Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator alternatora do Łady od "malucha"

Madergames9 06 Lip 2008 20:23 3000 15
  • #1 06 Lip 2008 20:23
    Madergames9
    Poziom 15  

    Witam.
    Mam ładę 2107 i wysiadł mi regulator alternatora. Kupiłem zewnętrzny od malucha i szczotkotrzymacz. Regulator ma 2 przewody zielony i żółty. Jedna nasadka konektorowa jest węższa. Czytałem gdzieś w internecie, że szczotkotrzymacz do malucha jest odizolowany od masy... więc zgłupiałem jak to podłączyć. Czy mógłby ktoś mi coś podpowiedzieć.

    Pozdrawiam

    0 15
  • #2 06 Lip 2008 20:25
    monrant
    Poziom 22  

    Nie nada się, kupić szczotkotrzymacz od poloneza i regulator też od poloneza.

    0
  • #3 06 Lip 2008 21:05
    Madergames9
    Poziom 15  

    Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. Pytanie więc jest o te wyprowadzenia z tego regulatora... W internecie jakiś właściciel Łady wspomniał, że miał zamontowany regulator od malucha, więc dlaczego się nie uda w moim przypadku...?. Nie udało mi się znależć schematu podłączenia alternatora w PF 126 może ktoś posiada taki...?

    0
  • #4 06 Lip 2008 21:09
    monrant
    Poziom 22  

    Dobra, uda się, ale za dużo kombinacji. Musial byś odizolować szczotkę od masy, no i niektóre altki w 2107 były 6-cio diodowe ( Bułgarskie), Ruski G222 był 9-cio diodowy i Jugosłowiański, ale on się nie psuł.
    Więc nie kombinuj z regulatorem od malucha, tylko załóż od poloneza.

    0
  • #5 06 Lip 2008 21:10
    momik12
    Poziom 31  

    Madergames9 napisał:
    Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. ?


    I tu właśnie jest pies "podgrzewany"

    0
  • #6 06 Lip 2008 23:03
    Madergames9
    Poziom 15  

    Skoro to jest tylko problem to dam rade zrobic... Wydałem już pieniądze, a jeżeli nie tak to mogę wyprowadzić dwa przewody ze starego regulatora od Łady bo tam jest napewno odizolowany od masy. Pozostaje problem z podłączeniem. Jak go podłączyć do tego regulatora...?.

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    Hmmm najprościej powiedzieć, że się nie da czegoś zrobić. Czy jest ktoś sprytny co odpowie na pytanie... Jak to podłączyć..?

    Pozdrawiam

    0
  • #7 06 Lip 2008 23:05
    kwok
    Poziom 39  

    przewód z wąską wsuwką do szczotki
    szeroka wsuwka to połączenie z drugą szczotką, mostkiem wzbudzenia (3 małe diody) i kontrolką tzn wszystko razem
    kontrolka oczywiście z plusa po stacyjce i reg od malca należy oczywiście umasić

    0
  • #8 06 Lip 2008 23:08
    monrant
    Poziom 22  

    A jeżeli ta łada nie ma diod wzbudzenia i kontrolki?
    Bo te łady ze swej natury takowej kontrolki nie miały, a miały taki fajny voltomierz 8)
    Kontrolkę miały tylko wersje bielgijskie czy fińskie,,

    0
  • #9 06 Lip 2008 23:12
    kwok
    Poziom 39  

    to trza se wstawić hehehe zamiast kontrolki może być rezystor jakieś 100-150-Ohm

    0
  • #10 06 Lip 2008 23:22
    Madergames9
    Poziom 15  

    Wielkie dzięki za odpowiedź. Faktycznie mam taki fajny woltomierz zamiast kontrolki, ale można to zrobić na kontrolce to już żaden problem. Alternator ten co mam ma wyjście z diodkami, chociaż do regulacji napięcia na oryginalnym regulatorze ich nie wykorzystuje..

    Pozdrawiam

    0
  • #11 06 Lip 2008 23:24
    monrant
    Poziom 22  

    -zakłada sczotkotrzymacz od poloneza
    -montuje regulator od poloneza ( trza tylko wywiercic jedną dziurkę pod blachowkręt)
    -ten przewód co szedł do regulatora oryginalnie ( taki różowawy ) podpina do cycka 15 regulatora
    -bierze pół metra przewodu, zalutowuje dwie samiczki i łączy 67 regulatora ze szczotkami.
    Proste jak dupczenko, i nie wiem po co się grzmoci z przerabianiem szczotkotrzymacza, będzie miał awarię na drodze i będzie klął na swoje udziwnienia.

    0
  • #12 07 Lip 2008 00:24
    sigi
    Spec od samochodów

    Nic z tego nie będzie... najdłużej z tydzień i od nowa problem nastąpi...

    Ciekawe czy się moje prognozy potwierdzą, oczywiście nie życze tego zainteresowanemu....

    Pozdrawiam.

    0
  • #13 07 Lip 2008 13:29
    Madergames9
    Poziom 15  

    Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...?

    Pozdrawiam

    1
  • #14 07 Lip 2008 14:42
    monrant
    Poziom 22  

    Już mi się nie chce na tym forum nic pisać...
    Altek w ładzie pracuje jako obcowzbudny, popatrz sobie na skrzynke bezpieczników, bezpiecznik numer 8 czy 9-masz na patce napis G67?
    To bezpiecznik regulatora ( i uzwojenia wirnika); oznacza to Generator zacisk 67 czyli wzbudzenie.
    Na kablu idącym do regulatora masz prąd jak kluczyk jest na ON
    Do moderatorów-mogli byście coś zrobić aby poziom się lekko podniósł?

    0
  • #15 07 Lip 2008 14:51
    Madergames9
    Poziom 15  

    Sorry Winetou... ja blada twarz mało kumata, ale Ty wielka czerwona twarz olśnić mnie oj jak bardzo.... :). Wielkie dzieki za dodatkowy wysiłek.. i życzę więcej cierpliwości....
    Pozdrawiam

    0
  • #16 07 Lip 2008 14:55
    monrant
    Poziom 22  

    Mistrzu, jeżeli nie masz ładowania to duża szansa że po robocie też miał nie będziesz jak czegoś nie sprawdzisz.
    Te wirniki w altkach łady miały pewną paskudną przypadłość, ale widać to już gołym okiem, i każdy kto robi w elektryce samochodowej powie "rzeczywiście, było tak".

    0