Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.1 Trzęsie kierownicą po zmianie kół.

13 Lip 2008 00:25 6565 11
  • Poziom 27  
    Witam, jakieś 3 miesiące temu kupiłem aluminiowe felgi do mojego Puncia 1.1, 4/5 drzwiowy, felgi 14 4x98, opony 185x75x14 Problem był od początku założenia "nowych" felg ale nie zwracałem na to uwagi nie było czasu, teraz mi to bardzo przeszkadza, niestety po wymianie felg zauważyłem że trzęsie mi kierownicą przy hamowaniu z szybszej prędkości tzn. że jak jadę powolutku ok 50km/h i przyhamuje to nic sie nie dzieje, ale jak jadę już tak 80-90km/h to przy hamowaniu trzęsie przodem (kierownicą)
    Przeprowadziłem oględziny: klocki są wpożądku, wachacze nie trzaskają, amortyzator wygląda na sprawny, tarcze też, wyważarka pokazała że koła są dobrze wyważone.

    Nie znam przyczyny takiego zachowania.
    Chciałbym żebyście mi doradzili co można z tym fantem zrobić?

    Pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    Czy felgi masz oryginalne czy nie,bo jak nie to może są potrzebne pierścienie centrujące.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Felgi używane, opony używane, tak? Więc:
    1. Niewyważone koła.
    2. Krzywe felgi.
    3. Uszkodzone opony
    Wybierz sobie.
    A post powyżej pominę...
  • Poziom 1  
    jeżeli wyważarka pokazuje, że koła są wyważone ( podczas wyważania widac by było że cos jest nie tak z oponą czy z felgą ) bardzo możliwe jest , że są uskodzone łożyska kół przednich, spodkałem się z takim przypadkiem , podczas chamowania koło dostaje drgań i będzie trzęsło autem no i będą wibracje i drgania kierownicy

    Moderowany przez Błażej:

    "Spodkałem" - to od spodka? "Chmowanie" to od nieuprzejmego traktowania, czy ma jeszcze jakieś inne pochodzenie?

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Z twojego postu wynika iż problem pojawił się po wymianie kół w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie podmiana kompletnych kół.Stawiam na wadliwe koła a co się tyczy wyważania nie wszystkie usterki jest w stanie wyważarka wyłapać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam! Po pierwsze: jeżeli koła są zle wyważone to nie trzęsie przy hamowaniu tylko przy większych prędkościach, po drugie: przyjechałem na hurgoczącym, rozpadającym sie łożysku z Anglii do Polski i nie trzęsło mi kierownicą a hamowałem z większych prędkości, po trzecie: sprawdzałeś przyrządem te tarcze? czy nie są pokrzywione? gołym okiem tego nie ocenisz. Masz najprawdopodobniej problem z tarczami i proponowałbym zacząć od tego
  • Poziom 2  
    stawiam na tarcze, są krzywe, jak jedziesz nie maja wpływu na toczenie koła a przy dociśnięciu klocków wychodzi zaraz że tarcze są krzywe
  • Użytkownik obserwowany
    Albo zle założone na otwór centrujący i nie dociska tarcz tylko felga zatrzymała sie na otworze centrującym.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Zamocować czujnik zegarowy i sprawdzić bicie tarczy hamulcowej na pojeździe.Po tym pomiarze sprawa powinna się wyjaśnić.