Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf tdi 130km uszczelka pod głowicą

waldes11 07 Lip 2008 09:58 6124 13
  • #1 07 Lip 2008 09:58
    waldes11
    Poziom 2  

    Witam ostatnią przy moim golfie przepaliło mi uszczelke pod głowicą w taki sposob ze spaliny dostawały sie do układy chłodzącego i robiło sie cisnienie i wyrzucało mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy teraz pytanie jest co powinienem zrobic no bo na 100%plantowanie głowicy zmiana uszczelniaczy ,oczywiscie komplet uszczelek nowe śruby no i co jeszcze powinienem ruszyc jezeli ktos z was robil juz taki silnik napiszcie co jak i gdzie bede wdzieczny----(głowic nie jest pęknieta blok cały tylko uszczelka albo i aż uszczelka ) Z góry dziekuje za rady

    0 13
  • #2 07 Lip 2008 10:53
    virus_lx
    Poziom 17  

    Skąd masz pewność że głowica nie jest popękana, oddawałeś ją do zakładu na sprawdzenie szczelności czy stwierdziłeś wzrokowo?
    Głowice oczywiście trzeba splanować.
    Ja Ci tylko podpowiem żebyś założył metalową uszczelkę i będzie po sprawie.
    Mam jeszcze pytanie czy te 130 kucy jest fabrycznie czy kręciłeś go?
    Życzę powodzenia i pozdrawiam

    0
  • #3 07 Lip 2008 11:08
    waldes11
    Poziom 2  

    nie oddawałał głowicy na plantowanie ale wzrokowo wydaje mi sie ze jest wporzadku ale sie zobaczy w zakładzie --co do koników podkrecone przez kumpla ale bede chyba musiał wrocic do poprzedniego ustawienia auta bo po podkreceniu zrobiłem jakis 5tys kilometrow i bach uszczelka

    0
  • #4 07 Lip 2008 11:33
    jaszczur1111
    Poziom 33  

    w/g mnie zwiększenie mocy to dobra sprawa ale trzeba z tego korzystać rozważnie. Jeśli będziesz jechał z pełną mocą dłuższy czas to przeciążasz silnik i zwiększasz ryzyko awarii. Natomiast jakieś krótkotrwałe korzystanie ze zwiększonej mocy nie powinno powodować uszkodzeń uszczelki.

    Jaki przebieg silnika?

    Przy okazji zawsze oglądam stan koła napędowego rozrządu. Jeśli widać nawet niewielkie ubytki materiału tam gdzie chodzi pasek ;konieczna wymiana koła i paska.

    Dokładnie obejrzyj powierzchnię styku bloku i głowicy. Kiedyś miałem mikroskopijne pęknięcie bloku, które przegapił doświadczony mechanik. Efekt: po 200 km padnięta uszczelka. Blok poszedł do śmieci.

    0
  • #5 07 Lip 2008 11:37
    waldes11
    Poziom 2  

    przebieg 170tyskm pełny serwis do 164tys pasek wymiana przy 150tys

    0
  • #6 07 Lip 2008 12:20
    momik12
    Poziom 31  

    Pewnie regulacja na gruszce ruszana i takie efekty.Twój kolega powinien sponsorować tą naprawe.

    0
  • #7 11 Lip 2008 14:49
    virus_lx
    Poziom 17  

    Witam.
    Ludziska kręcą te silniki że hej, załóż metalową uszczelkę i nie przesadzaj z ciśnieniem 0,8 - 0,9 jest wystarczające (ustawiaj koniecznie z wpiętym manometrem).
    Co do sprawdzania głowicy to zawsze po takiej akcji sie ją planuje, na oko nie zobaczysz za dużo, jedynie chyba pęknięcia między zaworami (w książce do VW jest podana max dopuszczalna szczelina pęknięcia)
    Domyślam się że "rezystor tuningujący" już wpiełeś w przepływke?
    Pozdrawiam

    0
  • #8 11 Lip 2008 17:53
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Kolego jaki to golf 3 czy 4 i oznaczenie silnika podaj,to jest silnik na pompowtryskach czy normalny na pompie wtryskowej.

    0
  • #9 11 Lip 2008 20:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 12 Lip 2008 12:30
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    elektrit napisał:
    ptaszek1975 napisał:
    Kolego jaki to golf 3 czy 4

    A widziałeś kiedy trójkę 130 koni?

    Nie wiem czy czytałeś od początku,bo silnik jest pod kręcony i dla tego pytam czy na pompowtryskach czy na pompie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A jeżeli chodzi o silnik na pompowtryskach to tam zawsze przychodzi uszczelka metalowa.

    0
  • #11 12 Lip 2008 12:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 12 Lip 2008 17:57
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Kolego "elektrit", zalecam naukę czytania ze zrozumieniem !!!

    0
  • #13 10 Gru 2008 08:33
    vckat
    Poziom 9  

    virus_lx napisał:
    Skąd masz pewność że głowica nie jest popękana, oddawałeś ją do zakładu na sprawdzenie szczelności czy stwierdziłeś wzrokowo?
    Głowice oczywiście trzeba splanować.
    Ja Ci tylko podpowiem żebyś założył metalową uszczelkę i będzie po sprawie.
    Mam jeszcze pytanie czy te 130 kucy jest fabrycznie czy kręciłeś go?
    Życzę powodzenia i pozdrawiam


    Kto Ci naopowiadał takich bzdur, ze glowice trzeba koniecznie planować! dobrze że nie proponujesz wymiany pierścieni i uszczelniacza wału korbowego przy każdej wymianie oleju.

    0
  • #14 20 Sty 2009 14:54
    karrol81
    Poziom 10  

    No to się odezwał... głowicę się powinno planować przed każdym założeniem, oczywiście mowa o dieslu.

    0