Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

TV Elemis Monitor 5511T -brak obrazu

wencek 10 Lip 2008 13:33 1298 7
  • TV Elemis Monitor 5511T -brak obrazu

Poziom 15  

Witam. Moim problemem jest brak obrazu natomiast fonia jest. Na AV jest tak samo. OSD również brak.

Kineskop jest całkowicie ciemny, żarzenie kineskopu jest, WN jest-kineskop elektryzuje,dokonując regulacji na trafo powielaczu kręcąc czarnym pokrętłem nic się nie dzieje natomiast jak podkręcę czerwonym pokrętłem to ekran robi się czerwony i pojawiają się powroty.
    Co gdzie drodzy przyjaciele mam szukać przyczyny?

0 7
    Poziom 15  

Witam
    Zmierz napięcia na katodach kineskopu i sprawdź czy jest napięcie 180-200V, oraz sprawdź tranzystorki na płytce kineskopu (BF423).

JACEK

0
    Poziom 15  

Ze względu że jestem początkującym serwisantem szczególnie jeśli chodzi o naprawę tv, proszę o ewentualną wyrozumiałość.

mierząc napięcie 180-200V na PK mam 230VDC a nap na katodach to jeśli dobrze pomierzyłem to jest też po 230V DC na -R,-G,-B względem masy na PK.

0
    Poziom 43  

Jeżeli dobrze pomierzyłeś to znaczy , że masz zablokowany kineskop. Podkręć lekko S2 ( przedtem zmierz wartość aby ewentualnie ponownie tą wartość ustawić ) i zobacz czy nie ma poziomej kreski. Jeżeli nie to spr. rezystory na PK( płytka kineskopu)

0
    Poziom 15  

Źle sterowane wzmacniacze wizji. Tak jak pisałem wcześniej sprawdź BF423 na PK i kondensator przy TDA3505 n27 10uF/16V.

0
    Poziom 15  

kolego LeDy gdzie jest ten S2? Bo na PK go nie ma?

Dodano po 4 [godziny] 4 [minuty]:

Nie ma napięcia na przewodach RGB które dochodzą do PK mierzyłem względem masy na PK.

Natomiast jest napięcie stałe NA PK 12VDC i 230VDC mierząc względem masy na PK.

0
    Poziom 43  

S2 to napięcie zasilające siatkę drugą kineskopu. Idzie z trafopowielacza.

0