Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

diesel HDI, tdi- brak mocy i kopcenie na czarno

wopor 10 Lip 2008 21:36 19400 0
  • #1 10 Lip 2008 21:36
    wopor
    Poziom 32  

    witam, objawy jak w temacie, obecnie przy silnikach diesla z turniną doładowania i intercoolerem(chłodnica powietrza doładowanego) i po przebiegu ponad 150 tys.km bardzo czesto jest to zanieczyszczony układ dolotowy nagarem, sadzą, olejem z odpowietrzenia skrzyni korbowej(odmy), wyczyszczenie wraz z przepłukaniem benzyna ekstrakcyjną intrcoolera poprawia zdecydowanie kulture pracy i osiagi silnika, ponieważ i pompa wysokiego cisnienia jak i wtryskiwacze są elementami o dużej zywotności( warunek zasadniczy paliwo odpowiedniej jakosci), a kalkulator wtrysku dobiera parametry (czas otwarcia wtryskiwaczy, nawet 3 krotne na jeden cykl pracy, moment wtryskiwanego paliwa) do zadanej w danym momencie ilości powietrza(czujnik cisnienia powietrza doładowanego), jezeli ten parametr jest mierzony na wlocie do kolektora ssącego a powietrze ma utrudniny dopływ do poszczególnych cylidrów przez zanieczyszczenia sadzą ,nagarem jest nadmiar paliwa wtryskiwananego i kopcenie na czarno, miałem przypadek że z audi A6 2,5 dti wywaliłem około 1,5 litra sadzy i nagaru a z intercoolera 0,5 litra olejopodobnej cieczy, mechnicy diagnozuja takie przypadki jako niesprawne pompa lub wtryski( przy ich wymianie również jest potrzeba narzedzi specyjalnych ,garazowe naprawianie spowoduje uszkodzenie i niestety wymiane a sa to wtryski które działają na zasadzie piezoelektrycznej, wiec nieumiejetne wyciagniecie i załozenie spowoduje awarie, w nowszych rocznikach sam. potrzeba jeszcze wklepanie kodu wtryskiwacza do kalkulatora aby Ten Go rozpoznał jako że nie pompa steruje który wtrysk ma sie otworzyć tylko kalkulator , a On musi wiedzieć jaki wtryskiwacz w którym jest cylindrze). Nalezy również przy czyszczeniu oczyścic zawór ERG ponieważ jezeli sie zatnie to mieszanka bedzie zubazana prze cofajace sie spaliny(zawór ERG słuzy do dopalania części spalin powtórnie po to by zmniejszyć ilość tlnków azotu w spalinach-ekologia ), jezeli silnik posiada turbine ze zmienna geometrią łopatek sterowanych przez siłownik(najczęściej podcisnieniowy) również nalezy turbine oczyścić by łopatki przesuwały sie płynnie , ma to wpływ na ciśnienie powietrza doładowania( taka była idea opracowania tego typu turbiny) i zwiększenie lub zmniejszenie ilości powietrza dopływajacego do cylindra w zalezności od obciazenia silnika a nie jego predkości obrotowej, i na koniec uwaga eksploatacyjna po ostrej i długiej jezdzie należy pozwolic silnikowi popracować na wolnych obratach około 2 min w celu schłodzenia własnie turbiny która potrafi nawet miec do 400°C i olej który ja smaruje i chłodzi łozyskowanie (slizgowe) przy takim przeplywie nie zapiecze się na tym łożyskowaniu i schłodzi je do temperatury oleju czyli około 90°C, pozdrawiam