Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

helix 62.1 - brak basu, mało tego charczą

allol 16 Lip 2008 04:14 8237 37
  • #31
    slavwek.ie
    Poziom 34  
    Mercii napisał:
    ludzię piszą że nigdy w półce nic nie zagra, a znam osobiście z autopsi że zagra i to dobrze.
    Zagrać może owszem, tylko dla kogo? dla pasażerów z tyłu? Szczerze nie chciał bym podróżować na tylnej kanapie i mieć za głową taki soundboard......

    Głównym przesłaniem CA jest przednia scena dźwiękowa a co mamy z półki... tylną scenę?
    Do tego 6 głośników umieszczonych praktycznie obok siebie, jakiekolwiek stereo jest w stanie z takiego zestawu popłynąć?

    Obserwuję po waszych wypowiedziach, że bas w aucie jest fundamentem dźwięku, obojętnie skąd dociera do słuchacza.

    Mercii napisał:
    dlaczego producenci samochodzodó montują głosniki w tylnich półkach. Nie chodzi mi o jakieś astry czy lanosy ale porządne samochody.
    producenci aut w większości nie przywiązują uwagi do zasad CA, decyduje tu Główny Księgowy firmy....
  • #32
    trance84
    Poziom 28  
    Kolego Sławek święte słowa.

    Robiłem kiedyś w serwisie VOLVO i do S80 montowano głośniki w tylna półkę.Taki zestaw kosztował razem ze wzmakiem DOLBY PL i chyba 8 głośnikami ok 6000zł .

    I jak to grało??

    Dopóki bass był na zero to fajnie a potem to hmmm.
  • #33
    Bejz
    Poziom 21  
    Ja po raz kolejny będę bronił głośników na tylnej półce bo to najtańszy sposób na uzyskanie basu w samochodzie. Że niezgodne z zasadami CA no i co z tego. Każdy robi sobie takie granie jakie mu się podoba. Nie każdy jest audiofilem niektórzy, a nawet śmiem powiedzieć większość chce sobie po prostu posłuchać muzyki trochę głośniej i nie interesuje ich jakaś tam "scena". Co do głośników z tyłu to są one właśnie montowane dla pasażerów tylnych foteli tak aby nawet przy niskim poziomie głośności też coś słyszeli. Oczywiście że zepsują one wrażenia odsłuchowe z przodu (jeżeli ten przód jest dobrze zrobiony) ale od tego jest funkcja fader podczas samotnych podróży.
    Ciekawie jest to rozwiązane w Porsche Cayene. Są głośniki z przodu w drzwiach i z tyłu z tym że tweetery w tylnych drzwiach umieszczone są dość nisko tak na wysokości kolan. Na początku stwierdziłem że to bez sensu ale po osłuchaniu nie jest to takie głupie. Akustyka auta jest taka że osoby z tyłu słyszą wyraźnie , kierowca i pasażer z przodu mają naprawdę dobre granie , a przez to że tweetery tylne są tak nisko nie zafałszowują systemu przedniego ( tak jak ma to miejsce w Skodzie Octavii gdzie tweetery tylne są 20cm od uszu kierowcy) zaś woofery wspomagają przód. Jest to jakiś kompromis ale osiągnięty z głową.
  • #34
    milejow
    Poziom 43  
    A czy ktorys z,,obroncow polki,,przeczytal,ze autor tematu napisal- glosniki leza luzem w kufrze auta i nie ma basu.W polce zagraja jakims basem ale bez rewelacji bo to nie free air.Natomiast lezac w kufrze nijak maja sie do usadowienia w polce i wykorzystania przestrzeni bagazowej auta
  • #35
    Bejz
    Poziom 21  
    Tak,"obrońca półki" przeczytał i w pełni się z tym zgadza. Mój komentarz dotyczy uwagi (2 posty wyżej), że w półce (lub z tyłu) nie powinno być głośników.
  • #36
    tw182
    Poziom 10  
    kurcze jak głosniki ktore lezą luzem mają zagrac:O piszesz ze harczą-pewnie juz sie uszkodziły :/

    porównanie: nalej pb do diesla, spusc powietrze z kół. nie pojedzie? pojedzie tylko jak, zastanów sie co zrobisz silnikowi, bo to samo robisz głosnikowi i jeszcze oczekujesz dobrych efektów, te głosniki sa naprawde dobre 100 razy lepsze od jbl dwa razy drozszych.
  • #37
    marcinfiles
    Poziom 9  
    Dobre ??? hahaha też się dałem nabrać na te głośniki niebawem je wyrzucam i wstawiam coś dobrego cytuje bo też zadałem parę pytań:

    Mamy ostatnio kilkanaście maili w ciągu tygodnia o treści: kupiłem Helix DarkBlue i grają okropnie...co robić...
    Niestety, porządny zestaw musi trochę kosztować, a DB to prościutki głośnik ze straaasznie prymitywną zwrotnicą... To może zagrać tylko w bardzo sprzyjających warunkach...
    Alpine SPE to zestaw dedykowany do pracy z radiem, ale może również a nawet powinien pracować ze wzmacniaczem.
    Prawdziwa moc markowych wzmacniaczy czterokanałowych to przeważnie 4x50 lub 60W RMS. To bardzo dużo w porównaniu z mocą radia samochodowego (Alpine ma w tej chwili najmocniejszą końcówkę, realna moc nominalna to ok. 4x16W RMS)
    Do zasilania z samego radia oprócz Alpine polacamy szczególnie Hertz ESK165.3, jest to głośnik grający potężnie zarówno pod radiem jak i pod mocnym wzmacniaczem. Hertz ESK kosztuje u nas 370zł
  • #38
    gitusz
    Poziom 1  
    Odgrzebie temat.

    Przymierzam się do kupna tych głośników (helilx 62.1)i mam w związku z tym kilka pytań:

    Z tego co czytałem to nie polecacie tych głośników ale czy tylko pod względem użycia ich jako basowych czy generalnie kulawo grają.
    Ja zamierzam kupić tego typu głośnik do zastosowań średnio-tonowych. Jak sprawdza się on w tym zakresie?

    Podpięty byłby do radia samochodowego ewentualnie za pośrednictwem wzmacniacza, Helix DB DC FOUR.

    Zaznaczam że nie zależy mi aby ten głośnik "dudniał" ale dawał czysty dźwięk nawet przy znacznym poziomie głośności. Ma być zamocowany w boczkach auta, niekoniecznie drzwiach