Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8TD rozrzucony olej na chłodnicę

tadeuszgr 07 Lip 2008 07:37 5127 17
  • #1 07 Lip 2008 07:37
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    Witam
    Zauważyłem przerwany wężyk gumowy łączący rurkę metalową średnicy ok.6mm przy pompie wtryskowej i wychlapany olej na chłodnicę.
    Nie znam Forda więc mam pytanie:
    1/ jakie zadanie spełnia to połączenie pompy wtryskowej prawdopodobnie z filtrem powietrza lub turbosprężarką i
    2/czy mogły nastąpić jakieś uszkodzenia

    0 17
  • #2 07 Lip 2008 08:50
    adam7009
    Poziom 38  

    Zmień wężyk i będzie dobrze,nic się nie stało,jest to wąż wzbogacający dawkę paliwa podczas pracy turbiny.

    0
  • #3 07 Lip 2008 10:04
    Krick1987
    Poziom 24  

    A że sie spytam, jaki olej wychlapuje??? napędowy czy silnikowy???

    0
  • #4 07 Lip 2008 15:17
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    Wygląda na olej silnikowy bo jest ciemny przepracowany.
    Nie rozumiem właśnie dlaczego olej silnikowy bo z diagnozy wcześniejszej wnioskuję,że to połączenie to jakiś układ podciśnienia

    0
  • #5 07 Lip 2008 16:25
    Krick1987
    Poziom 24  

    Jak olej silnikowy to pewnie turbina troche puszcza :)
    A co do przewodu to on steruje dodatkową dawką paliwa.
    Podłaczony jest do tzw. Boostera.

    Poprostu połącz to nowym węzem i bedzie ok :P

    0
  • #7 30 Paź 2009 12:53
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    Robię poważniejszy remont silnika po przegrzaniu i teraz napewno wiem że to olej silnikowy z przepuszczającej turbiny.Czy turbinę można jakoś uszczelnić?

    0
  • #8 30 Paź 2009 18:07
    michal2190
    Poziom 10  

    mozna tylko trzeba miec do tego odpowiedni sprzet i raz sie to udaje a raz nie lepiej kupic druga turbine choc nie masz sie czym az tak przejmowac troche oleju w intercoolerze to normalne.

    0
  • #9 30 Paź 2009 18:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 30 Paź 2009 20:31
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Panowie, żaden boster, żadna turbina. Stawiam na słabą kompresje - silnik ma duże przedmuchy i mgła olejowa przez odmę leci do turbiny. A turbina sprawana rozdmuchuje to dalej po całym dolocie, łącznie z w/w wężykiem który służy do zwiększania dawki względem ciśnienia doładowania. Wymień wężyk i będzie ok. Silnik odzyska jad, bo skoro był zsunięty to nie miałeś wzbogacania dawki.

    0
  • #11 30 Paź 2009 20:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 31 Paź 2009 02:05
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    DJ-Opornik Też myślałem o kompresji ale nie było większego problemu z paleniem.Sprawdzę ciśnienie gdy tylko zdobędę manometr.Zastanowiła mnie też ilość błota w kolektorze ssącym-20%zwężone przeloty.Rozmawiałem z mechanikiem i stwierdził ,że to normalne.Zastanawiam się,czy on jest normalny.

    0
  • #13 31 Paź 2009 11:32
    MałyMaro
    Poziom 11  

    Są specjalne zakłady, które zajmują sie regeneracjami turbin, jednak pomysl czy warto topić kasę w tak wiekowe auto (domyslam sie ze to escort z poczatku lat 90, wtedy pojawialy sie takie 1.8 td)

    0
  • #14 11 Lis 2009 22:01
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    Po przegrzaniu silnika zaczęło wypychać płyn chłodzący z wyrównawczego.Pompa termostat,czujnik temperatury sprawne.Zdjąłem głowicę,uszczelka dobra.Zmieniłem głowicę i dalej wypycha wodę(ekologia)Zmierzyłem ciśnienie i na trzech ok.20 atm a na czwartym 16.To grubo poniżej normy.W tulejach widoczne progi.
    DJ-Opornik -gratuluję znajomości tematu.Zgadzam się z Tobą,że odma "syfi" kolektor ssący.
    Pozostaje dla mnie zagadką skąd to ciśnienie w układzie chłodzenia?przecież bloki nie pękają raczej.
    Ponadto mam problem z zapalaniem "zimnego" ale podejrzewam przewody paliwowe.Zapowietrza się pompa.Jestem załamany.
    Czy można założyć pierścienie bez demontażu silnika?Nie mam warunków żeby wytargać takigo byd......
    Czy mógłby mi ktoś podesłać praktyczne instrukcje ustawienia rozrządu i pompy bo instrukcja napraw Forda zaleca trzpienie ustawcze których nie mam.

    0
  • #15 19 Lis 2009 09:21
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Fordowski układ chłodzenia jest troche skomplikowany i zryty.
    Ma kilka przewodów odpowietrzających które maja w sobie zabudowane kryzy żeby nie było za dużego przepływu. Podstawą jest szczelnosć układu, musi on pracować na nadciśnieniu. Jeśli korek nie utrzymuje ciśnienia to w sprawnym aucie woda w oczach ginie. Jest jeszcze jeden problem: bardzo często 1.8TD wywala wode do poziomu dna zbiorniczka, dalej chłodziwo pozostaje na starym poziomie. Widziałem to w kilku przypadkach aut, nawet mnie to doświadczyło. Jeden z kolegów 2 razy zdejmowal głowice poszukując przyczyny i nic nie znalazł. U mnie zjawisko wystąpiło krótkotrwale i znikło w momencie gdy z braku wody dolałem tescowej coli ponad 1 litr. Po kilku dniach stan chłodziwa przestał spadać. Czy przypadek - czy lekarstwo - nie wiem.

    Co do kompresji - byłem pewien że to to. Turbina w TD jest stara, ciężka i duza przez co tak łatwo sie nie psuje. Częściej spotykam właśnie przedmuchy. Zaślep EGR to błota w dolocie mniej będzie

    0
  • #16 08 Cze 2011 22:17
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    Witam
    Nie potrafię zdjąć miski olejowej.Coś trzyma od strony skrzyni biegów.Czy muszę odkręcić skrzynię biegów?

    0
  • #17 08 Cze 2011 22:55
    toku74
    Poziom 31  

    Dwie głęboko osadzone śrubki. Nie trzeba ściągać skrzyni.

    0
  • #18 09 Cze 2011 21:58
    tadeuszgr
    Poziom 18  

    TOKU 74
    Trzeba odkrecić skrzynię biegów,koło zamachowe i 3 śruby trzymające miskę olejową.
    Odnoszę wrażenie ,że nie znasz budowy tego silnika lub celowo wprowadzasz w błąd.Myślę,że Moder ustosunkuje się do tematu.

    0