Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja i Thermotronic,

saqul 10 Lip 2008 23:04 1793 1
  • #1 10 Lip 2008 23:04
    saqul
    Poziom 12  

    Na początku prośba do moderatora o pozostawienie tego postu w tym miejscu, ponieważ wiąże się to z automatyką, a chłopaki w innym miejscu forum niestety mi nie pomogą.

    W samochodzie posiadam coś w stylu Thermotronic'a w połączeniu z klimatyzacją. Czyli mam pokrętło na którym można ustawić dokładną temperaturę np. 21*C.

    Problem polega na tym że nie mam płynnej regulacji temperatury, jest taki przeskok jak ruszam pokrętłem w okolicach 24*C i silniczek krokowy który steruje klapą nawiewu ciepłego powietrza otwiera lub zamyka na maksa klapkę. Czyli mam albo ciepłe albo zimne powietrze.

    Cały opis na podstawie poniższego schematu:
    Klimatyzacja i Thermotronic,

    Trochę wyjaśnień:
    8080 - to jest sterownik (czarna skrzynka :) ) który steruje regulacją i klimą. Znajduje się w kanale pod nagrzewnicą. Elektronik twierdzi że jest sprawny, powymieniał mi wszystkie scalaki w nim. Wg. mnie on jest jednak winowajcą wszystkiego...
    8036 - to jest płytka z pokrętłami - ta na konsoli. Na 100% sprawna
    8065 - to jest silniczek który ustawia odpowiednio klapkę w nagrzewnicy, czyli miesza powietrze zimne z ciepłym - na 100% sprawny
    8060 - to jest dmuchawa / wentylator - na 100% sprawny :D zresztą ona działa bez zarzutu.
    8032 - to jest czujnik temperatury zewnętrznej na 100% sprawny, znajduje się nad wentylatorem, a dostęp do niego jest możliwy po wyjęciu filtra przeciwpyłkowego (pod maską)
    Wiązka przewodów (FSC 56 CLM) która łączy ww. podzespoły jest na 100% sprawna

    Dalej:
    3050 - rezystor regulacji oświetlenia - nie mam pojęcia co on robi w tym schemacie... i jaki ma związek z regulacją temp.
    8030 - czujnik temperatury wewnętrznej - 100% sprawny, znajduje się nad schowkiem.
    8048 - przekaźnik zasilania dmuchawy - dmuchawa działa więc jest napewno sprawny

    Nie wiem co to jest HM21, HE37, HE20, BB1

    Możecie mi pomóc w tym temacie?

    0 1
  • #2 27 Paź 2010 08:41
    saqul
    Poziom 12  

    Problem rozwiązany, pow. schemat dotyczy instalacji auta bez klimatyzacji. W wersji z klimatyzacją jest jeszcze jeden czujnik temp. w nagrzewnicy.

    Problemem był niedziałający potencjometr na płytce 8036 przy regulacji kierunkiem przepływu powietrza.
    Wcześniej nie myślałem że ma jakiekolwiek znaczenie, ponieważ ta regulacja jest ręczna. Jednak okazało się sterownik ogrzewania potrzebuje tych informacji...

    0