Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volsvagen CADDY 1,9 SDI miga kontrolka od oleju

Gatesystem 08 Jul 2008 18:12 11629 7
Automation24.pl
  • #1
    Gatesystem
    Level 16  
    Witam,
    Problem dość nie typowy, a zacznę od początku.
    Auto stało kilka dni bez pracy, potem chciałem je odpalic i nic. Rozładował się akumulator na "0" V . Wymieniłem więc na nowy akumulator 60 AH i z początku pracował, zostawiłem go na noc i rano chciałem ponownie uruchomić i niestety nie mogłem bo akumulator z nowu się rozładował ( ten nowy ) i też do "0 " V. Sprawdziłem przekażniki które sa obok przekażników, popukałem w nie, bo może jakiś styk się zwarł i robił zwarcie. I jak się okazało tak było bo jak wsadziłem już kolejny ( trzeci akumulator ) co prawda tylko 40 Ah. to odpalił bez probelmu i pali za kadzym razem nawet w przerwach kilu dni. Natomiast pojawił się problem jak w temacie.
    Kontrolka od oleju miga rytnicznie i bezprzerwanie. Co to może oznaczać, czy to jest czujnik oleju ?? Gdzie szukać tego szujnika ?

    poradźcie,
  • Automation24.pl
  • #2
    Megawe
    Level 34  
    Najpierw sprawdź poziom oleju.
  • Automation24.pl
  • #3
    ZGG
    Level 27  
    W volkswagenach często ta kontrolka zaczyna mrugać ,gdy silnik ma powyzej 2050 obr przez ,20 sekund.Przyczyną bywa drugi czujnik ciśnienia oleju w głowicy . Pierwszy jest na obudowie filtra oleju i gdy pojawi się ciśnienie ,to styki w nim się zamykają a ten drugi rozwiera styki gdy cisnienie oleju jest w normie. Ale często bywa inaczej. Otuż we wskażnikach coś się zepsuje i żadna wymiana czujników niepomaga. Do tego niektóre wskażniki maja jeszcze brzęczyk I tego juz jnie zniesiesz.Zmierz cisnienie oleju manometrem.Jeżeli na wolnych obrotach, i rozgrzanym silniku jest dobre ,to Przyczyna jest taka jak opisałem powyżej. ja tez to mam i ignoruję Sprawdzam tylko poziom oleju. Przymierzałem sie żeby przerobic tę kontrolke tak jak było w polskich samochodach.Ale niemcy robia te mruganie i brzęczenie Żeby każdy głupiec zauważył że coś jest nie tak. Poszukaj -- Było o tym na forum.
  • #4
    pawelek199090
    Level 12  
    gość dobrze pisze ! tylko jak bedziesz ciśnienie sprawdzał to zrób też próbe olejowa !!
  • #5
    Gatesystem
    Level 16  
    Witam,
    Sprawdzałem poziom oleju i jest w środku wartości granicznych, co prawda nie wiem kiedy był wymieniany, ale to chyba nie jest problem,

    Jeśli chodzo o kotrolkę oleju to czy mogła się ona uszkodzić podczas podłąnczania akumulatorów ??
    Zaczyna migać w równych odstępach zaraz po włączeniu silnika, i nie ma znaczenia czy jest to kilkaset obrótów czy kilka tysięcy.
    Jechałem także autem i nie zauważyłem jakichkolwiek znaków osłabienia mocy( niektórzy mi mówili, że może być pęknięta uszczelka pod głowicą. )

    Aha, jeszcze jedno, jak odpalam silnik to idzie kupa dymu takiego napradę siwego, dopiero po ok 1-2 min. wraca kolor do normy. Kiedyś tego nie było.


    Jeśli chodzi o czujniki to sprawdzę je dzisiaj.
  • #6
    ptaszek1975
    Level 30  
    Pierwszą rzeczą którą zrobisz to wymiń olej i filtr oleju.
  • #7
    wopor
    Level 32  
    witam, a sprawdziłeś poziom cieczy chłodzącej? ten siwy dym wskazuje na wodę w dolocie lub bezposrenio dostaje się do cylindra, sprawdż czy swiece żarowe masz sprawne, jak jest woda w cylindrze świeca jest upalona, więc ta uszczelka jest bardzo prawdopodna, jezeli jest to przy kanale olejowym ,możliwe skaczące ciśnienie oleju, swiece zarowe sprawdż omomierzem oporność rzedu1,2-kilku om,pozdrawiam
  • #8
    Gatesystem
    Level 16  
    Witam,
    Czujniki oleju, zarówno jak przy filtrze oleju, jak i głowicy otwierają się i zamykają więc to nie jest prblem,
    sprawdziłem także ponownie przekaźnikii 2 z nich niesetty były szkodzone.
    Kupiłem nowe przekaźniki i jest just wszystko OK,
    Dziękuję zatem Wszystkim za pomoc i zainteresowanie.

    pozdrawiam,