Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator Astra 1.7TD ISUZU

07 Lip 2008 13:21 11541 21
  • Poziom 11  
    Witam.
    Przepaliła mi się przewód prowadzący od alternatora do AKU i przywierał do masy. Po naprawieniu przewodu mam następujący objaw:
    Po odpaleniu nie ma adowani i obrotomierz an zero. Po przegazowaniu do około 3500obr słychać kliknięcie przekaźnika i gaśnie kontrolka ładowania i pojawiają się obroty. Napięcie na na biegu jałowym 14.5V - przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie rośnie do 16V, po czym słychac klik przekaźnika i napięcia spada do 12.3V (zapala się ładowanie i znowu brak obrotów). Po ponownym przegazowaniu sytuacja się powtarza...

    Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co padło w altku?

    z góry dzięki za odpowiedzi
  • Poziom 17  
    Typowy objaw regulatora napięcia.
  • Poziom 11  
    monrant skoro zaprzeczasz, że to nie regulator napięcia to udowodnij...

    Swoją drogą, dlaczego nie ładuje od razu po dopaleniu, tylko dopiero jak go przegazuje...? Nie dostaje napięcia wyzwolenia?
  • Poziom 22  
    A po co będe cokolwiek udowadniał?
    Każdy mądry by wypiął 4 pinową wtyczkę z altka i popatrzał tam za ciekawymi rzeczami, zwłaszcza na kablu żółtym i czerwonym, chyba że masz nowszy typ, z dwupinową, to jeszcze prościej.Jeżeli tam jest ok, to się rozbiera altka ( brrrr, idzie się upaprać) i wymienia się....

    A zresztą, przecież są tu inni.
  • Poziom 11  
    bardzo tajemnicze te Twoje posty.... a forum jest chyba po to żeby dzielić się z innymi swoją wiedzą...
  • Poziom 31  
    byczyptak napisał:
    bardzo tajemnicze te Twoje posty.... a forum jest chyba po to żeby dzielić się z innymi swoją wiedzą...

    Jeżeli podpowiedź wyżej nie rozjaśnia tematu daj sobie z tym na luz.Pobrudzisz się tylko..... i to bardzo.
  • Poziom 17  
    monrant napisał:
    Nieprawda


    Podaj mi jasno i zwięźle powód twojego zarzutu, bez poniżej tego cytatu wypisanych dwuznaczności.
    Jestem prostym (po zawodówce) serwisantem RTV, i samoukiem mechaniklesa samochodowego.
    Spoglądam na dany problem poprzez dwa kolory. Białe i czarne, szarość u mnie nie istnieje.Jak na razie radzę sobie tak przez 35 lat.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    a które to usprawnienie na forum jest gdzieś opisane, więc proponuję szukajkę
  • Poziom 11  
    Udało mi się usunąć usterkę, która powodowała, że nie było ładowania o odpaleniu (dopiero po przegazowaniu wskakiwało - zaśniedziałe styki).

    Pozostał problem rosnącego napięcia razem z obrotami silnika.

    Zauważyłem jeszcze jak juz byłem na kanale, że alternator jest cały spocony, chyba nie trzyma uszczelka od vacum-pomy - tak bynajmniej to wygląda.

    Zdecydowałem się na kupno nowego alternatora i na allegro znalazlem coś takiego:

    http://www
    wg opisu jest do mojego i wzrokowo jak oglądałem mojego to też wyglada identycznie...

    Elektrit możesz napisać o jakie usprawnienie chodzi , czy chodzi o odcięcie świec żarowych, aby nie dogrzewały silnika po odpaleniu?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    U mnie jak spalił sie regulator to też napięcie skoczyło do 16 V i świeciła się kontrolka od poduszek. Po wymianie regulatora wszystko działa poprawnie. Przejechałem tak już 15 tyś., nie modyfikując wogóle układu dogrzewania świec. Jeśli nie zrobie tej przeróbki to żywotność mojego regulatora napięcia drastycznie zmaleje?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    nie regulatora, bardziej polecą diody.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia?

    Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    byczyptak napisał:
    to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia?

    Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami.


    Jeśli napięcie rośnie wraz z obrotami to wymień regulator. Jak masz dynamo na zewnątrz auta, możesz profilaktycznie sprawdzić mostek i łożyska.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    elektrit napisał:
    Jak jest uwalona jedna z diod to regulator będzie głupiał.
    Problemem tez może być brak napięcia odniesienia na zacisku S regulatora.


    Zadziwiające jest to,że dostał pod sam nos odpowiedź i jeszcze mendzi.
  • Poziom 17  
    Dosyć przechwałek kto lepszy. Podajcie w końcu faciowi najbardziej prawdopodobne rozwiązanie jego problemu, i skończcie licytację, oraz dwuznaczności.
    Ja ze swej strony przekazałem swoje doświadczenia w tym zakresie i nie mam zamiaru czytać wymądrzania się innych, może lepszych fachowców w tej dziedzinie.
    Jak chcesz pomóc to pisz jasno i wyraźnie co gostek powinien sprawdzić, gdzie zajrzeć, co zmierzyć, a nie produkować dwuznaczne posty z których nic konkretnego nie wynika. Jak chcesz postami zarobić punkty to może lepiej poproś, a oddam Ci kilka. Nie jestem kolekcjonerem punktów, ani rubryki pomógł.
    Jestem tu po to by pytać jak czegoś nie wiem, i udzielać wskazówek wedle mojego doświadczenia i wiedzy na zadane przez innych pytania.