Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stacja pogody - zasilanie

08 Lip 2008 14:03 1637 9
  • Poziom 10  
    Z góry przepraszam jeśli nie ten dział i jeśli moje problem jest banalny - jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę :(
    Ale do sedna sprawy:
    Otóż niedawno sprawiłem sobie stację pogody SP3:
    LINK DO TAKIEJ STACJI

Wszystko na początku wydawało się OK, ale okazało się, że bateria wytrzymują bardzo krótko (ok 7 dni) - zasilana jest na 2 bateryjki AAA.

Postanowiłem podłączyć zasilacz, zrobiłem taką prowizorkę: tam gdzie wkłada się baterie - podłączyłem taki uniwersalny zasilacz jak znalazłem w domu (jakiś tani co ma regulację napięcia od 3-12V).

Stacja ożyła, ale nie do końca. Otóż na zasilaczu nie potrafi złapać sygnału z czujki zewnętrznej temperatury. Jeśli odłączę zasilacz i wsadzę bateryjki - wszystko znowu działa.

Czym różni się zasilanie z zasilacza i baterii że mi to nie bangla ? Jaki muszę sobie zakupić zasilacz ? W czym może być tutaj problem ??

Bardzo proszę Was o pomoc, bo urządzenie stoi w domu w zasadzie bezużyteczne.

Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie rady
  • OptexOptex
  • Poziom 36  
    Witam, zamontuj stabilizator ( 3V ) do zasilacza, powinno pomóc, schematy znajdziesz na " Elektrodzie ".
    Powodzenia. :wink:
  • Poziom 10  
    Ponieważ jestem noga z elektroniki, to czy będzie to to samo jeśli kupię na allegro zasilacz "stabilizowany" ??
  • OptexOptex
  • Poziom 36  
    Jeśli kupisz na 3V to będzie to samo.
  • Poziom 21  
    jaki jest max zasięg nadajnika??
  • Poziom 10  
    Z tego co pamiętam to max 50m , na zasilaczu nawet jak leży obok stacji to nie łapie go
  • Poziom 19