Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozłącza LAN przy 100Mbit/s

vojeq 13 Lip 2008 19:21 3372 18
  • #1 13 Lip 2008 19:21
    vojeq
    Poziom 10  

    Witam zainteresowanych.
    Mam z kuzynka podzielony internet na 2 komputery przez router na kablu. Sieć chodziła elegancko na pełnej predkości, można było bez problemu kopiować pliki z jednego do drugiego komputera. Kiedyś router (Planet) podczas burzy spalił się i kupiłem używany na allegro z Linksysa. Sieć działała również dobrze do 3 dni póżniej zaczęło wyłączać i załączać sieć, tak jakby ktoś wpinał i wypinał kabel sieciowy. Wpadłen na pomysł żeby zmniejszyć przepustowość z 100Mbit/s na 10Mbit/s i problem rozwiązany. Zrobiłem to samo na drugim komputerze bo był ten sam problem (..a odległość do routera bliższa bo około 7 m i kabel oczywiście ekranowany). Nie było by w tym nic złego ale do mojego domu chciałem dodać jeszcze jeden komputer przez wifi. Zakupiłem router bezprzewodowy i ustawiłem go na "AP mode". Podpiąłem stary kabel do AP a drugi kabel do komputera i wszystko ładnie skonfigurowałem. Oczywiście gadu gadu zadziałało ale na wet na google nie mogłem "wejść" i zrobiłem pingowanie na router który rozdziela net i okazało się że gubi 100 a czasami 75 a innym razem 50 procent pakietów. Myśle że gdyby na AP zmniejszyć prędkość to sieć by pracowała prawidłowo ale na AP nie ma opcji żeby zmniejszyć prędkość LANu. Tak więc nasuwa się pytanie..co by można było zrobić w takiej sytuacji w miarę niskim kosztem bo nie widzi mi się wymiana routera:-/ a możliwe że w tym tkwi problem.

    Pozdrawiam zainteresowanych. Czekam na odpowiedzi.

    0 18
  • #2 13 Lip 2008 20:20
    piterus99
    Poziom 43  

    Kupic jaki stary tani hub, ktory wymusi 10mbps i wpiac go miedzy router i ap.

    Albo sprzedac wszystko i kupic jedno, normalnie dzialajace pudeleczko.

    0
  • #3 13 Lip 2008 20:53
    niegowic
    Poziom 11  

    Niekoniecznie,,, napisz w jakiej odległości masz komputer oddalony od AP, jaki to AP i jaka karta wifi... jaki router... wszystko tutaj ma znaczenie...

    0
  • #4 15 Lip 2008 13:49
    vojeq
    Poziom 10  

    router jest firmy linksys ale nie wiem jaki model bo narazie nie ma mnie w domu. A co do AP jest firmy Belkin (BELKIN WIRELESS G PLUS ROUTER). miedzy AP a routerem jest około 20 metrów. Karta wifi narazie nie ma znaczenia ale podam ja tez: netgear WG 121 na usb.

    0
  • #6 18 Lip 2008 12:10
    vojeq
    Poziom 10  

    kabel jest zakopany w ziemi, nie wiem jak go sprawdzic. Końcówki wyczyściłem i dalej to samo.

    0
  • #7 18 Lip 2008 12:20
    GladiroR
    Poziom 26  

    kup sobie tester do kabla -> 10 zł

    0
  • #8 18 Lip 2008 13:59
    irekr
    Moderator

    Czy kabel zakopany w ziemi był włączony do urządzeń jak piorun zrobił swoje?

    Jeżeli tak to masz wykopki w planie.

    Parę lat temu miałem podobny problem jak piorun przywalił w maszt rurowy wysokości około 28 metrów (przerobiony z ulicznej latarni). W odległości około dwóch metrów od fundamentu masztu w rurze kanalizacji kablowej była wiązka przewodów telefonicznych i informatycznych. Poleciał jeden kabel UTP żelowany (i wszystkie urządzenia które były do niego podłączone) oraz stalowa bednarka która doprowadzała uziemienie do masztu (wyparowała na długości około 2 metrów). Zniszczeniu uległa kanalizacja telefoniczna w taki sposób że kable nie dawały sie wyciągnąć. Przez wiele lat wszystko (poza spalonym jednym kablem) działało prawidłowo. W końcu przyszedł czas na modernizacje i trzeba było odkopać kanalizację by wciągnąć kolejne kable. I wtedy po odkopaniu ukazał sie nam ciekawy widok: kanalizacja stopiona na długości około metra, kable zbite w niekształtna masę zrobiona z mieszaniny piasku, szkła i kamieni (szkło chyba od wytopienia piasku). Rozbiliśmy ta bryłę i tylko jedne kabel był całkowicie przerwany i końcówki przypominały kulki. Reszta kabli o dziwo przeżyła mimo uszkodzeń izolacji a raczej jej zamiany na piaskowo-szklaną.
    Być może, że U ciebie jest podobny problem i został uszkodzony kabel lub jego osłona i do kabla dostała sie woda. A woda zaczyna (powoli) łączyć się z przewodami.
    I dlatego transfer spadał aż dostałeś komunikat o zerwanym połączeniu.
    Mam nadzieję że kabel w ziemi nie jest długi.....

    0
  • #9 19 Lip 2008 21:24
    vojeq
    Poziom 10  

    Wiesz moze to mozliwe. Ta burza o której mówiłem wczesniej wypaliła karte sieciowa w komputerze kuzyna a mi nie. Może przez to że ja mam dłuższy kabel i w jakis sposób stłumiło impuls. Ale do rzeczy. Narazie nie mam w planach wykopek:-) Bratu starcza narazie 10Mbit/s. Ja myśle nad tymczasowym rozwiązaniem, tak na 2 miesiące i zrobić właśnie w domu bezprzewodówke puki mam bezprzewodowy router. Może faktycznie wystarczył by hub. Zastanawiam się nad zmianą firmware do tego linksysa, dokładnie to jest model AG041 o firmware 1.00.6. Może znajde jakiś nowszy.

    0
  • #10 19 Lip 2008 23:49
    mpn103
    Poziom 34  

    vojeq napisał:
    kabel oczywiście ekranowany

    A czy ekran jest podłączony do masy bądź uziomu?
    Jeśli nie to nie spełnia swojej funkcji.

    0
  • #11 21 Lip 2008 00:03
    kedziorq1
    Poziom 14  

    hmm z tego co sie orietuje to kabel sieciowy ekranuje sie dlatego aby tlumic sygnal...to jest aluminiowa folia i niby dlaczego ma ja podlaczyc do zuemienia....a i na marginesie masa to pojecie lotne .... masa to najnizszy potecjal w ukladzie a jaki masz nizszy potecjal niz uziemienie?

    0
  • #12 21 Lip 2008 00:49
    mpn103
    Poziom 34  

    kedziorq1 napisał:
    hmm z tego co sie orietuje to kabel sieciowy ekranuje sie dlatego aby tlumic sygnal

    Tłumić jaki sygnał?
    Ekran stosuje się po to aby w jak największym stopniu zmniejszyć wpływ zakłóceń z zewnątrz na transmisję danych w przewodzie.
    Oczywiście to działa w obie strony.

    kedziorq1 napisał:
    to jest aluminiowa folia

    Zależy to od klasy przewodu.

    0
  • #13 21 Lip 2008 01:57
    kedziorq1
    Poziom 14  

    no wlasnie jezeli to dziala w obie strony a wiec tlumi syngal aby nie wydostawal sie z izolacji a wiec jezeli dziala w jedna strone to musi dzialac w druga.... hmm szczerze mowiac nie slyszalem aby ktos uziemial ekran ....moze chodzi ci o elektryczne kable ktore maja zbrojenie?

    0
  • #14 21 Lip 2008 11:14
    mpn103
    Poziom 34  

    Każdy ekran aby spełniał swoją funkcję trzeba podłączyć do najniższego potencjału jaki się ma w pobliżu.

    W przewodach koncentrycznych ekran podłączasz do masy,
    nawet w przewodzie od klawiatury jest ekran podłączony pod "-"

    0
  • #15 21 Lip 2008 21:06
    kedziorq1
    Poziom 14  

    tak ale w kablu koncentrycznym ekran jest minusem.... a folie ktora jest miedzy glowna zyla a zbrojeniem tez podlanczasz? pozatym w klablu koncentrycznym te zbrojenie nie jest ekranem nigdy nie wiedzialem a nawet nie slyszalem zeby ktos w kablu sieciowym podlanczal folie do masy .....moze ktos inny sie wypowie co o tym sadzi

    0
  • #16 27 Lip 2008 18:13
    vojeq
    Poziom 10  

    Wina nie stoi jednak po stronie kabla. Okazało się że router jest za słaby żeby chodził na 100Mbit/s nawet jeśli damy switch albo AP 20cm od tego routera. Naszczeście okazało się że niedługo zamiast routera bedzie Livebox tp który ma 3 wyjscia na kompy i wszystko będzie ok:-).
    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Temat można zamknąć. Pozdrawiam.

    0
  • #17 13 Sie 2008 16:37
    mar_sek
    Poziom 10  

    Witam, wygląda na to, że teraz ja mam ten router i u mnie jest tak samo. Wina raczej będzie po stronie urządzenia a nie kabla. Wgrałem nowy firmware i jest to samo. Mi w zasadzie to na razie nie przeszkadza bo mam jeden komp i wykorzystuje go jako modem ale z ciekawości będę próbował rozgryźć ten problem. Może dziś zajrzę do środka ;) O efekcie postaram się poinformować.

    0
  • #18 07 Wrz 2008 19:41
    turkinz
    Poziom 11  

    Kochani. Ten problem jest mi znany.
    Chyba tylko Polacy i Anglicy mają podobne problemy z NETGEAREM.
    Jakos amerykanie (producenci routerów NETGEAR) się nami nie przejmują i dołączają kiepskiej jakości podzespoły.

    Wymień zasilacz 12V na mocniejszy, stabilizowany i lepszej jakości. Problem zniknie :)

    Pozdraiam.

    0
  • #19 21 Sty 2009 22:05
    mar_sek
    Poziom 10  

    Niestety problem nie znika, próbowałem różnych zasilaczy z komputerowym włącznie :( Jest z tym routerem jeszcze inny problem, nie chce się po włączeniu synchronizować z netem. Dopiero po kilku restartach się udaje. Mam wrażenie, że jest to losowe. Czasem wystarczy jeden a czasem po dziesięciu się nie łączy. Zaświeca się czerwona dioda przy POWER i DSL

    0
  Szukaj w 5mln produktów