Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto 1.1 Trzęsie kierownicą po zmianie kół.

Venom007 13 Jul 2008 00:25 6667 11
  • #1
    Venom007
    Level 27  
    Witam, jakieś 3 miesiące temu kupiłem aluminiowe felgi do mojego Puncia 1.1, 4/5 drzwiowy, felgi 14 4x98, opony 185x75x14 Problem był od początku założenia "nowych" felg ale nie zwracałem na to uwagi nie było czasu, teraz mi to bardzo przeszkadza, niestety po wymianie felg zauważyłem że trzęsie mi kierownicą przy hamowaniu z szybszej prędkości tzn. że jak jadę powolutku ok 50km/h i przyhamuje to nic sie nie dzieje, ale jak jadę już tak 80-90km/h to przy hamowaniu trzęsie przodem (kierownicą)
    Przeprowadziłem oględziny: klocki są wpożądku, wachacze nie trzaskają, amortyzator wygląda na sprawny, tarcze też, wyważarka pokazała że koła są dobrze wyważone.

    Nie znam przyczyny takiego zachowania.
    Chciałbym żebyście mi doradzili co można z tym fantem zrobić?

    Pozdrawiam.
  • #2
    ptaszek1975
    Level 30  
    Czy felgi masz oryginalne czy nie,bo jak nie to może są potrzebne pierścienie centrujące.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Felgi używane, opony używane, tak? Więc:
    1. Niewyważone koła.
    2. Krzywe felgi.
    3. Uszkodzone opony
    Wybierz sobie.
    A post powyżej pominę...
  • #4
    sytuator
    Level 1  
    jeżeli wyważarka pokazuje, że koła są wyważone ( podczas wyważania widac by było że cos jest nie tak z oponą czy z felgą ) bardzo możliwe jest , że są uskodzone łożyska kół przednich, spodkałem się z takim przypadkiem , podczas chamowania koło dostaje drgań i będzie trzęsło autem no i będą wibracje i drgania kierownicy

    Moderated By Błażej:

    "Spodkałem" - to od spodka? "Chmowanie" to od nieuprzejmego traktowania, czy ma jeszcze jakieś inne pochodzenie?

  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Stanisław 1
    Level 16  
    Z twojego postu wynika iż problem pojawił się po wymianie kół w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie podmiana kompletnych kół.Stawiam na wadliwe koła a co się tyczy wyważania nie wszystkie usterki jest w stanie wyważarka wyłapać.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Vauxhall Astra
    Level 10  
    Witam! Po pierwsze: jeżeli koła są zle wyważone to nie trzęsie przy hamowaniu tylko przy większych prędkościach, po drugie: przyjechałem na hurgoczącym, rozpadającym sie łożysku z Anglii do Polski i nie trzęsło mi kierownicą a hamowałem z większych prędkości, po trzecie: sprawdzałeś przyrządem te tarcze? czy nie są pokrzywione? gołym okiem tego nie ocenisz. Masz najprawdopodobniej problem z tarczami i proponowałbym zacząć od tego
  • #9
    piripi
    Level 2  
    stawiam na tarcze, są krzywe, jak jedziesz nie maja wpływu na toczenie koła a przy dociśnięciu klocków wychodzi zaraz że tarcze są krzywe
  • #10
    romoo
    User under supervision
    Albo zle założone na otwór centrujący i nie dociska tarcz tylko felga zatrzymała sie na otworze centrującym.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Andrzej Muciek
    Level 11  
    Zamocować czujnik zegarowy i sprawdzić bicie tarczy hamulcowej na pojeździe.Po tym pomiarze sprawa powinna się wyjaśnić.