Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1.9TDI 116KM brak mocy

11 Lip 2008 16:48 63692 45
  • Poziom 10  
    Witam mam pytanie odnośnie VW Sharana 1.9TDI samochód po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi jak jest rozgrzany traci moc i jedzie max 100-120km/h .W dniu dzisiejszym bylem w serwisie Bosch gdzie ten samochód był podłączony pod komputer w/g serwisanta oświadczył on że jest coś z turbina która się blokuje a samochód przechodzi w tryb awaryjny.Podczas testów samochód jak oświadczył serwisant ma dobre ciśnienie na wtryskach jedynie podczas analizy wyskoczył błąd 0415 którego to błędu serwisant nie mógł określić. Po niedzieli mam jechać do serwisu Bosch z naprawą turbiny czyszczenie lub coś w tym stylu bo jak się dowiedziałem jakieś zapadki tam się blokują .Proszę o pomoc czy usterka może być dobrze zdiagnozowana.
  • Poziom 25  
    Z naprawą turbiny wstrzymałbym się i pojechał do kogoś kto ma lepsze pojęcie. Czy jak samochód straci moc i wyłączysz zapłon to czy po ponownym uruchomieniu wraca mu siła i drugie czy moc traci przy obciążeniu czy hamowaniu silnikiem np. przy zmianie biegów?
  • Spec od samochodów
    kolego jak rozumiem cos go odcina ,podobnie bylo w passacie okazalo sie ze to elektrozawor nie pamietam jego nazwy ale jak cos to daj znac na gg to wyjasnie gdzie go znalesc (gg9514303)
    pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Ile auto ma przejechane,bo może katalizator jest zatkany.A jak kolega wyżej stwierdził,że jak wyłączysz silnik i zapalisz podczas jazdy czy usterka znika czy powraca w tym przypadku była by przepływka,ale ja na twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie wężyki pod ciśnieniowe.Tu masz pokazany ten błąd.

    OPIS USTERKI
    B0415 "Kontrola przepływu powietrza #4 - odpowietrznik - usterka"
    P0415 "System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B - usterka"
  • Poziom 10  
    No autko jest z 2001r ma na liczniku 25tys tak jak ktoś pisał wcześniej po zgaszeniu pojazdu i ponownym odpaleniu samochód zachowuje się normalnie ale po krótkiej chwili jazdy znowu robi się to samo.Katalizatora nikt nie sprawdzał.Z góry dzięki za szybkie zainteresowanie się tematem i pomoc w tej sprawie.
  • Poziom 25  
    Wyciągnij z zaworu EGR wężyk i zaślep go np śrubą 8 i sprawdz jak się zachowuje.
  • Poziom 10  
    A gdzie ten zawór EGR się znajduje bo za bardzo się nie orientuje może mnie naprowadzisz.
  • Poziom 25  
    Przy kolektorze ssącym baypas odchodzi do kolektora wydechowego a do siłownika (taka puszka) podłączony jest cienki przewód pneumatyczny z zaworu elektromagnetycznego który masz zaślepić. Nie pomyl z siłownikiem przepustnicy.
  • Poziom 9  
    Witam mam ten sam problem co Kismet75. Posiadam VW Sharana z 2001 roku silnik 1,9 TDI z czipem 140km (seryjnie 116km) skrzynia szostka. Auto dopóki zimne ciagnie normalnie jak sie nagrzeje to nagle traci moc nie wiem co moze byc przyczyna. Po ponownym uruchomieniu auto działa normalnie. Prosze o jakas podpowiec moze ktos mial taka sytuacje i wie jak to zrobic lub co to za usterka jest.
  • Poziom 10  
    sprawdz zawor sterowania turbiny
  • Poziom 14  
    kolego, prawdopodobnie masz zanagarowane kierowniczki zmiennej geometrii przy turbosprężarce, objawia się to tym że turbina podaje za duże ciśnienie i komputer sterujący przechodzi w tryb awaryjny. Przyczyna zaanagarowania turbiny jest jazda na niskich obrotach silnika, gereralnie silniki TDI lubią wikse czyli dostac po zaworach
    możesz także sprawdzic czy katalizator nie jest juz zapchany, jesli jest zapchany to nagar szybciej zbiera sie na elementach kompresora

    jak sprawdzic czy geometria pracuje prawidlowo:
    sprawdz czy sztanga w turbo taka z gruchą na górze się porusza
    dodatkowo mozesz spróbowac ja rozruszac w nastepujacy sposób:
    strzykawka 100ml wężyk fi4 50cm
    podłączasz wężyk do gruchy i do strzykawki i zasysasz kilka razy po okolo 60ml
    sztanga pracuje pod wpływem podciśnienia, taki zabieg powinien jak troche rozruszac, nastepnie pal maszyne i po zaworach
    jesli nadal bedzie przechodził w tryb awaryjny moze okazac sie ze kierowniczki sa mocno zapieczone i tylko rozebranie turbo pomoze

    oczywiście jest to jedna z wielu usterek która może się w opisany przez Ciebie sposób objawiac

    Dodano po 6 [minuty]:

    kismet75 napisał:
    No autko jest z 2001r ma na liczniku 25tys tak jak ktoś pisał wcześniej po zgaszeniu pojazdu i ponownym odpaleniu samochód zachowuje się normalnie ale po krótkiej chwili jazdy znowu robi się to samo.Katalizatora nikt nie sprawdzał.Z góry dzięki za szybkie zainteresowanie się tematem i pomoc w tej sprawie.


    chyba nie wierzysz w to że 9 letnie auto ma przejechane 25tys km - nie możliwe


    ponizej masz fotke jak to działa

    VW Sharan 1.9TDI 116KM brak mocy
  • Poziom 9  
    Prosze pana moje auto nie ma 25 tys przejechane atylko 195 tys
  • Poziom 12  
    Popieram kolegę Rojberta, też bym stawiał na kierowniczki, zrób jak napisał: wstaw dobrze w p...e temu silnikowi, to naprawdę może pomóc miałem identyczny problem w mojej Alhambrze, objechałem kilku fachowców i każdy chciał się zabierać za turbo, na moje szczęście spotkałem znajomego, który mi poradził jak Rojbert i po tym zabiegu problem ustąpił i od tej pory staram się czasem przegonić samochodzik, aby nie zapomniał do czego ma te turbinkę.
    Pamiętaj jednak aby silnik najpierw spokojnie osiągną temperaturę, po czym postaraj się tak operować pedałem gazu aby obroty podczas jazdy rosły i następnie malały - aby turbo się rozpędzało i następnie zwalniało i ponownie itd.
  • Poziom 34  
    Rojbert napisał:
    ponizej masz fotke jak to działa

    VW Sharan 1.9TDI 116KM brak mocy


    W tym graficznym przedstawieniu działania zmiennej geometrii turbiny jest błąd, ktoś kto dokonywał opisu przy rysunkach przedstawiających pozycję łopatek zmiennej geometrii pomylił miejscami ich opis, przy niskich obrotach silnika łopatki mają być przymknięte a przy wysokich otwarte a nie odwrotnie więc przykład wprowadza akurat w błąd, co innego gdyby opis brzmiał "przy niskich/wysokich obrotach wirnika turbosprężarki" - wtedy bym się z tym zgodził.
  • Poziom 14  
    Sztomel napisał:
    Rojbert napisał:
    ponizej masz fotke jak to działa

    VW Sharan 1.9TDI 116KM brak mocy


    W tym graficznym przedstawieniu działania zmiennej geometrii turbiny jest błąd, ktoś kto dokonywał opisu przy rysunkach przedstawiających pozycję łopatek zmiennej geometrii pomylił miejscami ich opis, przy niskich obrotach silnika łopatki mają być przymknięte a przy wysokich otwarte a nie odwrotnie więc przykład wprowadza akurat w błąd, co innego gdyby opis brzmiał "przy niskich/wysokich obrotach wirnika turbosprężarki" - wtedy bym się z tym zgodził.



    zgadzam się z tobą Sztomel w opisie rysunku jest błąd, nie sprawdziłem tego i wkleiłem pierwsze napotkane w google zdjecie obrazujące prace zmiennej geometrii. Chciałem pokazac pytającemu jak to działa
  • Poziom 2  
    Witam mam ten sam problem, Wilga174 jak go rozwiązałeś czy nie jest przyczyną może przepływomierz powietrza?
    :?:
  • Poziom 14  
    Miałem identyczny problem tylko że w octavii, - nieszczelnośc w układzie dolotowym turbiny.Umnie pęknięta okazała się rura która szła od zaworu egr do intercoolera.
  • Poziom 10  
    Miałem podobny przypadek w swoim Sharanie 1.9 tdi 200r. Na zimnym silniku ciągnął jak marzenie po przejechaniu jakiś 20km czułem lekkie szarpnięcie do tyłu i samochód nie chciał już dalej jechać jak powinien jechał do góra 100km/h ale gdy wyłączyłem zapłon i włączyłem wszystko znowu działało ale ten problem pojawiał się coraz częściej poczytałem trochę o tym i z twierdziłem że może to być przepływomierz powietrza, więc go wymieniłem. Samochód teraz śmiga jak powinien.
  • Poziom 34  
    Owszem ale aby być pewnym diagnozy przepływomierza niezbędne są logi dynamiczne a zwłaszcza log dynamiczny grupy 003 (stała wartość wskazań przepływomierza na poziomie 550 mg/skok wskazuje na jego lub okablowania usterkę) oraz log 008 i 011 gdyż wskazania MAF są zależne od 011 oraz błąd zapisany w sterowniku silnika. Zaniżający wartości wskazań czujnik MAF (czyli przepływka) nie powoduje trybu awaryjnego więc miałeś albo nosa albo zwykłego farta :)
  • Poziom 10  
    Jeden z mechaników podłączył mi go pod komputer i wykazało że samochód ma tylko 70% swojej mocy ale on sam nie wiedział co jest grane bo w komputerze nie wykazało mu żadnych błędów ale dużo osób mi wspominało o tej przypływce i słyszałem że to własnie one najczęściej padają w sharanach więc postawiłem na nią no i udało się ;)
  • Poziom 9  
    witam wszystkich... od jakiegos miesiaca mam vw sharan 2002 r 1.9 116 auto podlaczylem pod komputer nie pokazalo zadnego bledu jest kompletny brak mocy i na cieplym i na zimnym silniku gdzie szukac jaki moze byc problem sprawdzalem podlaczenie kabli do elektromagnetyzera tam jest chyba wszystko ok. jak kto moze prosze o pomoc gg 5436390
  • Poziom 10  
    Myślę że może to być przyczyna zacinającej się turbiny ponieważ łopatki w niej mogły się zapiec więc albo trzeba je przeczyścić albo oddać turbinę do regeneracji lub jeśli chcesz to można kupić nową. Nie orientuje się ile może kosztować regeneracja turbiny ani ile kosztuje nowa. Może to być też problem przepływomierza w moim przypadku był to akurat on samochód miał tylko 70% swojej mocy. Mam jedną rade jeśli na prawdę twój ma mało mocy to doradzam nie jeździć bo samochód dostaje bardzo po dupie ja na przykład po czterech miesiącach jazdy bez mocy miałem do wymiany głowice mechanik stwierdził że przez to że było jeżdżone samochodem bez mocy i samochód dostał równo po tyłku. Wiec radzę jak najszybciej znaleźć przyczynę. Życzę szczęścia i pozdrawiam ;))
  • Poziom 9  
    ta turbina ma zmieną geometrie sterowaną podcisienieniem miałem taki problem najprawdopodobniej turbina nadaje sie do wyczyszczenia ponieważ sie blokuje i występuje przeładownie albo niedoładownie w najgorszum wypadku regeneracja
  • Poziom 10  
    witam
    ja mam sharana 98rok,110km i podczas jazdy czuć jakby coś się odłączyło i wtedy nie mogę przyspieszyć więcej niż do 110km/h,a pod górkę prędkość spada i spada.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu przez jakiś czas(nie ma reguły,raz jest to 40km innym razem 15km,sytuacja się powtarza)jest dobrze.Pierwszy raz sytuacja miała miejsce rok temu,podjechałem do elektryka i niby jakiś jakiś przewód się ukruszył(teraz jest on dobry). Całą zimę było,aż do wczoraj-sytuacja się powtarza.Pomocy-dzięki
  • Warunkowo odblokowany
    sprawdz przepływomierz
  • Warunkowo odblokowany
    to proponuje sprawdzić błędy