Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCIM Europe 2019
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana transformatora na toroid we wzmacniaczu car audio

ares01 13 Lip 2008 17:01 2681 14
  • #1 13 Lip 2008 17:01
    ares01
    Poziom 9  

Witam
    Noszę się z zamiarem wymiany transformatora jak na fotce na toroidalny. Zauważyłem że obecnie praktycznie tylko takie się stosuje, również we wzmacniaczach bardzo dobrej jakości.

Wymiana transformatora na toroid we wzmacniaczu car audio

Jako, że jestem początkujący chciałem się przy okazji dowiedzieć kilka spraw:
    - co taka wymiana może przynieść? głównie chodzi mi o jakość dźwięku? może jakiś dobrej jakości transformator zapewni stabilniejsze zasilanie, będzie większej mocy i zapewni lepszą wydajność prądową?
    - czy taka wymiana jest bezpieczna dla wzmacniacza?
    - czy jest możliwość taki transformator sensownie obliczyć? a nie robić metodą prób i błędów...

Chciałbym zrobić oczywiście jakiś możliwie najlepszy transformator, nie jakiś wynalazek z części z demobilu.
    I jeszcze jedno pytanie... czy ten element powyżej trafo to dławik? Czy jego tez można wymienić na toroid?

Będę wdzięczny za wszelkie info!
    Pozdrawiam.

0 14
  • #2 13 Lip 2008 17:16
    -RoMan-
    Poziom 42  

Stare przysłowie mówi - nie ruszaj tego, co działa dobrze.
    Na wymianie nie zyskasz absolutnie nic. Jedynie dasz mi albo innemu sprzedawcy rdzeni zarobić.

Gdybyś chciał od zera budować przetwornicę car-audio - doradzałbym oczywiście rdzeń toroidalny. Paradoksalnie: ze względu na _łatwiejsze_ nawijanie. Dokładniej: łatwiej jest _poprawnie_ nawinąć na rdzeniu toroidalnym niż na kształtkowym.

0
  • #3 13 Lip 2008 17:26
    ares01
    Poziom 9  

Tak, wzmacniacz działa poprawnie...