Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Diesel - słabo zapala na ciepłym silniku. Golf 3 1.9 D

nateg 07 Jul 2008 23:07 24029 24
  • #1
    nateg
    Level 11  
    Witam wszystkich. Mam problem z moim dieslem. Golf 3 silnik 1.9 D rok prod 1997.
    Mechaniczna pompa wtryskowa z immobiliser'em. Cięgno przyspieszania na linkę. Do pompy podłączone są dwa czy trzy czujniki, elektrozawór z immo oraz elektroniczne ssanie.

    - auto ma stosunkowo słaby akumulator
    - długo kręci żeby zapalić na ciepłym
    - świece OK
    - rano pali na dotyk
    - czasami zdarza się że po wyłączeniu stacyjki auto dalej pracuje (zaznaczam że wymieniłem kostkę stacyjki)


    Moje pytanie :

    - Jak wymienić elektrozawór w tej pompie ?
    - Jakie zadanie spełniają czujniki w pompie?
    - Co może być przyczyną tych wszystkich objawów?

    Z góry dziękuję za pomoc. Na dole zdjęcie tej właśnie pompy
    Diesel - słabo zapala na ciepłym silniku. Golf 3 1.9 D
  • #2
    grabek
    Level 12  
    Kolego a sprawdzales pompe na stole diagnostycznym ??? jakie cisnienie podaje??
  • #3
    nateg
    Level 11  
    sprawdzenie kosztuje 200 PLN

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jak rozebrać ten dziwny immobiliser??? Po odłączeniu kabli od pompy auto dalej pracuje. Na 100 % zacina sie elektrozawór i może to jest przyczyną!! Tylko jak sie do tego zabrać!
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    Sruby od immo na pompie trzeba rozwiercić
  • #5
    nateg
    Level 11  
    Dzisiaj wymieniam elektrozawór. Mam nadzieję ze pomoże. Nie uśmiecha mi sie wymiana pompy.
  • #7
    prezes1966
    Level 10  
    warto sprawdzic ciśnienie na cylindrach jesli jest dobre to wtedy mozesz czepiac się pompy wtryskowej Pozdrawiam!
  • #8
    barney191
    Level 1  
    mam podobny silnik tylko nie wiem gdzie znajduje się ten elektrozawór możecie pomóc dzięki
  • #9
    nateg
    Level 11  
    Elektrozawór znajduje się pod czarnym zalanym żelem pudełkiem. To pudełko ma w sobie elektronikę immo. Śruby rozwierciłem ale immobilaiser uszkodziłem przy okazji. Odwiercenie śrób wymaga trochę wprawy i cierpliwości - mi jej zabrakło :) Bez immo też działa. Problem ze zgaszeniem auta zniknął jednak dalej słabo palił na ciepłym.
    Rozwiązaniem tymczsowym staje sie wlutowanie rezystora 150 ohm w szereg z czujnikiem temperatury. Auto dłużej grzeje świece no i zapala. Jednak aku trzeba częściej podładowywać. Na razie jeżdżę!
  • #10
    m.marcin
    Level 17  
    Jak na zimno pali a na ciepło ma problemy to masz przestawiony kąt początku wtrysku. Cięgno ssania (na twoim zdjęciu oznaczone nr.1 ) przyspiesza właśnie ten kąt na zimnym silniku i wtedy dodajac do tego jeszcze świece żarowe silnik pali .

    Dodano po 7 [minuty]:

    Możesz spróbować samemu przestawić ten kąt poprzez poluzowanie trzech śrub mocujących koło zębate na pompie ( śruby tylko lekko zluzować ! ) a następnie przesunięcie koła w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara - oczywiście pompa w tym czasie jest zablokowana.
  • #11
    nateg
    Level 11  
    Co do cięgna ssania. Wczoraj sprawdziłem i okazało się że elektromagnes nie pociąga linki. Plus się pojawia ale zero reakcji. Czy na Ciepłym silniku to cięgno też powinno działać?

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Co do cięgna ssania. Wczoraj sprawdziłem i okazało się że elektromagnes nie pociąga linki. Plus się pojawia ale zero reakcji. Czy na Ciepłym silniku też powinien pojawiać się +?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zauważyłem jeszcze jedno. Podczas rozruchu silnik ma tendencję do cofania wału w przeciwną stronę. Dzieje się tak przy dużych mrozach gdzie rozrusznik ma ciężko. Czy to jest objawa źle ustawionego kąta wtrysku?
  • #12
    kazpal
    Level 15  
    Witam.
    Jak cofa wał, to
    -za słaby akumulator
    -zbyt wczesny wtrysk

    Odnośnie słabopalenia na gorącym, to sprawdź, czy wystarczy ostudzić pompę. Jak pomaga to kończy się sekcja.:cry:
  • #13
    m.marcin
    Level 17  
    Cięgno ssania to TERMOELEMENT a nie elektrozawór. Różnica taka że jak podajesz napięcie na elektrozawór to przyciąga od razu natomiast termoelement działa wolno bo musi się nagrzać - na tej pompie linka ssania wydłuża się. Można sprawdzić czy jest dobrze ustawione ssanie - gdy silnik nagrzany. Z tego co widzę na zdjęciu to chyba ssanie nie będzie działało.
  • #14
    chudino
    Level 11  
    a spróbuj odłączyć przewód od czujnika ciepła do grzania świec i podgrzej przy odpalaniu na ciepłym. Moim zdaniem to konczy Ci się silnik
  • #15
    nateg
    Level 11  
    Po odłączeniu czujnika zapala - dłużej grzeje świece (myśli ze silnik zimny). Co w związku z tym?
  • #16
    nateg
    Level 11  
    Witam ponownie.

    Byłem dzisiaj w warsztacie.
    Od czasu ostatniego postu :
    - wymieniłem akumulator na nowy
    - rozrusznik naprawiony
    - wymieniony rozrząd (wszystko poprawnie ustawione)
    - sprawdzone wtryskiwacze (nie leją, otwierają się przy 120 jednostki nie pamiętam)
    - sprawdzone ciśnienie na cylindrach
    1 - 29 Barów
    2 - 35 Barów
    3 - 39 Barów
    4 - 31 Barów
    - wymieniony filtr paliwa

    Auto dalej słabo pali na ciepłym. Silnik raczej się nie kończy jak wyżej napisał kolega.
    Zostaje tylko pompa wtryskowa!!! Wymieniać czy do regeneracji?
  • #17
    m.marcin
    Level 17  
    Nawet jak dasz pompę do regeneracji to i tak będziesz musiał dobrze ustawić kąt początku wtrysku ( pisałem już wcześniej ) więc moja rada - najpierw sprawdź to ustawienie.
    Poprawne ustawienie rozrządu to jedno a dobrze ustawiona pompa to drugie.
  • #18
    kajoj6661
    Conditionally unlocked
    to wina głowiczki w pompie wtryskowej,,,możesz kupić z gwar za 450-500pompę wtryskową,oddaj swoja na stól niech ci powiedzą czy warto ją robić a początek wtrysku i tak będziesz musiał ustawić na zegar
  • #19
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    nateg wrote:

    - sprawdzone wtryskiwacze (nie leją, otwierają się przy 120 jednostki nie pamiętam)
    - sprawdzone ciśnienie na cylindrach
    1 - 29 Barów
    2 - 35 Barów
    3 - 39 Barów
    4 - 31 Barów

    Silnik się kończy - 10 barów różnicy pomiędzy cylindrami kwalifikuje silnik do naprawy, chociaż w te 39 barów to nie wierzę - "1Y"nominalne 3,4 MPa, ciśnienie otwarcia wtryskiwacza:
    - nominalne 15...15,8 MPa
    - minimalne dopuszczalne 14 MPa ,
    Silniki typu AGD oraz AEY
    nominalne: 2,5 - 3,1 MPa
    minimalne: 0,19 MPa
    maksymalna różnica między cylindrami: 0,5 MPa
    Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
    - nominalne: 19 - 20 MPa
    - minimalne dopuszczalne: 17 MPa
    czyli "120 nie wiadomo czego" to chyba zbyt mało w ogóle. Chyba że te pomiary były tak wiarygodne.
  • #20
    JANUARY111
    Level 14  
    Jakies bzdury z tym pomiarem cisnienia normalne cisnienie to 32bary wedlug ksiazki to
    19-32bar nap wsilniku ALH ,natomiast co do usterki to jezeli na cieplym nie pali to pompa do roboty poniewaz po nagrzaniu rozczelnia sie i nie daje odpowiedniego cisnienia
  • #21
    nateg
    Level 11  
    Jutro postaram sie o wydruki z pomiarów. Faktycznie cisnienie to jakaś bzdura. Mogłem sie pomylic.
  • #22
    Michu10
    Level 32  
    39 bar to na pewno pomyłka, jakby ciśnienie było ok 30 bar na każdym to silnik ok
  • #23
    JANUARY111
    Level 14  
    Jezeli cisnienie mierzone jest przez swiece zarowe to nalezy odkrecic przewody od wtryskow lub odlaczyc wtyczke z elekteozaworu bo inaczej bedziedzie bledny pomiar poniewaz paliwo ktore jest wtryskiwane uszczelnia tloki
  • #24
    Olimir
    Level 10  
    nateg,bardzo mnie interesuje jak rozwiązałeś zwój problem z silnikiem. Mam podobne objawy. Silnik ciepły w Golfie III 1,9 tdi słabo pali. Stało się to nagle.Słyszę różne rady na temat rozwiązania problemu. Mozesz napisać co było przyczyną u Ciebie?
  • #25
    nateg
    Level 11  
    Auto sprzedałem. Problem nie rozwiązany.