Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniczek krokowy ELPIGAZ

Michal_O 17 Lut 2004 20:57 18869 14
  • #1 17 Lut 2004 20:57
    Michal_O
    Poziom 15  

    Witam.

    Prawdopodobnie padł mi silnczek krokowy w Elpigaz. :beksa: :beksa: Instalka ma 4 lata i 50kkm. Objaw następujący:

    Na wolnych obrotach chodzi OK. Przy dodaniu gazu silnik nie wchodzi na obroty - zachowuje się jak przy końcówce gazu. Gazu mam połowę butli.
    Wyciągnęłęm więc go i zauważyłem, iż jest on (tłoczek, zaworek) w dolnym - zamkniętym położeniu. Przy przełaczaniu z benzyny na gaz ani drgnie. Ponadto jak go "mechanicznie" lekko otworzyłem to zostaje w takim położeniu i nie "rusza się" przy dodawaniu gazu. Ustawiłem mu szczelinę kilka mm i teraz chodzi OK - Ale teraz to instalacja I generacji !!!. Pytanie:

    Czy to silniczek krokowy czy Leonardo padło???
    Dodam, że przełacza bez problemu benzyna --> gaz --> benzyna.
    ILE KOSZTUJE NOWY SILNIK KROKOWY???
    GDZIE MOŻNA KUPIĆ UŻYWANY ???
    Czy ktoś z Was ma coś takiego na sprzedaż???

    0 14
  • #2 18 Lut 2004 20:11
    Michal_O
    Poziom 15  

    Witam.

    Byłem dziś u gazownika i wstawiłem na chwilę nowy silniczek krokowy. Niestety też ani drgnął.

    Tak więc Leonardo padł.

    A dokładnie układ sterujący silniczkiem krokowym.
    Sam Leonardo działa "normalnie" czyli przełącza benzyna --> gaz --> benzyna, odłącza wtryskiwacze, emuluje sondę Lambda i wtryskiwacze - "check engine"się nie zapala.

    Ponadto po podłączeniu Laptopa widać, że Leonardo "próbuje sterować" silniczkiem krokowym tzn. widać jak zmienia się "wartość kraków" od 5 do 100 - tak jak jest to ustawione w programie. Natomist nie ma sterowania elektrycznego samego silniczka krokowego!!!
    Być może przerwa w kablach - Leonardo --> silniczek krokowy, a być może końcówka w Leonardo sterująca samym silniczkiem krokowym może jakiś półprzewodnik lub "zimny lut" ???
    Czy ktoś z Was ma schemat ideowy Leonardo - mało prawdopodobne ale...

    Tak więc jestem w kropce. Czy próbować naprawiać ten sterownik czy kupić nowy Leonardo - 800 PLN czy tez np.: Autronic AL 700 połowa ceny czyli 400 PLN ???

    Z góry dzięki za sugestie?

    0
  • #3 18 Lut 2004 21:09
    teges

    Poziom 21  

    Napisz jaki to samochód to Ci podpowiem co zrobić dalej.

    0
  • #4 18 Lut 2004 21:15
    Michal_O
    Poziom 15  

    teges napisał:
    Napisz jaki to samochód to Ci podpowiem co zrobić dalej.

    Lanos.

    0
  • #5 19 Lut 2004 06:06
    rmdyzio
    Poziom 11  

    witam. jak nie uda się go naprawić to polecam al- 700 , zakładam tego dość dużo i spisuje się bardzo dobrze

    0
  • #6 19 Lut 2004 06:26
    mkos1
    Poziom 29  

    Mam AL-700 w swoim Audi B4 i ...chyba sobie go chwalę !
    Kolega w swoim Lanosie ma założone AL-604 i raczej też chyba nie narzeka.
    W każdym razie jeszcze nie było żadnych problemów z tym sterownikami (u kolegi chodzi to już chyba ze 3 lata zaś u mnie rok) i mam nadzieje, że nic się nie wydarzy :)

    Pozdrawiam !
    Marek

    0
  • #7 14 Mar 2004 20:43
    Michal_O
    Poziom 15  

    Wyjąłem dziś Leonardo z samochodu, rozebrałem.

    Obejrzałem ogólnie, sprawdziłem wszyskkie diody, ale niestety nic nie znalazłem. :cry:
    Na wyjściach odpowiedzialnych za sterowanie silniczka krokowego na każdej z kombinacji podłaczeń (4 przewody) napięcie wynosi 0V.
    Tak więc, w/g mnie, padł element sterujący silniczniem krokowym.
    Pozostałe funkcje działaja bez zarzutu - łacznie z komunikacją z laptopem na XP! 8O
    W samym Leonado znajduje się:
    1 procesor.
    3 układy scalone.
    Ponadto 1 przekaźnik Omron'a i 2 elementy - wygladają również jak przekaźniki. Oraz sporo elementów w technologii SMD.

    Czy ktoś z Was byłby w stanie naprawić mi ten sterownik ???.

    Proszę o kontakt na E-mail: michal(malpa)ufo.net.pl .

    Dziekuję z góry!

    0
  • #8 14 Mar 2004 22:28
    teges

    Poziom 21  

    Zamontuj Bingo 1.22S4w koszt ok. 340 zł.masz w nim już emulator i funkcję oscyloskopu.A poza tym jest to wyrób rodem ze Zgierza i jest bardzo dobrym produktem.Natomiast jeśli chodzi o Autronika to z własnego doświadczenia wiem że to włoszczyzna bardzo kiepskiej jakości i bardzo awaryjna.

    0
  • #9 15 Mar 2004 00:47
    Janek Bień
    Poziom 17  

    moge takie leonardo ci naprawic

    0
  • #10 22 Mar 2004 22:38
    Michal_O
    Poziom 15  

    Witam.

    Po przeanalizowaniu układu sterowania - oczywiście schematu nigdzie nie znalazłem - doszedłem do wniosku iż padł:
    ULN 2003
    Jest to układ ang. SEVEN DARLINGTON ARRAYS.
    Kupiłem go, oczywiście SMD, a więc wymiana zajęła mi trochę czasu i.. NIC.
    Po dalszym przeanalizowaniu samego Leonardo znalazłem następujący układ:
    TLE 4726
    jest to ang. 2-Phase Stepper-Motor Driver.
    A więc bingo 8O - układ sterujący silnikiem krokowym.

    Oczywiście w kupienie go w Polsce graniczy z cudem. :cry:

    Aha, dzwoniłem dziś do Elpigazu - Serwisu w Gdańsku i Fachowiec :lol: poinformował mnie:

    (...) Leonardo został wycofany ze sprzedaży ze względu na:
    1. Wysoką cenę - fakt :bokser:
    2. Wysoką awaryjność - zdadzam się z nim(...)
    .

    Wniosek:
    Dla Wszystkich tych, którzy myślą o LPG w samochodzie, niech przestrogą będzie w/w post.

    0
  • #11 24 Mar 2004 20:36
    Michal_O
    Poziom 15  

    Witam.
    Dziś naprawiłem wreszcie sterownik LPG Leonardo. :!:
    Uszkodzenie było banalne. 8O Przerwa na ścieżcze zasilania układu TLE 4726 obwodu sterowania silnikiem krokowym - napięcie podawane na nóżkę 11. Podaję szczegóły dla tych, którzy mają lub będą mieli podobną - oby nie - awarię. :D

    Wszyskto skończyło się więc OK !!! :) :) :)

    0
  • #12 17 Lis 2006 09:08
    szenatorek
    Poziom 10  

    witam, czy ktoś może mi pomóc chyba właśnie padł mi silnik krokowy w Chryslerze neonie z 2000 roku, bo po uruchomieniu samochodu podbija mi automatycznie obroty do 3-4 tys obrotów i poźniej nie chce spadać tylko pracuje na zwiększonych jak traktor a do tego mam jakąś blokadę na hamulcu, czy to właśnie wina tego przyrządu?? proszę o pomoc

    0
  • #13 22 Sie 2007 10:39
    BONO
    Poziom 28  

    podłacze sie do tematu , poszukuje układu TLE 4726G moze ktos ma w szrotach na płycie

    0
  • #14 20 Paź 2007 18:49
    gregbuk
    Poziom 1  

    Witam,

    Od pewnego czasu nie działa mi poprawnie przełączanie benzyna -> gaz.
    Przy zimnym silniku przełącza na gaz od razu po osiągnięciu odpowiednich obrotów bez osiągnięcia zaprogramowanej temperatury. Ustawione jest na 35 st. a przełącza się nawet po 2 sek. jeśli przygazuję do zaprogramowanych obrotów.
    Czujnik temperatury został już wymieniony na nowy. Problem pozostał.
    Po odłączeniu czujnika temperatury sytuacja wygląda tak samo - przełacza na gaz przy określonych obrotach.

    W dwóch serwisach Elpigazu ta sama diagnoza - walnięty sterownik Leonardo PRO. Z tego co się dowiedziałem, firma Elpigaz nie naprawia już sterowników. Można ew.kupić nowy a w serwisach nie podejmą się takiej naprawy.

    Pytanie: Czy ktoś podjąłby się naprawy takiego sterownika lub wie o kimś, kto zajmuje się takimi rzeczami? A może ma ktoś tanio do sprzedania taki sprawny sterownik?
    Ew. może macie uwagi co do innego źródła tego problemu? Czy istnieje możliwość, że problem nie wynika z awarii sterownika?

    Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelką pomoc

    0
  • #15 31 Paź 2010 21:55
    pczap
    Poziom 10  

    Witam

    A propos TLE4726 - ze względu na niedostępność proponuję TCA3727. W swoim Leonardo wymieniłem i działa. Niestety nie była to wersja G - powierzchniowa, ale można sobie z tym poradzić.

    Polecam lekturę not katalogowych oraz dokumentu Infineon_Smart_Power_Solutions (cyt. fragment: "The TLE 4726F is an excellent choice for applications in trucks. Designed for electronic sewing machines, ink-jet printers and more, the TCA 3727 is well suited to industry applications.")

    Pozdrawiam

    0