Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala Panasonic 1232 i szwankujący system Dect

misterio76 11 Lip 2008 21:10 2508 15
  • #1 11 Lip 2008 21:10
    misterio76
    Poziom 9  

    Witam serdecznie, posiadam centrale panasonica wraz systemem dect opartym na 3 dedykowanych do centrali antenach. Problem polega na tym, że bardzo często zrywa połączneia podczas rozmów bezprzewodowych, mimo żę słuchawka znajduje się w odległosci bliskiej 5 do 10 metrów od anteny. W systemie zalogowanie są tylko słuchawki panasonica. Co może być przyczyną rozłączania rozmów?

    0 15
  • #2 12 Lip 2008 15:01
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 12 Lip 2008 17:08
    oscar2000
    Poziom 33  

    R-MIK napisał:
    Prosze napisać do M___ i nixau to EKSPERCI od takich NIEZAWODNYCH systemów.
    sorry niemam nic do ciebie ale zachowujesz sie jak dziecko... zwolennik " slicana" (ups. napisalem slicana z malej litery :-) gdzies juz czytalem o tym malo sie ktos o to nie pobil nawet ) tak samo ktos inny mogłby napisac o was slicanowcach ... EKSPERCI OD systemow , którzy czasami niewiedza podstawowych danych i mówia zeby sobie zadzwonic do serwisu slicana najlepiej ... gdzie wiedza tam tez nie grzesza :-) chyba włozyłem kij w mrowisko ... :-) ale nie bylo to zamierzone ... ( przytoczone watki tematow pochodza z elektroda.pl )

    z poszanowaniem
    dla systemów
    Slican i Panasonic

    oscar2000

    0
  • #4 12 Lip 2008 18:39
    bulba1
    Poziom 24  

    Nie jestem specjalista od Panasonica ale zacząłbym od sprawdzenia samych słuchawek (kiedyś miałem problemy ze słuchawkami Panasonica).
    Najlepiej zalogować je do niezależnej bazy Dect i protestować.
    Można tez sprawdzić czy inne słuchawki zalogowane do 1232 tez będą zrywać połączenia - jeżeli nie to wykluczy sama centrale i stacje bazowe Dect.

    0
  • #5 12 Lip 2008 18:57
    kaczorvw
    Poziom 18  

    Jaka wersja oprogramowania tej TEDEtki ?

    System podwójny czy pojedyńczy ?

    Wszystkie słuchawki zrywają czy jedna ?

    Anteny w jakiej odległości od siebie i jak zasilane ?

    0
  • #6 12 Lip 2008 19:54
    M___
    Poziom 21  

    R-MIK, system TD1232 pochodzi z początku lat 90 zeszłego stulecia, wyście wtedy nie wiedzieli co to DECT. Zdaje się, że Slicana jeszcze na świecie nie było.
    Jak masz kompleksy to lecz je gdzie indziej.

    misterio76, napisz coś więcej, od kiedy występuje problem, czy była jakaś rozbudowa systemu, czy w firmie pracują inne nadajniki np. wifi.
    Jaka jest wersja softu centrali, czy była upgradowana.
    Niezależnie od wszystkiego zacząłbym od zrobienia CLEAR i sprawdzenia działania na czystym systemie, jak każdy system procesorowy centrala mogła nazbierać sobie śmieci w pamięci.
    W systemach radiowych warunki otoczenia mają duży wpływ na zachowanie.
    Podaj więcej szczegółow.

    0
  • #7 12 Lip 2008 21:19
    misterio76
    Poziom 9  

    M___ napisał:
    R-MIK, system TD1232 pochodzi z początku lat 90 zeszłego stulecia, wyście wtedy nie wiedzieli co to DECT. Zdaje się, że Slicana jeszcze na świecie nie było.
    Jak masz kompleksy to lecz je gdzie indziej.

    misterio76, napisz coś więcej, od kiedy występuje problem, czy była jakaś rozbudowa systemu, czy w firmie pracują inne nadajniki np. wifi.
    Jaka jest wersja softu centrali, czy była upgradowana.
    Niezależnie od wszystkiego zacząłbym od zrobienia CLEAR i sprawdzenia działania na czystym systemie, jak każdy system procesorowy centrala mogła nazbierać sobie śmieci w pamięci.
    W systemach radiowych warunki otoczenia mają duży wpływ na zachowanie.
    Podaj więcej szczegółow.


    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problem. Problem ze zrywaniem połączeń występuje na kilku słuchawkach. Anteny są w odległości od siebie około 80-100 metrów, między nimi jest jeszcze reapeater. Przepraszam za laickie pytanie ale czy zrobienie CLEAR
    oznacza wykonanie funkcji PS DATA CLEAR w oprogramowaniu serwisowym centrali? Czy po wykoaniu tej funkcji konieczne będzie ponowna konfiguracja słuchawek w systemie centrali wraz z ich logowaniem?

    0
  • #8 12 Lip 2008 22:44
    nixau
    Poziom 16  

    Jaki model słuchawek pracuje w systemie dect? Czasami taki problem pojawiał się z słuchawkami, gdzie były akumulatorki dość stare - po wymianie akumulatorków problem znikał. Warto sprawdzić akumulatorki.

    Przy okazji napisz czy repeater działał od początku (i nie było problemów) czy jak podłączyłeś repeater to pojawiły się problemy. Do tego czy jest to repeater KX-A272 i czy słuchawki to model TD7580, TD7590 czy inne?

    Przy modelu TD7590 i A272 wymagana jest aktualizacja oprogramowania, aby telefon posiadał funkcję hand-over'a. Natomiast TD7580 w ogóle nie realizują funkcji hand-over.

    Jeżeli wykluczymy powyższy problem to należy sprawdzić informacje nt. decta w systemie. Zwróć uwagę m.in. na CS-ID czy się nie pokrywają oraz informację o statusie anten. Można również przeprowadzić aktualizację oprogramowania anten do nowszej wersji, tak aby wszystkie anteny były w tej samej wersji. Warto również sprawdzić na których antenach dochodzi do przerwania rozmowy i zrobić jej diagnostykę w systemie.

    Następny krok to sprawdzenie centrali i decta:

    1. Zrób kopię konfiguracji centrali
    2. Wyłącz centralę z prądu i zasilania awaryjnego
    2a. Jeżeli TD146 to odłącz zasilanie od karty interfejsu
    3. Odłącz karty interfejsu DECT
    4. Włącz centralę
    5. Sprawdź czy normalnie centrala funkcjonuje
    6. Wyłącz centralę z prądu i zasilania awaryjnego
    7. Podłącz karty interfejsu DECT
    8. Włącz centralę
    9. Sprawdź czy wszystko funkcjonuje

    Jeżeli problem nadal będzie występował, przydałoby się przeprowadzić test każdej z anten (Site Survey) odnośnie jakości sygnału, synchronizacji i czy nie pojawiają się wówczas jakieś błędy na kanałach. Być może uszkodzony jest nadajnik/odbiornik anteny.

    0
  • #9 13 Lip 2008 09:01
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 13 Lip 2008 13:15
    M___
    Poziom 21  

    Masz tutaj.
    I może daj już spokój z wycieczkami osobistymi.
    Kiedyś Ci na pisałem, że interesują mnie informacje o funkcjach central, a nie o problemach osobistych instalatorów.
    Chcesz podjąć polemikę, to rób to na temat central i daruj sobie pyskówki.
    Nie zaśmiecaj wątków.

    Dziękuję za zaliczenie mnie do grona EKSPERTÓW Panasonic'a, uznanie u konkurencji to zaszczyt. :D

    Dodano po 15 [minuty]:

    misterio76
    Najpierw zrób to co napisał nixau, z tego co widzę miał więcej do czynienia z systemami DECT niż ja.
    Clear czyści system do ustawień fabrycznych i tak... potem trzeba postawić cały system od nowa.
    Clear systemu zeruje centralę, PS Clear zeruje informacje o słuchawkach.
    I... przepraszam, twoje "laickie" pytanie sugeruje, żebyś tego nie robił sam. :)

    Ale najpierw odpowiedz na pytania postawione wyżej, typy słuchawek, od kiedy system pracuje, kiedy zaczęły się kłopoty itd.

    0
  • #11 13 Lip 2008 17:08
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 13 Lip 2008 19:24
    M___
    Poziom 21  

    ... nie chce mi się.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Slicanowi gratulujemy instalatorów.

    0
  • #13 14 Lip 2008 00:45
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 14 Lip 2008 09:22
    misterio76
    Poziom 9  

    nixau napisał:
    Jaki model słuchawek pracuje w systemie dect? Czasami taki problem pojawiał się z słuchawkami, gdzie były akumulatorki dość stare - po wymianie akumulatorków problem znikał. Warto sprawdzić akumulatorki.

    Przy okazji napisz czy repeater działał od początku (i nie było problemów) czy jak podłączyłeś repeater to pojawiły się problemy. Do tego czy jest to repeater KX-A272 i czy słuchawki to model TD7580, TD7590 czy inne?

    Przy modelu TD7590 i A272 wymagana jest aktualizacja oprogramowania, aby telefon posiadał funkcję hand-over'a. Natomiast TD7580 w ogóle nie realizują funkcji hand-over.

    Jeżeli wykluczymy powyższy problem to należy sprawdzić informacje nt. decta w systemie. Zwróć uwagę m.in. na CS-ID czy się nie pokrywają oraz informację o statusie anten. Można również przeprowadzić aktualizację oprogramowania anten do nowszej wersji, tak aby wszystkie anteny były w tej samej wersji. Warto również sprawdzić na których antenach dochodzi do przerwania rozmowy i zrobić jej diagnostykę w systemie.

    Następny krok to sprawdzenie centrali i decta:

    1. Zrób kopię konfiguracji centrali
    2. Wyłącz centralę z prądu i zasilania awaryjnego
    2a. Jeżeli TD146 to odłącz zasilanie od karty interfejsu
    3. Odłącz karty interfejsu DECT
    4. Włącz centralę
    5. Sprawdź czy normalnie centrala funkcjonuje
    6. Wyłącz centralę z prądu i zasilania awaryjnego
    7. Podłącz karty interfejsu DECT
    8. Włącz centralę
    9. Sprawdź czy wszystko funkcjonuje

    Jeżeli problem nadal będzie występował, przydałoby się przeprowadzić test każdej z anten (Site Survey) odnośnie jakości sygnału, synchronizacji i czy nie pojawiają się wówczas jakieś błędy na kanałach. Być może uszkodzony jest nadajnik/odbiornik anteny.


    W systemie dect pracuje kilka modeli słuchawek:
    kx-td7590
    kx-td7580
    kx-tca128fx
    kx-tcd280
    kx-tga807ex
    System został zainstalowany 2 lata temu, podobno od początku jego istnienia były problemy z zasięgami ( zakłócenia podczas rozmów ) . Repeater kx-a272 został zainstalowany miesiąc temu, a problem rozłączania rozmów zacząl występować kilka dni później. Na krótki czas pomaga wyłączanie centrali z prądu - po powrocie zasilania system dect jakiś zas pracuje normalnie. Jakim oprogramowaniem moge przeprowadzićdiagnostyke centrali i site survey, ponieważ w dosowym oprogramowaniu "operating and maintance tool ver. 4.09b2" takich fukcji znaleźć nie mogę

    0
  • #15 14 Lip 2008 10:09
    instalatorPBS
    Poziom 27  

    Nie wiem jaka jest konfiguracja terenu, w którym pracuje ten system ale odległość pomiędzy bazami 80-100m to zdecydowanie za dużo ( chyba że teren jest otwarty a anteny się widzą ) . Może poprostu słuchawki wychodzą z zasięgu baz i dlatego następuje rozłączenie. I jeszcze jedna uwaga . Słuchawki od cywilnego DECTa nie mają hand-overu pod tym systemem więc nie ma możliwości dynamicznego przechodzenia z zasięgu jednej bazy do drugiej.
    RP

    0
  • #16 14 Lip 2008 18:51
    nixau
    Poziom 16  

    Z tego co piszesz masz anteną A, repeater i antenę B. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na to, czy repeater rzeczywiście jest w zasięgu obu anten i czy reaguje na sygnał z decta.

    Jeżeli możesz przejść z telefonem z anteny A do anteny B, a po drodze jest repeater (czyli A - R - B) to wówczas:

    - telefon td7580 zerwie połączenie na drodze A przez R do B i na odwrót, ponieważ nie przenosi hand-over z repeatera,

    - telefon td7590 bez aktualizacji oprogramowania również zerwie połączenie na drodze A przez R do B i na odwrót,

    - TCA128 i TCD280 realizują hand-over ale dodatkowo trzeba włączyć funkcję repeatera w ustawieniach telefonu,

    - TGA807 - nie sprawdzałem ale również powinien mieć hand-over.

    Telefony serii TG7500 mają testowanie sygnału radiowego - w instrukcji do TD1232 pisze jak uruchomić całą procedurę testowania.

    Co do diagnostyki to musisz wejść z ekranu głównego programu w opcję 2 następnie znów w opcję 2, po czym opcja 21 i to już tu. Również szersze informacje dostępne są w intsrukcji TD1232.

    Warto również sprawdzić czy wszystkie anteny i repeater pracują na tym samym kanale.

    W ostateczności problemem może być w ukształtowaniu terenu (np. grube mury), gdzie nawet pomimo zainstalowania repeatera, anteny mogą się nie widzieć i w tym tkwi problem. Warto sprawdzić repeater. Najlepiej to zresetować repeater i ustawić od nowa na tym samym kanale co antena A i sprawdzić czy przenosi słuchawki z anteny A na Repeater (didoda kontrolna zacznie migać).

    0