Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrolka poduszki nie gaśnie...Renault Clio II 1.9 D

13 Lip 2008 22:42 34237 28
  • Poziom 9  
    Witam ponownie, byłem w warsztacie, facet podłączył komputer i twierdzi że z poduszką od strony kierowcy coś nie halo - taśma, jak później fachowo znalazłem - stycznik obrotowy i to na 99%, bo mówi że tak jeden na 10 przypadków to poduszka a reszta to usterki taśmy. Wziął 50 zł za diagnozę, robocizna 150 zł, stycznik 100 zł używka, nowy pewnie z 200 zł. Słuchajcie czy to jest skomplikowana sprawa z wymianą tego, podobno sciąga się poduszkę i stycznik jest zaraz pod nią, wystarczy odkręcic 4 śrubki plus dwie od poduszki?Słyszałem od kumpla że zabiegi na poduszce są dosc ryzykowne.
  • Poziom 19  
    cos ten facet cie nastraszyl, poduszke wykrecasz i nic sie nie dzieje , napisz czy kupiles to clio czy jestes jednym wlascicielem to wiele wyjasni
  • Poziom 9  
    chodzi o to że kontrolka poduszki pali mi sie na stałe na konsoli, zaraz po zakupie wszystko było oki, zapalała się przy zapłonie 3 sek. i gasła. teraz pali się na stałe. Byłem na komputerze, Facet twierdzi że chodzi o poduszkę kierowcy pozostałe czyli boczne i pasażera są oki. Mówi że stycznik obrotowy (zwany taśmą) jest trachnięty i twierdzi że to czesto pada. Auto kupiłem 3 tygodnie temu. Jestem jedynym właścicielem, a to ma jakieś znaczenie?
  • Poziom 19  
    no ma znaczenie bo jak bylo bite to ktos oszukal kontrolke opornikiem 2,2 ohma wpiety pod napinacz pod siedzeniem kontrolka nie swieci i komputer tez nie widzi bledu,sprawdz polaczenie napinacza pod siedzeniem
  • Poziom 9  
    czyli co opornik siadł i błąd się zgłasza tak?
  • Poziom 17  
    Co wy piszecie, przecież opornikiem nikt nie wykasuje wypadku...
  • Poziom 19  
    a tak wogole to przygotuj sie na inne usterki elektroniki w renault, mozna by otym ksiazke napisac , na 10 samochodow 7 to renault do wpiecia w komputer wiec cos to znaczy
  • Poziom 9  
    przed momentem sprawdzałem z latarką, nie wyglada na to żeby coś tam było grzebane, nie widziałem w każdym razie zadnego opornika

    Dodano po 31 [sekundy]:

    no to mnie maniek2591 pocieszyłeś..
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Co wy piszecie, przecież opornikiem nikt nie wykasuje wypadku...,


    kolego auta powypadkowe jezda wszedzie tylko ze nie zawsze maja poduszki gdyz jest to drozsza czesc od zderzaka i aby zgasla kontrolka na desce rozdzielczej trzeba uzyc patentu , wtym wypadku patentem jest wpiecie opornika w przewod pod napinacz, i dlatego na alegro mozna spotkac zaslepki poduszek do roznych samochodow i czasami kupujesz auto z air bag ktorego oczywiscie niema bo jest zaslepka ale o tym moze kiedy indziej i nie wtym dziale , pozdrawiam wszystkich zmotoryzowanych
  • Poziom 9  
    wiem że było uderzone z prawej strony bo widze że lampa jest nowa nie wiem czy na tyle mocno ze airbag się otworzył... Widze że szyba jest oryginalna, więc chyba strzału nie było co?
  • Poziom 19  
    ciezko powiedziec jak wykrecisz poduszke kierowcy to bedziesz widzial czy ktos juz tam raczki wkladal, a kolega adam ktory ci podpowiada zebys sie trzymal diagnozy moze ma racje tylko jak ci przyjdzie jezdzic na WPINKE i za kazdym razem uslyszec inny blad i 50 zl to lepiej jezdzic z ta kontrolka a jak bedziesz sprzedawal to wepnij opornik HA HA ---OCZYWISCIE ZART bo drugi kolega mnie rozbawil z tym kasowaniem wypadku opornikiem , moze on ma w aucie CZARNA SKRZYNKE
  • Poziom 13  
    Łatwo i tanio sprawdzić czy taśma jest O.K.
    kup rezystor 2,2 ohm j wepnij w instalację najpierw przed taśmą ( Renault gasi kontrolkę po ustąpieniu usterki ), jeżeli nie zgaśnie wepnij rezystor za taśmą. Jeżeli kontrolka zgaśnie na 99 % masz uszkodzoną taśmę. Taki opornik to wydatek około 10 gr
    Powodzenia!
  • Poziom 19  
    o tutaj kolega dobrze pisze , odepnij przewod pod siedzeniem i wloz w ta wtyczke opornik 2,2 ohma i zapal auto i bedzie wiadomo czy tasma czy poducha
  • Poziom 15  
    maniek2591 napisał:
    a tak wogole to przygotuj sie na inne usterki elektroniki w renault, mozna by otym ksiazke napisac , na 10 samochodow 7 to renault do wpiecia w komputer wiec cos to znaczy




    Tego typu teksty są najlepsze !!!
  • Poziom 43  
    maniek2591 napisał:
    o tutaj kolega dobrze pisze , odepnij przewod pod siedzeniem i wloz w ta wtyczke opornik 2,2 ohma i zapal auto i bedzie wiadomo czy tasma czy poducha

    Co ty kolego majaczysz?Co ma wspolnego wpinanie opornika do zlacza napinacza czy bocznej poduszki ze sprawdzeniem tasmy poduchy kierowcy?Pojedz na skan systemu airbag,masz tam 4airbagi,sterownik i 2sensory,chcesz to wszystko sprawdzac/naprawiac opornikami?
  • Poziom 32  
    witam, tak czytam te posty i sie zastanawiam, czy niektórzy wiedza co piszą? jasne ze przy walnieciu i strzale poduch trzeba wymienic czasami sterownik , poduchy(ę) napinacze bo sa sciagniete (widać wzrokowo), a nie oszukiwać sterownika opornikiem, tak wykorzystują wiedzę elektronicy do oszukiwania sterownika by nie pokazywał błędów a co z bezpieczeństwem pewnie dla urudnienia pracy mechaniorów są te poduchy montowane? a durny uzytkownik mysli ze wsio oki w samochodzie, a gdzie Panowie odpowiedzialność za wykonaną pracę , a jednak sa jeszcze trzeżwo myslacy ,Milejów uscisk dłoni, JEŻELI ZAJMUJEMY SIĘ TYM ZAWODOWO, powinnismy udzielac porad, wskazówek zgodnych ze sztuką technologi napraw a nie przekazywać takie info jak oszukac sterownik i klienta , nawet jak klient by sobie tak chciał to mamy obowiazek odmówic , tak jak sie nie wypuszcza samochodu z niesprawnymi hamulacami, pewnie jestem juz z innej epoki, pozdrawiam
  • Poziom 19  
    oczywiscie ze poduszke trzeba wymienic po strzale , jednak duzo uzytkownikow zostalo tak nacietych i jezdza myslac ze maja poduszki , wiec trzeba sprawdzic czy nie jest tak w tym przypadku, a to ze do sprzedania napisalem zeby zalozyl opornik to oczywiscie byl zart , natomiast kolega KURSAXX jak lubi takie teksty to mu jeszcze raz napisze ze niestety elektronika w renault jest najbardziej awaryjna
  • Poziom 13  
    Jestem przeciwny zastępowaniu poduszek rezystorami, niemniej jednak jest to istotna pomoc diagnostyczna. Stwierdzenie że się ich nie używa to nadwyrężanie swojej wiarygodności - nawet serwis Renault ma takie małe nie wiem jak nazywające się kostki którymi ograniczają poszczególne połączenia instalacji.
    Tłumaczenie że komputer diagnostyczny sam zlokalizuje usterkę jest wprowadzaniem w błąd, pokaże ewentualnie kierunek ale pracę i tak trzeba odwalić głową.
    Jeżeli pomoc na forum ma polegać na odsyłaniu do serwisu to szkoda klawiaturę brudzić bo w tym Clio to taka informacja jest na desce rozdzielczej.
    Tak jak napisałem : jeżeli kontrolka nie świeci światłem ciągłym to sterownik jest raczej OK.
    Zakładając opornik najpierw na wtyczkę przy poduszce, potem ewentualnie za taśmą sprawdzisz czy jest uszkodzona.
    Tanio i szybko
  • Poziom 43  
    Autor tematu pisze o prawdopodobnej kolizji.Jesli kolizja nie byla duza mogl strzelic sam napinacz a poduszka ocalala.Odsylam na skanowanie systemu testerem aby nie latac z opornikiem po wszystkich poduszkach i napinaczach,jesli sterownik zarejestrowal odpalenie i tak to nic nie da bo opornik nie zgasi kontrolki.
    W przypadku zastosowania testera,blad okresli strone i element,ktory mu sie nie podoba
  • Poziom 32  
    witam, pewnie ze do diagnozy mozna i tzreba czasami posłuzyc sie i opornikiem, tester jest elegancki i profesjonalny ale jak sie robi poduchy czasami to koszt testera jest mało biznesowo uzasadniony, Kolego maniek masz stu procentową racje , opisze taki przypadek który dotknął mnie osobiści, na marudzenie żony że chce mieć mały i sprytny do miasta samochód , zaproponowałem peugota 206, ale koleżanka miała twingo i koniec argumentacji że .... Twingo i już , po pół roku przestał sie otwierać hehehehehe po wymianie bateryjki jako tako, po 2 miesiącach to samo + immo, tego marudzenia ze szewc bez butów itp miałem dość , zacząłem sprawdzać po 2 dniach ( wszystko niby oki ) znowu to samo, od syna wziałem lupe taka wielką z podswietleniem i co sie okazało , żabojady oszczedni i śpieśzyli sie czy cóś, kluczyk niedolutowali i zimne luty były, a samochód 2lata miał, przelutowanie pomogło, pozdrawiam
  • Poziom 19  
    nastepny przypadek w renault w dieslu byl taki iz laguna nie grzala wszystkich swiec ,na wpince komputer nie wykazal zadnych bledow,auto normalnie paliło jezdzilo jednak po odstaniu 24 godzin rozladowywalo akumulator,facet sie najezdzil po serwisach placil za wpinki po 50 -70 zl takze wydal pare setek ,a okazal sie jeden tranzystorek w sterowniku grzania swiec zwieral sobie do masy, koszt tranzystorka 5 zl,wiec najlepsze sa najprostsze sposoby albo zawiesc do serwisu renault i tam zostawiamy troche wiecej kasy ---------ale wtedy poco takie forum

    Dodano po 10 [minuty]:

    oczywiscie jesli komus nie odpowiada prosta metoda z opornikiem mogli napisac koledze JEDZ DO SERWISU i zamknac temat ,pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich serdecznie!

    Odkopuje trochę starocia ale na clio juz prawie zęby zjadłem.

    Awaria zwijacza poduszki (czyli stycznika obrotowego) objawia się tym że po przekręceniu kluczyka w stacyjce do pozycji m2 kiedy są testowane układy kontrolka poduszki powinna się zapalić, zgasnąć, po czym zapalić ponownie wraz z kontrolką "serv".

    Ale to niejedyna opcja.

    Warto dodać, że mogła też wypiąć się któraś z kostek pod siedzeniem K lub P, bo objaw na desce będzie taki sam.

    Awaria bezpiecznika poduszek (bezpiecznik 15 prawy górny róg skrzynki) może też powodować taki objaw.

    Jednocześnie przypominam że wszelkie ingerencje w systemy bezpieczeństwa (czujniki, kostki, złączki itp) powinny być przeprowadzane BEZWZGLĘDNIE przy odłączonym aku.

    Pozdrawiam
    zBeer
  • Poziom 16  
    Ja mam prostszy problem. Chce tylko wyjac zarowke od kontrolki poduszek. Poduszki mam wystrzelone i nie bede ich zakladal. PRzeszkadza mi tylko ta ciagle palaca sie kontrolka. Czy jak wyjme zarowke to nie bedzie problemu z jakims testowaniem elektroniki itp ? Ktos mi mowil ze nie mozna wyjmowac tej zarowki bo sterownik cos tam blokuje. PRawda to czy calkowita bzdura?
  • Poziom 43  
    tomjey napisał:
    Ja mam prostszy problem. Chce tylko wyjac zarowke od kontrolki poduszek. Poduszki mam wystrzelone i nie bede ich zakladal. PRzeszkadza mi tylko ta ciagle palaca sie kontrolka. Czy jak wyjme zarowke to nie bedzie problemu z jakims testowaniem elektroniki itp ? Ktos mi mowil ze nie mozna wyjmowac tej zarowki bo sterownik cos tam blokuje. PRawda to czy calkowita bzdura?

    Rocznik auta,w 98 sa zarowki ale od 99 kontrolki juz na ledach
  • Poziom 2  
    A taśma od airbagu była sprawdzana? Bardzo częstm problemem jest uszkodzenie (zagięcie taśmy lub przetarcie), to najczęstszy problem w RENAULT. Niestety te taśmy sa nie do zdobycia na rynku poza serwisowym (brak zamienników) a wydatek na zakup rzędu 150euro, wprawdzie na allegro też sprzedają używane, ale jaką masz pewność, że nie bedzie za moment to samo. jeżdżę bez wymienionej taśmy cały czas pamiętając, że przy czołówce są mniejsze szanse niż z poduszką