Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator alternatora do Łady od "malucha"

06 Lip 2008 20:23 3096 15
  • Poziom 15  
    Witam.
    Mam ładę 2107 i wysiadł mi regulator alternatora. Kupiłem zewnętrzny od malucha i szczotkotrzymacz. Regulator ma 2 przewody zielony i żółty. Jedna nasadka konektorowa jest węższa. Czytałem gdzieś w internecie, że szczotkotrzymacz do malucha jest odizolowany od masy... więc zgłupiałem jak to podłączyć. Czy mógłby ktoś mi coś podpowiedzieć.

    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 22  
    Nie nada się, kupić szczotkotrzymacz od poloneza i regulator też od poloneza.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 15  
    Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. Pytanie więc jest o te wyprowadzenia z tego regulatora... W internecie jakiś właściciel Łady wspomniał, że miał zamontowany regulator od malucha, więc dlaczego się nie uda w moim przypadku...?. Nie udało mi się znależć schematu podłączenia alternatora w PF 126 może ktoś posiada taki...?
  • Poziom 22  
    Dobra, uda się, ale za dużo kombinacji. Musial byś odizolować szczotkę od masy, no i niektóre altki w 2107 były 6-cio diodowe ( Bułgarskie), Ruski G222 był 9-cio diodowy i Jugosłowiański, ale on się nie psuł.
    Więc nie kombinuj z regulatorem od malucha, tylko załóż od poloneza.
  • Poziom 31  
    Madergames9 napisał:
    Szczotkotrzymacz pasuje do alternatora tylko że ma jedną końcówkę podłączoną do masy. ?


    I tu właśnie jest pies "podgrzewany"
  • Poziom 15  
    Skoro to jest tylko problem to dam rade zrobic... Wydałem już pieniądze, a jeżeli nie tak to mogę wyprowadzić dwa przewody ze starego regulatora od Łady bo tam jest napewno odizolowany od masy. Pozostaje problem z podłączeniem. Jak go podłączyć do tego regulatora...?.

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    Hmmm najprościej powiedzieć, że się nie da czegoś zrobić. Czy jest ktoś sprytny co odpowie na pytanie... Jak to podłączyć..?

    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    przewód z wąską wsuwką do szczotki
    szeroka wsuwka to połączenie z drugą szczotką, mostkiem wzbudzenia (3 małe diody) i kontrolką tzn wszystko razem
    kontrolka oczywiście z plusa po stacyjce i reg od malca należy oczywiście umasić
  • Poziom 22  
    A jeżeli ta łada nie ma diod wzbudzenia i kontrolki?
    Bo te łady ze swej natury takowej kontrolki nie miały, a miały taki fajny voltomierz 8)
    Kontrolkę miały tylko wersje bielgijskie czy fińskie,,
  • Poziom 39  
    to trza se wstawić hehehe zamiast kontrolki może być rezystor jakieś 100-150-Ohm
  • Poziom 15  
    Wielkie dzięki za odpowiedź. Faktycznie mam taki fajny woltomierz zamiast kontrolki, ale można to zrobić na kontrolce to już żaden problem. Alternator ten co mam ma wyjście z diodkami, chociaż do regulacji napięcia na oryginalnym regulatorze ich nie wykorzystuje..

    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    -zakłada sczotkotrzymacz od poloneza
    -montuje regulator od poloneza ( trza tylko wywiercic jedną dziurkę pod blachowkręt)
    -ten przewód co szedł do regulatora oryginalnie ( taki różowawy ) podpina do cycka 15 regulatora
    -bierze pół metra przewodu, zalutowuje dwie samiczki i łączy 67 regulatora ze szczotkami.
    Proste jak dupczenko, i nie wiem po co się grzmoci z przerabianiem szczotkotrzymacza, będzie miał awarię na drodze i będzie klął na swoje udziwnienia.
  • Spec od samochodów
    Nic z tego nie będzie... najdłużej z tydzień i od nowa problem nastąpi...

    Ciekawe czy się moje prognozy potwierdzą, oczywiście nie życze tego zainteresowanemu....

    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...?

    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Już mi się nie chce na tym forum nic pisać...
    Altek w ładzie pracuje jako obcowzbudny, popatrz sobie na skrzynke bezpieczników, bezpiecznik numer 8 czy 9-masz na patce napis G67?
    To bezpiecznik regulatora ( i uzwojenia wirnika); oznacza to Generator zacisk 67 czyli wzbudzenie.
    Na kablu idącym do regulatora masz prąd jak kluczyk jest na ON
    Do moderatorów-mogli byście coś zrobić aby poziom się lekko podniósł?
  • Poziom 15  
    Sorry Winetou... ja blada twarz mało kumata, ale Ty wielka czerwona twarz olśnić mnie oj jak bardzo.... :). Wielkie dzieki za dodatkowy wysiłek.. i życzę więcej cierpliwości....
    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Mistrzu, jeżeli nie masz ładowania to duża szansa że po robocie też miał nie będziesz jak czegoś nie sprawdzisz.
    Te wirniki w altkach łady miały pewną paskudną przypadłość, ale widać to już gołym okiem, i każdy kto robi w elektryce samochodowej powie "rzeczywiście, było tak".