opakowanie niby to samo ale czy wśrodku też to nie wiem, silnik krokowy jak czyścisz np. benzynowy silnik to ustroistwo ustala obroty biegu jałowego, Panowie powiem tak, serwis jest potrzebny jako że nie których części niestety na wolnym rynku sie nie kupi, chocby różnistych kodów, natomiast co do reszty postu Fermeca mam inne zdanie, oczyiscie że naprawe czy regulacje trzeba wykonać fachowo ( mam nadzieje że po 35 latach paprania się w smarach moge powiedzieć ze troszku sie na tym znam), myslę że elektrodę odwiedzaja własnie fachowcy i doradzają fachowcy, natomiast mam duże zastrzeżenia co do diagnozowania przyczyn wadiwej pracy samochodu ogólnie mówiąc, spotykałem sie czsami z tak smieszną interpretacją wskazań Vaga ,czy Kts ale to inna bajka, pewnie że pisząc o wyczyszczeniu dolotu nie sugeruję samodzielnej naprawy , tylko podaje przyczynę i jej usuniecię aby przywrócic prawidłową pracę silnika, znam naprzykład budowe i sposób działania telewizora, ale go nie naprawiam ponieważ interpretacja objawów może byc moja błedna i naprawiał bym nie to co potrzeba, a z praktyki wiem ze najlepszym odrdzewiaczem jest coca cola i zapieczone sruby daje sie odkrecać, serwis to juz inna sprawa, a na marginesie fermec pisze ze miał nieszczelność na dolocie , czyli za mało powietrza dostawało sie do silnika , czyli jest to ta sama przyczyna wadliwej pracy, czy zdławiony dolot nagarem , czy nieszczelność, i na koniec 7 na 10 serwisów szuka przyczyny w dopływie ilości paliwa i elementów za to odpowiedzialnych, a nie stosuja zasady postepowania która legła u podstaw opracowania silnika doładowanego obecnej generacji ilość powietrza i do niej dobrana optymalnie ilość paliwa, z tąd przepływomierz, temp powietrza doładowanego ,cisnienie powietrza doładowanego, opcjonalnie czujnik ciśnienia atmosferycznego, czyli po to jest turbina bo im wiecej powietrza tym wiecej paliwa i lepsze osiagi , pozdrawiam i każdy ma prawo popsuc sobie sam samochód
  • #21
    przemas144
    Level 11  
    ja zauwazylem ze mam zly blok n75 (egr) zamówilem juz prawidlowy .. iwec jak to nie pomoze bede sie martwil dalej :) pozdrawiam i dzieki za pomoc :) nie wiem dokladnie kiedy ten zawór dostane ale napisze jak sie dowiem na 100 % co bylo przyczyna :)
  • #22
    wopor
    Level 32  
    witam, ponieważ audi do tanich samochodów nie należy , należy sie z takimi sytuacjami liczyć, ponieważ różnej masci fachmany czasami są (heheheheeh) mądrzejsi od fabryki, i wkładaja różniste podobnie wygladające części, spotakałem się z i takim przypadkiem, klijent przyjechał z audi a6 tdi, objaw ciężko zapala jak jest ciepła i wywala niezłą chmurkę czarnego dymu, serwis , wymiana 2 wtryskiwaczy bo zaduża dawke paliwa podają, ogarnął mnie dziki smiech, paliwa oczywiście że za dużo ale to kalkulator steruja tą dawką a info od czujników temp. płunu chłodzącego, temp. powietrza i ciśnienia tegoż, co sie okazało klient chciał aby zrobino lekki tuning, hehehehhehe i TJUUUNINGOWIEC wpadł na pomysł i wsadził w czujnik temp płynu chłodzacego opornik i zrobił odczyt dla kalkulatora wtrysku jakby był syberyjski mróz -50 st C, mimo ze silnik miał temp +- 90 st C, obraza fachowego rasowania silnika, i profesjonalizmu, serwis nie wpadł na to bo nie napisało w VAGU i tyle, pozdrawiam
  • #23
    przemas144
    Level 11  
    witam !! wymienilem zawor egr n75 i jest super pozdrawiam i dzikei za pomoc :P