Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co począć z Motorolą CP040? Jakie legalne radio?

10 Lip 2008 22:50 3252 12
  • Poziom 10  
    Witam!
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu.
    Potrzebuję sprzętu do komunikacji z podleśniczym w terenie leśnym. W tym temacie jestem zupełnym laikiem, więc po krótkiej lekturze zacząłem się rozglądać w sieci za jakimś radiem. Trochę przypadkowo kupiłem radiotelefony Motorola CP040 i tu pojawia się problem. Zdaje sobie sprawę, iż nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku przestrzegania jego, a po przeczytaniu kilku wątków tego forum wiem, że sprzęt ten pracuje na częstotliwościach, na które trzeba mieć koncesję. Nie chcę wchodzić w konflikt z prawem, jednocześnie chcę podkreślić, że radio ma być używane w "głębokim lesie". W odległości 15-20 km nie stacjonuje wojsko ani inna jednostka która mogłaby używać podobnych częstotliwości. Pytanie brzmi: Czy mogę bez obaw używać tego radia w moim terenie? Jeśli nie to proszę o pomoc w wyborze PMR lub CB, bo z tego co się zorientowałem to pracuja one na częstotliwościach ogólnie dostępnych. Aha, a co z krótkofalówkami z USA? W aukcjach piszą o zasięgu 30; 40 km. Mnie interesuje zasiąg w granicach 6-10 km w terenie leśnym. Czy za używanie ich (w głębokiej puszczy) coś grozi? Czy spełnią moje oczekiwania co do zasięgu?
    Bardzo proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Moderator