Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nie wychodzi spawanie aluminium migomatem... w czym problem?

przerabiarka 07 Lip 2008 22:20 56761 11
  • #1 07 Lip 2008 22:20
    przerabiarka
    Poziom 21  

    migomat jest przystosowany do spawania aluminium ale nie chce spawać. znaczy spawa ale są problemy z:

    1. drut w dyszy cały czas się zaspawuje (da się ale trzeba często zdejmować i przepychać)
    2. strasznie wyglądają spawy
    3.. jak bym nie ustawił to ciulowo spawa


    zakres mocy jest od 0 do 10 i nie wiem jak ustawić mogomat aby spawał dobrze.
    słyszałem, że biegunowość się zmienia ale jak?

    niestety nie jestem w stanie wam teraz powiedzieć co to za migomat ale jest wielki i niebieski :D nowoczesny i ma dużo opcji pod przyciskami i tylko 2 pokrętła.

    może ktoś pomoże z takimi ubogimi danymi na tą chwilę bo jutro spawam alu a tu kiepsko idzie.

    oto foto:
    nie wychodzi spawanie aluminium migomatem... w czym problem?


    nie wychodzi spawanie aluminium migomatem... w czym problem?

    to chyba nie tak ma wyglądać?

    3 11
  • #3 08 Lip 2008 09:40
    Moulder
    Poziom 23  

    Czy Ty przypadkiem nie spawacz w osłonie CO2 ?

    2
  • #4 08 Lip 2008 18:52
    niutat
    Poziom 37  

    Moulder napisał:
    Czy Ty przypadkiem nie spawacz w osłonie CO2 ?

    Też mi na to wygląda.

    3
  • #5 08 Lip 2008 20:27
    przerabiarka
    Poziom 21  

    przepraszam za niepoważny post (bez nazwy urządzenia).
    migomat to FANMIG 280-4, butla z argonem

    mam w związku z tym pytania...
    1. co to jest spawanie ciągłe, punktowe lub przerywane
    mniej więcej mam wyobrażenie ale jak się ma to do praktyki
    2. co to 2-takt lub 4-takt;

    a po długich ustawieniach udało się porządnie zespawać i jakoś to działa ale strasznie trudno i "na ślepo" ustawiawiałem. troche prądem i trochę gazem - prąd na 3 a gaz na 16 (bar chyba)

    Ps mucioo dziękuję za poradniki

    0
  • #6 08 Lip 2008 20:57
    arch_x
    Poziom 20  

    =>przerabiarka
    Najprawdopodobniej jako gaz, zamiast czystego argonu masz mieszankę do migomatu - Argon z CO2. Te ogromne okopcenia wyglądające jak sadza na zdjęciach to najprawdopodobniej zredukowany węgiel z dwutlenku węgla. Za małe ciśnienie gazu też wywołuje takie skutki - tylko tutaj są ogromne. Może ktoś w okolicy ma butlę z czystym argonem (klasy 4 lub 5) i możesz pożyczyć, aby spróbować. Mogła być też butla po CO2 napełniona bez wypłukania.

    0
  • #7 09 Lip 2008 04:19
    marian_em
    Poziom 26  

    przerabiarka napisał:
    2. co to 2-takt lub 4-takt;
    Dwutakt to tryb w jakim sie "normalnie" spawa, tzn drut jest podawany tylko wtedy, gdy trzymasz przycisk. W przypadku czterotaktu, pierwsze nacisniecie przycisku wlacza podawanie drutu, wylaczenie jest dokonywane kolejnym nacisnieciem, tym samym w czasie spawania nie musisz trzymac przycisku. Przydaje sie przy dlugich spawach.
    Cytat:
    prąd na 3 a gaz na 16 (bar chyba)
    chyba jednak litrow ;) przy 16 atmosferach mialbys prawie palnik do ciecia ;)

    3
  • #8 30 Lis 2012 09:31
    ryc1906
    Poziom 1  

    Wiem, że temat stary ale nikt nie odpowiedział konkretnie, przy spawaniu aluminium migomatem przepływ gazu ma byc ustawiony na 12 x grubośc drutu, prąd jak najmniejszy na początek i predkośc drutu trzeba ustawic do tego prądu metodą prób i błędów, te okopcenia nie są niczym nadzwyczajnym, trzeba je wyczyścic szczotką drucianą i wyjdzie czysty spaw.

    2
  • #9 08 Gru 2012 07:59
    daveg
    Poziom 1  

    te okopcenia spawu nie są NATURALNE !! OWSZEM spoina może mieć lekkie okopcenia w strefie wpływu ciepła ale nie na samej spoinie, spoina musi być czysta i swiecąca, okopcenia wynikają przedewszystkim z zabrudzenia materiału, zle dobranych parametrów spawania tzn, zbyt duży posuw drutu przy zbyt małym natężeniu prądu,, trzeba właściwie ustawić tzw. elastyczność łuku, innym powodem mogą być zbyt lekko dokręcone rolki w podajniku i łuk "cofa" się podczas spawania powodując takie okopcenia a także zła pozycja spawani, przepływ argonu 4.5 (5) min 15 litrów, żebym nie był gołosłowny wrzucam zdjęcia spawane aluminium przezemnie automatem oerlikon citopuls mxw420 aluminium alsi5 taki sam drut,
    spoina pachwinowa 4 mm grubosc materiału 140 A puls, lekie okopcenie pojawia się przy zajarzaniu i wygaszaniu łuku na zdjeciach materiał heft. dwa płaskowniki i wykonany spaw około 30 cm bez czyszczenia po spawaniu nie wychodzi spawanie aluminium migomatem... w czym problem? nie wychodzi spawanie aluminium migomatem... w czym problem?

    2
  • #10 24 Gru 2012 12:57
    przerabiarka
    Poziom 21  

    Elegancja kolego. Elegancja.
    U mnie problem obecnie nie występuje z dwóch powodów:
    1. Problemem były źle dobrane parametry spawania
    2. Już nie pracuję w tej firmie i branży.

    Nie mniej. Ważne jest dobranie właściwych proporcji i parametrów. Dajcie wiarę, że 1 dzień i 8 godzin to za mało na ćwiczenie, testowanie. Tym bardziej, że nikt nie miał o tym pojęcia i powiedzieli "masz młody spawarkę, naucz się spawać amelinum"

    2