Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 1,9 TDI 110 km dziwne (agresywne) odpalanie

09 Lip 2008 00:18 9052 25
  • Poziom 14  
    witam wszystkich, mam niewielki problem z moim VW Golf 1,9 TDI 110km z 98r silnik AHL, podczas odpalania przedewszystkim jak jest ciepły silnik odpala bardzo (agresywnie) to znaczy nie jest to delikatne odpalanie tylko jak miałby zaraz silnik wyskoczyc z samochodu (ale dzieje sie to tylko w momencie odpalania) jak zaskoczy jest juz wszystko ok. i od czasu do czasu jak jest cieply silnik to zaczyna mi mrugac lampka od swiec zarowych. czy moze to byc zle ustawiony kąt zapłonu?? jakie wyprzedzenie powinien miec taki rodzaj silnika, i czy na diagnosie komutera mozna sprawdzic czy jest prawidlowy??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    rufus111 napisał:
    witam wszystkich, mam niewielki problem z moim VW Golf 1,9 TDI 110km z 98r silnik AHL, zle ustawiony kąt zapłonu?? i czy na diagnosie komutera mozna sprawdzic czy jest prawidlowy??
    Można sprawdzic.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    jaki przekaznik?? gdzie sie on znajduje?? bo te pod deska rozdzielcza wszystkie podmienialem od innego golfa i jest to samo!!
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    zbyt duza dawka startowa:D
    sprawdz przed uruchomieniem silnika jaka temperature wskazuje na vag,nie sugeruj sie temeratura na szafie..
    a te przekazniki to co to takiego o co chodzi :lol:
    ja nic takiego nie wstawialem :wink:
  • Poziom 14  
    co do dawki paliwa to nie bylbym taki pewien, bo ze 3 tyg. temu przed zwiekszeniem dawki byly te same objawy. tzn. podczas odpalania odpalał (nerwowo, agresywnie) lampka od siec zarowych od czasu do czasu mrugała jak silnik sie rozgrzał a poza tym musiałem nim pochechłac!! byłem dzisiaj w serwisie i mi powiedzieli ze jest mozliwe ze przeskoczył o jeden ząb na pasku rozrzadu i bedzie własnie problem z odpalaniem a na prace silnika (jazde) nie musi miec to wiekrzego wplywu. poza tym jade na diagnoze komputerowa i niech mi powiedza co i jak, mam nadzieje ze tam mi powiedza czy cos jest nie tak z ustawieniem zapłonu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    nic takiego nie mialem zakladanego jak przekaznik z opornikiem, takze wykluczam.
  • Poziom 25  
    [quote="rufus111"]witam wszystkich, mam niewielki problem z moim VW Golf 1,9 TDI 110km z 98r silnik AHL, ?? ALH ale 90 kM chyba że AHF jak mrugo kontrolka to odczytaj błedy
  • Poziom 14  
    Czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć, ile powinien kąt wyprzedzenia wynosić?
  • Poziom 17  
    czym diagnozujesz auto vag?
    jak vag to masz tam funkcje tdi timing,reszty nie trzeba tlumaczyc..
  • Poziom 14  
    wyprzedzenie bede ustawiał czujnikiem wkrecajac w pompe, takze potrzebuje znac wyprzedzenie, z tego co udało mi sie dowiedziec to jest 0,7 czy ktos jest w stanie to potwierdzic albo zaprzeczyc??
  • Poziom 17  
    zegarem to sie ustawia w starych dislach,w tdi jedynie za pomoca testera lub lampy...
  • Poziom 14  
    no to ciekawe rzeczy kolega mowi bo mam dosc madra ksiazke do audi 4 tdi 1,9 i tam pisza ze wlasnie mozna wlasnie takim czujnikiem regulowac i wlasnie kat wyprzedzenia ma byc 0,7 stopnia oprocz silnika AHH!!
  • Poziom 17  
    no to zegar w reke i do przodu...
    w tdi jest cos takiego jak dynamiczny kat wtrysku,i sprawdza sie go na pracujacym silniku spelniajac pewne warunki np temp silnika itp..
    nie slyszalem nigdy o takim sposobie sprawdzania poczatku wtrysku w tdi,po co wylamywac otwarte drzwi testerem sprawdzisz to idealnie w 30sekund..
  • Poziom 18  
    witam
    jak koledzy wyżej już pisali stawiam na gdzieś zamontowany " rezystor"
    ma on podnieść moc silnika , może i podnosi ale kosztem oszukania komputera co do informacji temperatury silnika , większa dawka paliwa - dlatego tak agresywnie odpala
    kontrolka świec mruga dlatego że jest coś nie tak jak powinno ( informacja o jakieś awarii )

    pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Masz racje, ze komputer sobie steruje kątem wtrysku, ale jest tez nominalna wartość ustawienia dzięki której podczas pracy komputer w samochodzie sobie idealnie podciągnie wartość. także może jednak ktoś się orientuje jaki powinien być, albo ma książkę serwisowa i może się podzielić informacja.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    cysiek11 napisał:
    zegarem to sie ustawia w starych dislach,w tdi jedynie za pomoca testera lub lampy...

    No widzisz, musisz jeszcze trochę przyswoić.
    A co, jeśli po ustawieniu testerem, samochód dobrze nie odpala?
    A czujnik, to czujnik i jeśli ktoś umie się nim obchodzić, to ustawi sobie znakomicie pompę.
  • Poziom 17  
    kolego ale ja nie mam problemow z ustawianiem pompy na zegar,jest to bardzo proste,ale uwazam ze tester jest duzo lepszym i prostszym rozwiazaniem niz zegar..
    oczywiscie kazdy ma prawo sprawdzac jak mu sie podoba,moze sprawdzic nawet na ''oko'' jesli uwaza ze jest to dobry sposob..
    ja uwazam ze vag sprwdzisz zaplon idealnie,trwa to zaledwie chwile,bez brudzenia sie :wink:
    pozdr.
  • Poziom 14  
    Okazalo sie ze jest uszkodzone kolo dwumasowe, i po wymianie jest wszystko ok. Pozdrawiam!!
  • Poziom 2  
    Reaktywacja tematu :)

    rufus111 po czym do tego doszedłeś??? mam to samo tylko w golfie III 90PS
  • Poziom 14  
    Generalnie podczas uruchamiania silnika od czasu do czasu tak jakby pracowal tylko na 2 garach, strasznie nim telepalo. Drugi obiaw jak dojezdzalem do skrzyżowania na biegu jalowym samochod wpadal w delikatne wibracje . Trzeci objaw byl taki, delikatnie dodawajac gazu do ok 1 tys i puszczajac a nastepnie znow dodawajac , wygladalo jakby delikatnie sie zadlawil, obroty spadaly chwilowo ponizej 900 obr/min (wygladalo to tak jak zle wyregulowany samochod z gaznikiem). Troszke poczytalem na forach, zalozyloem zwyle kolo zamachowe od Seata Leona z 2007r, kupilem caly nowy zestaw tarczy, docisku i lozyska na allegro i calosc wyniosla mnie 550 zl. i powiem ze jestem bardzo zadowolony, jednym minusem jaki do tej pory dostrzeglem, to ze przy mocnym rozpedzaniu samochod jest troszke glosniejszy. Co do mocy, czy tez zmiany biegow nic sie nie zmienilo!! A jesli chodzi o mruganie lapki od swiecy zarowej, to zupelnie inna usterka, byly to popekane sprezyny w pompie wtryskowej (vag pokazywal usterke nastawnika ) po wymianie sprezyn mruganie ustalo.
  • Poziom 2  
    Jeszcze nie byłem na Vagu także nie wiem co to może być ale jak mi powie to napisze może będziesz mół mi pomóc. Ale tak jak mówie mam dokładnie to samo tylko że po zapaleniu na zimnym pracuke ok a na ciepłym pracuje też ok ale jest mułowaty i po około 20 sekundach zapala się kontrolka świec żarowych. :cry: kurcze nie wiem co to może być...

    Pozdrawiam.

    PS. Dam znać co i jak po VAGU
  • Poziom 10  
    A ja proponuję sprawdzić coś innego. Zobacz jaki opór ma cewka wtrysku sterującego o ile pamiętam 80 - 120 ohm. Miałem ją kiedys uszkodzoną i był podobny objaw. No i odczytać błędy jakie sie zapisują w acu.
  • Poziom 2  
    I wszystko jasne. Nie byłem na Vagu ale poczytałem trochę na forum. Okazało się że wystarczy wykręcić i przeczyścić zawór N109. Zrobiłem to sam i wszystko już jest ok od około 3 tygodni od naprawy. Tym sanym uniknąłem płacenia kilku $$ u mechanika :)

    Pozdrawiam i dzięki za rady.

    Tomek