Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łada i "skaczące" napięcie ładowania (w instalacji

Madergames9 07 Lip 2008 20:36 2613 12
  • #1 07 Lip 2008 20:36
    Madergames9
    Poziom 15  

    Witam.
    Mam taki objaw pracy alternatora. Zapalam silnik i mam za wysokie napięcie w instalacji. Na woltomierzu widać jak wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Zdaża się, że napięcie wraca do normy i jest stabilne (normalne). Jak przygazuję to znowu mam to samo. Rzuciłem się na regulator, ale wymiana w nim tranzystorów na nowe i sprawdzeniu reszty stan pracy altka był taki sam. Czy może być to już konkretnie zepsuty altek tzn dioda lub coś podobnego..?. Nadmieniam, że po odłączeniu przewodu idącego od alternatora do bezpieczników sam alternator się nie wzbudza. Więc gdzie mam szukać przyczyny...?
    Pozdrawiam

    0 12
  • #2 07 Lip 2008 20:45
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Lip 2008 22:03
    janek_vip
    Poziom 10  

    Witam,
    może wymiana regulatora napięcia w alternatorze coś pomorze :)
    Jakie napięcie uważasz za wysokie?
    Nie wiem jaką masz ładę, ale ja mam samerę (i podałem rozwiązanie dla samary :) ).

    0
  • #4 07 Lip 2008 22:21
    Madergames9
    Poziom 15  

    Myslenie moje było takie.... zepsuł się regulator... więc rozebrałem to cudko. wymieniłem tranzystory kluczujące pomierzyłem resztę i włożyłem doo auta... efekt się nie zmienił... więc nie mam pomysłu oprócz rozebrania alternatora... Kolego elektrit ja nie mam pomysłu bo spotykam się z tym pierwszy raz. Kiedyś nie miałem ładowania wogóle to wymieniłem regulator i było oki. Skoro wiesz czego szukać to mogę prosić o pomoc....?
    Pozdrawiam

    ps. Napięcie o tyle za wysokie, że spalił mi się już halogen reflektora... Łada 2107 i mam wskaźnik ładowania w desce rozdzielczej. Wskazówka wchodzi na czerwone pole już prawie na jałowym biegu...

    0
  • #5 07 Lip 2008 22:56
    janek_vip
    Poziom 10  

    Jak napięcie jest poza normą, to ja nie wiem, co może być innego poza regulatorem.

    0
  • #6 07 Lip 2008 23:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Lip 2008 23:28
    Madergames9
    Poziom 15  

    Nie ma doświadczenia warsztatowego. Spotykam się z problemem jak mi się uda go rozwiązać samemu to jest oki, ale bywa, że muszę się posiłkować i jestem wdzięczny za wskazanie kierunku.. Jutro to sprawdzę. A tak apropo jak już piszemy o tym to jakie objawy daje alternator jak ma coś z diodami...?. Czy też może dwać za wysokie napięcie..?. Mam altka 9 diodowego, ale pracuje tylko na sześciu... czyli na mostku głównym. Może to też dawać podobne objawy..? Tzn raz dobrze a jak jakaś dioda dostanie przebicie to napięcie będzie wyższe..?. Jest tylko jedno ale tzn czy dioda taka może zacząć pracować normalnie... w trakcie pracy silnika...?
    Wracając do wcześniejszego wątku to podanie tego samego napięcia prosto z akumulatora pokaże czy to skrzynka i podłączenia są winne...?

    Pozdrawiam

    No i niestety, ale nie... nawet podłączenie bezpośrednio do regulatora napięcia z akumulatora nic nie daje... Pasek nie jest zaolejony... Alternator jak włączę regulator to daje spore obciążenie na silnik a napięcie na jałowym mam koło 15 volt. Dodanie gazu powoduje wzrost tego napięcia... Powiedziałbym nawet, że płynnie idzie w górę tak jakby nie miał żadnej regulacji... Rozbierałem regulator i sprawdzałem każdy tranzystor i wyglądają na dobre. Wymieniłem dwa tranzystory kluczujące tak dla pewności i dalej to samo.... Co może wpływać na takie zachowanie w alternatorze jeszcze...? Diody...? Zwarcie na wirniku...?

    Scaliłem - proszę nie pisać postu pod postem, lecz edytować poprzedni.
    [MS]

    0
  • #8 08 Lip 2008 11:37
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Jeżeli wykluczyłeś skrzynkę bezpieczników i podałeś napięcie odniesienia bezpośrednio na regulator, to wszystko wskazuje jednak na niesprawność regulatora. Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia nie powodowałoby takich objawów. Uszkodzenie diod prostowniczych - również. Nie jest dziwne, że alternator mocno obciąża silnik, jeżeli wzrost generowanego przezeń napięcia ogranicza tylko obciążenie akumulatorem, który długo takiego przeładowywania nie wytrzyma.

    0
  • #9 09 Lip 2008 03:49
    Dioda52
    Poziom 27  

    Pomierz wszystkie napiecia w ukladzie kolo regulatora.Wedlug mnie brak jest dobrej masy regulatora i uklad nie reguluje tylko dostaje pelne napiecie zasilania.Jest tez mozliwosc sprawdzenia regulatora w domowych warunkach, czy prawidlowo pracuje.Uklad podalem do sprawdzania w poscie ''Star/Autosan regulator napiecia ".Sprawnosc diod w alternatorze nie ma znaczenia do prawidlowej regulacji regulatora, tylko do max mocy oddawanej przez alternator, lub rozladowywanie akumulatora.https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1049663&highlight=

    0
  • #10 09 Lip 2008 08:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 09 Lip 2008 09:02
    Elektron1234
    Poziom 20  

    Witam Elektrit ma racje Podchodzisz do tego alternatora jak elektronik nie jak elektryk samoch Poprostu wymien regulator (przeciez kosztuje ok 20 zl) sprawdz kasete na bezpieczniku G-67 oraz mase silnik nadwozie Nie szukaj codow i podejdz do roboty troche prosciej Mysle ze mnie zrozumiales P

    0
  • #12 09 Lip 2008 10:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 11 Lip 2008 22:56
    Madergames9
    Poziom 15  

    Szanowni koledzy.
    Dziękuję za wszelkie sugestie i chęci niesienia pomocy i za cierpliwość tym, którzy takową okazali. Nie rozumiem tylko jednej sprawy, dlaczego moja ostatnia wypowiedź trafiła do kosza... Jeżeli ktoś tutaj może zaniżać poziom forum to tylko ten co sam coś takiego napisał. Chyba sama idea forum jest taka, że się pyta i dostaje odpowiedź.
    Tyle na ten temat, a wracając jeszcze do sedna to właśnie jak napisałem wymiana regulatora na ten od malucha dał ten sam efekt. Niestety poszukiwania regulatora oryginalnego nie dały rezultatu. Wymieniłem na sprawny komplet regulatora i po problemie. Samo z siebie widać, że usterka napewno nie leżała w bezp[iecznikach, oleju, lub masie. Jak tylko sprawdzę do końca ten alternator to napisze jaka była właściwa przyczyna usterki, chociażby był to jednak regulator. Temat zamykam

    Pozdrawiam

    0