Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corolla E11 i CB radio zakłócenia nietypowe-pytanie

12 Jul 2008 22:19 5393 12
  • Level 15  
    Wiem , że temat zakłóceń jest mocno opisywany, jednak te która ja mam są jakieś takie dziwne. Może zacznę od początku. Aktualnie mam na dachu niby antenę (niby bo magnes) Hustlera , w samochodzie radyjko Lafayette Ermes. Samo radio to szczegół , gdyż próbowałem innych ,od tanich do drogich Presidentów , zawsze tak samo. Wiec tak ,ustawiam stacyjkę w położenie , kiedy sprawdzana jest poduszka powietrzna , nic się nie dzieje radyjko śmiga wyśmienicie ,prawie nie szumi. Przekręcam stacyjkę w położenie kiedy zapalają się wszystkie kontrolki , wtedy zaczynają się cyrki. Jak radio prawie nie szumiało, tak praktycznie mam w tym położeniu stacyjki ok 7 s szumu. Potem samo zapalenie silnika już nie dodaje żadnych zakłóceń. Dlatego też wykluczyłem na dzień dobry zakłócenia od wysokiego napięcia. ABS-u nie mam w samochodzie więc komp od niego odpada, klimy też. Mi pasuje, że to jakaś elektronika z auta mi tak sieje. Zrobiłem z kolegą parę testów, dwa samochody blisko siebie i dwie instalacje CB. Moje auto nie zakłócało jego radia , choć jego antena była praktycznie 30 cm od mojego auta. Potem postawił antenę na mój dach , tak samo zero zakłóceń u niego. Podpinałem swoje radio na krótko , bezpośrednio z aku, to samo. Wychodzi na to , jakby zakłócenia szły po zasilaniu chyba? Nie zrobiliśmy jednego testu- radio u mnie w kabinie , antena na dachu mojego samochodu , a zasilanie z jego aku. Co o tym mam myśleć, czy tylko zmiana auta mnie ratuje? Co oprócz jakiejś centralnej jednostki sterującej , pracuje cały czas w aucie , jeszcze przed odpaleniem silnika? Pompka paliwa zakłócała by pewnie tylko przez moment , a tutaj mam cały czas zakłócenia . Nie są one typu trzeszczenie, pierdzenie, pisk , tylko tak jakby nachodził wielki szum.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Zmniejsz jasność podświetlenia deski.
    Michał
  • Level 15  
    Hmmm , qrcze jutro spróbuje. A miałeś kolego taki przypadek?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    W kilku autach tak. Zwłaszcza z podświetleniem folią EL. Dopiero wyłączenie podświetlenia pomagało.
    Podświetlenie LED ma jasność sterowaną PWM i przetwornica może nieźle siać.
    Michał
  • Level 28  
    Albo sam komputer pokładowy daje ognia. Odłącz na moment antenę od radia i zobacz czy są zakłócenia. Jeśli nie będzie to przyczyna jest w zasilaniu radia.
  • Level 16  
    Witam Kolegę. Proponuję zmienić antenę z magnesówki na antenę typu przykręcanego do klapy relingu poprzez uchwyt.
    Aby ten typ mocowania przyniósł spodziewany efekt (eliminacja zakłóceń) uchwyt do mocowania anteny MUSI być
    połączony z masą w miejscu mocowania.Oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest zamocowanie anteny bezpośrednio do nadwozia ( bez uchwytów) , no ale nie każdy to lubi.

    Pzdr.Andrzej.
  • Level 15  
    No i kolejny dzień walki za mną. To n ie podświetlenie, szkoda. Zakłócenia idą po antenie jednak. Jak dzisiaj podjechałem do kolegi to podobne zakłócenia pojawiły się u nie go w CB na moment.
    Chyba jedynym rozwiązaniem mojego problemu będzie zmiana anteny na antenę stałą przez jakiś uchwyt. Na momencik dzisiaj wziąłem inną magnesówkę od kolegi , na niej miałem 80 procent mniej tych zakłóceń. Co ciekawe , to taka sama antena.Zauważyłem jednak , że ta pożyczona antena podczas dokręcania , gdy jeszcze masa nie dotyka wejścia antenowego , zbiera zakłócenia tak samo jak moja. Jednak po dokręceniu wtyczki zakłócenia zmniejszają sie znacznie. Natomiast moja antena tak jakby nie widziała żadnej masy. Czy wtyk jest dokręcony czy tylko bolec siedzi, jest tak samo. Przeleciałem mierniczkiem połączenia , zarobiłem od nowa wtyczkę, to samo. Zabrałem tą antenę do domu , rozebrałem i zmieniłem na inny kabel, oryginalny twardy który w niej był od nowości. Ja parę miesięcy wcześniej , zmieniłem ten kabel na taki miękki i wszystko spoko hulało w Matizie. Jednak Ta Rolka jakaś kapryśna. To tyle co udało mi się ustalić, chyba bez dobrej stałej masy się nie obędzie.
    Acha może jeszcze dodam, próbowałem dzisiaj z filtrem typu Pi - zero reakcji, z filtrem z jakiegoś zasilacza, zero zmiany, z filtrem od telewizora to samo. A czy czasami n ie może być to jakiś czujnik w silniku , podpięty do centralnego komputera? Tylko co może wytwarzać sygnał o częstotliwości podobnej do CB. No i te zakłócenia mam wszędzie , choć na paru kanałach np 21 jest masakra, tak jakby tutaj stała nośna z tym sygnałem zagłuszającym
  • Level 10  
    też mam corolle (1.4 vvt-i) i szumi dosłownie wszystko. Nawet silniczki od regulacji świateł sieją... w sumie jeszcze żadnej walki z tym nie stoczyłem, a jedynie próba radia i anteny w innym aucie, była to omega diesel, i tam cisza jak makiem zasiał. Zaś u mnie jak bym miał suszarkę w aucie włączoną... próbowałem też inne radio z inna anteną i podobnie było, choć było trochę lepiej i mniej zakłóceń. moje radio to alan 48+ multi i antena hustler ale chyba zacznę od zmiany anteny.


    Regulamin pkt. 13 . [SP5ANJ]
  • R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Witam.

    nelro musisz walczyć z "przyczyną" a nie ze skutkiem.

    Jeżeli słyszysz tylko szum to ten szum misi się z czegoś generować.
    Podpowiem , że naj-popularniejszymi "nadajnikami" szumów , są :
    - światła "xenonowe" z przetwornicą (w 99% to właśnie przetwornica)
    - iskra instalacji wysokiego napięcia
    - nie odkłócone szczotki i wirniki - wycieraczek i pomp paliwowych
    - zła instalacja +12V
    - i wiele mniejszy aczkolwiek dokuczliwych

    Koniecznie poczytaj (przeczytaj od A do Z) temat podwieszony (ten na niebiesko) .
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic613795.html


    Pozdrawiam.
  • Level 10  
    ok dzięki, sorki za ten 13. punkt, ale liczyłem ze może ten od toyoty co zaczął wątek coś zdziałał co w przypadku rolki zadziałało. Będę się pilnował z tym 13. punktem, a co do punktów to nie wiem do czego służą i jakoś nie bardzo mi na nich zależy;)
    Jutro z anteną będę kombinował jeszcze, miejscowi radiowcy powiedzieli mi, że to może być źle antena zestrojona, żeby na włączonym silniku stroić. Zobaczymy co z tego wyjdzie, odpowiedz dam na podanym przez Ciebie wątku. w sumie to za dużo tych urządzeń w aucie żeby wszystkie odgłuszać...
  • Level 22  
    Ja bym na miejscu kolegi wyciągał po kolei bezpieczniki w skrzynce. Schemat auta do ręki i w ten sposób wyeliminujesz 90% obwodów. Potem juz dokładna analiza urządzeń na wytypowanej gałęzi zasilania.
  • Level 10  
    Z tymi bezpiecznikami to trochę wolę nie kombinować, wyjmę nie ten co trzeba i może być problem, a schematu nie mam niestety...
    trochę z anteną kombinowałem to się ciut poprawiło, ale jak się okazało pierwszy nastrajacz przyciął ja za bardzo i teraz jest za krótka i muszę albo z batem kombinować albo nową antenę kupić, czuje że i tak się nową skończy.
  • Level 22  
    A co tu się bać. Wyłączasz prąd kluczykiem , wyjmujesz bezpiecznik, włączasz kluczyk, sprawdzasz radio i tak w kółko. Żadne tan nawiedzone teorie ze coś tam ble ble komputer się rozstroi jak mu prądu zabraknie. Jak słyszę te nawiedzone gadki pseudo majstrów od aut to mnie trzęsie.