Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[problem] Stary ruski tv

shadow_no 17 Lut 2004 15:38 1162 10
  • #1 17 Lut 2004 15:38
    shadow_no
    Poziom 11  

Witam,
    posiadam stary telewizor z którym od dłuższego czasu mam problemy... Pierw nawalił potencjometr to wymieniłem, później przepalił mi się rezystor to również wymieniłem, ale teraz po włączeniu go, pojawia mi się tylko "tęcza", i tylko na samym dole jest bardzo słaby obraz... Po znalezieniu jakiejś stacji, jest tylko dźwięk lecz nic pozatym, od czego to może być ? Lampa ?

Jeżeli chodzi o elektronikę to nie znam się na niej za dobrze dlatego liczę na Waszą pomoc...

Pozdrawiam.

0 10
  • #2 17 Lut 2004 16:29
    rtv.service
    Poziom 28  

Lubie takie stare, pachno one dobrymi czasami, niestety pomoc pszez odlegloszcz jest utrudniona. Myszle, w tym tv cosz z odchylaniem pionu, ale jezeli to jest tv lampovy, to raczej jurz zabytek a nie televizor, i vart tez niezaduzo, jeszcze, morze za 10-20 lat bendze wart wiencej...

0
  • #3 17 Lut 2004 17:50
    Fazii
    Poziom 32  

Ostrość, sprawdź iskrownik, ewentualnie powielacz.

0
  • #4 17 Lut 2004 18:10
    shadow_no
    Poziom 11  

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi ale jak już mówiłem jestem "zielony" jeżeli chodzi o elektronikę i mam takie pytanie do Faziiego... Jak mogę sprawdzić iskrownik lub powielacz ?

0
  • #5 17 Lut 2004 18:21
    Piotr W.
    Poziom 19  

z sentymentem do zabytków pytam: jaki to jest model ?

0
  • #6 17 Lut 2004 18:26
    Fazii
    Poziom 32  

Iskrownik jest (prawdo podobnie, bo nie podałeś modelu) w podstawce kineskopu, bardzo często śniedziały i przebijały. Powielacz raczej ciężko sprawdzić, najlepiej podstawić. Ja sprawdzam tak: Odpinam przewód ostrości i po mału (na włączonym odbiorniku) zbliżam do masy, jak jest sychy "strzał" WN (stałe) to zakładam, że jest dobry, a jak sypnie łukiem (zmienne) to do luftu :)

0