Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana paska - kilka pytań w trakcie wymiany

14 Lip 2008 20:52 4829 14
  • Poziom 27  
    Witam
    Wymieniam właśnie pasek rozrządu w samochodzie marki SEAT TOLEDO 1.9 tdi z 1999roku, 110 KM, silnik AHF i mam kilka pytań po rozkręceniu, jutro będę składał:

    1. Czy pompe wodną wymienia się zawsze w trakcie wymiany paska, czy ma ona jakies specjalne uszczelnienia ?

    2. Jaki polecacie pasek i napinacze?

    3. Czy 4 śruby imbusowe podtrzymujące koło pasowe na wale korbowym napędzające pompę próżniową i alternator są jednorazowe i trzeba je wymienić ?.

    4. Czy istnieje sposób sprawdzenia vagiem po calej operacji czy aby czasem nie przestawiło mi sie któreś koło o 1 ząbek lub inny alternatywny prócz pokręcenia powoli silnikiem za śrube na wale korbowym ?

    5. Zdjąłem pokrywę zaworów celem zablokowania wałka rozrządu, czy śruby tej pokrywy są jednorazowe, bo uszczelkę pewnie trzeba będzie wymienić

    Serdeczne dzięki
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    pompe zmienia sie zawsze!!
    sruby pokrywy -nie ma potrzeby wymiany,to samo tyczy sie srub kola pasowego,jesli nie sa obrobione to mozesz smialo zakladac..
    mozna lekko przesmarowac klejem specjalnym(co by sie nie odkrecaly)
    czesci tylko firmowe:
    pasek-gates
    pompa wody-np skf,ruwila
    napinacz- luka
    sprawdz czy masz sprawne sprzegielko alternatora..

    Dodano po 8 [minuty]:

    co do uszczelki pokrywy to przesmaruj ja delikatnie siliconem zwlaszcza na tym polksiezycu i zakladaj ja spowrotem..
    odnosnie sprawdzenia vag,to jak najbardziej,jak masz troche doswiadczenia to nie jest to nic skomplikowanego..
    skoro robisz rozrzad 1 raz w tdi to po calej operacji zanim uruchomisz pierwszy raz silnik przekrec 2-3 razy walem zebys mial pewnosc ze nie spotka cie przykra niespodzianka..
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    witam, i sprawdż po przekręceniu czy znaki pasują, jak na załączonym rysunku :), pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Dzieki Kolego !

    A pompa wody ma tyle wspólnego, że jak sie zatrze po 20 tys od wymiany to znów trzeba bedzie spędzić pół dnia żeby to wszystko odkręcić zdjąć itd
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    panowie,nie istotne czy pompa napedzana jest rozrzadem czy paskiem micro,mialem kiedys sytuacje po ktorej wymieniam zawsze pompe,chyba ze ktos ma ochote jechac do niemiec(tak bylo w moim przypadku)i zmieniac ja na drodze....nie sa duze koszta pompy,panowie zastanowcie sie czy warto oszczedzic 100zl,czy pozniej wku...c sie na siebie samego ze nie wymienilo sie jej odrazu przy rozrzadzie..apropo znakow po napieciu paska kreska na kole zamachowym delikatnie bedzie przestawiona w okienku,minimalnie ok2 mm,na nowym pasku bardzo czesto wlasnie tak jest..
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    witam , raczej sie odszczelni , ale robota ta sama, pieniedzarów toto niekosztuje zadużo wiec se mozna wymienić hehe,pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    cysiek11 napisał:
    .apropo znakow po napieciu paska kreska na kole zamachowym delikatnie bedzie przestawiona w okienku,minimalnie ok2 mm,na nowym pasku bardzo czesto wlasnie tak jest..
    głupoty opowiadasz kolego.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    jasne powiedz jeszcze ze masz na nowym pasku idealnie znak na kole po srodku okienka..znawca...od maluchow...
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    po to są znaki ,stożki na wałkach rozrządu i możliwośc regulacji pompy,żeby zgrac wszystkie znaki tak,żeby pasowały w 100% i jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj,bo jeszcze komuś przyczynisz się do uszkodzenia silnika.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    powiedz ile zrobiles tych rozrzadow?
    klina nie masz na walku rozrzadu i tu masz mozliwosc regulacji,a co do pompy wtryskowej tez sobie nia krecisz zeby miec idealnie znak kola zamachowego w kienku??
    na nowym pasku krecac zgodnie z ruchem silnika do momentu gdzie mozna zablokowac pompe celem sprawdzenia poprawnosci zalozonego paska znak na kole zamachowym w momencie jak pompa jest zablokowana wychodzi minimalnie odchylony od srodkowego polozenia w okienku,mysle ze nie zrozumielismy sie tu, znak jes w okienku to oczywiste ale nie jest idealnie po srodku jest ok 2mm przed srodkiem okienka..wychodzi tak jak mamy dobrze spasowana blokade na pompie,jak bolec blokujacy pompe jest troche luzny nie pokarze nam juz tego dokladnie..ja mam ciasno spasowana blokade pomy i zawsze jest to minimalne przestawienie, po pewnym czasie jak pasek sie ulozy wtedy dopiero znak bedzie idealnie po srodku okienka..
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Znak w okienku na wale w tych silnikach to świętość i ma zawsze pasować a nie odstawać 2 mm. Źle podchodzisz do roboty tego rozrządu blokując pompę na "sztywno" a nie wał. To wał ma stać w GMP a nie pompa. A co do ilości zrobionych rozrządów to liczyłbym tylko te dobrze zrobione.
  • Poziom 27  
    no wy tu gadu gadu a ja wlasnie po 2 dniach pracy skończyłęm rozrząd w moim SEACIE TDI 99 rok tak jak pisałem na początku postu.

    Pozwole sobie na kilka przemyśleń.

    1. Nie trzeba było żadnych blokad serwisowych, specjalnych .

    2. Pompę wtryskową zablokowałem wiertłem fi 6,5 mm.

    3. Koło rozrządu zablokowałęm kołkiem drewnianym wbijając go między nie a obudowę plastikową.

    3 Na koło zębate korbowodu zrobiłem sobie blokadę w postaci blaszki w której przewierciłem 3 otwory i wkręciłem 3 śruby, dwie oryginalne z tego koła a jedna do zewnętrznej obudowy.

    4. Przeliczyłem, że miedzy środkowymi zębami oznaczonym farbą - czyli zębatym rozrządu i zębatym pompy wtryskowej jest 24 ząbki paska i na nowym pasku też tyle miałem.

    5 Miałem dużo problem z podparciem tego silnika i wykręceniem uchwytu podtrzymującego go w poduszce - mało tam miejsca jest - ale wybrnąłem z tego odpowiednio opuszczając samochód ( na zdjętym kole prawym i podnoszac.

    6 Najwięcej problemów miałem z tym napinaczen półautomatycznym napinającym koło napędowe pompy próżniowej i alternatora, strasznie dużo się orobiłem zanim wpadłem jak to działa.

    7 Bardzo dużo problemów było z rolką samonapinającą pasek rozrządu, musiałem sobie dorobić klucz pseudoserwisowy w postaci blahy i dwóch wypustów 3 mm , coś jak klucz do tarczy do małej szlifierki kątowej.
    Dopiero tym kluczem można było tą rokę poluźnić, a potem ponownie zacisnąć, zgodnie z instrukcją o 20st.

    Wnioski

    1.5 dnia pracy dwóch osób amatorów mechaników.
    Auto chodzi cichutko pięknie pali od razu, sprawdzono vagiem
    kąt wtrysku - wynik książkowy.


    Prośba nie kłócić sie PAnowie bo znów Pan Moderator wywali wątek do kosza a nam da po ostrzeżeniu, jak to był by zrobił niedawno, choć ostrzeżenia nie dał, a mógł. Okazał się jednak dobry jak Stalin bo dał cukierka, a mógł zabić.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5345531#5345531
    Wymiana paska - kilka pytań w trakcie wymiany
  • Poziom 32  
    witam, teraz dymek wonny , cicho bierze i idzie to dopiero frajda, zycze powodzenia, wiesz w niektórych info pokazuja jak maja wyglądać te narzedzia zwane specyjalnymi hehe tu niestety tylko opisali je chytrusy, a co do cukierka to moze zatruty hehe
  • Poziom 27  
    RAcja w kazdym razie na upartego bez blokad tez by zrobił wszystko:)

    Dziekuje wszystkim którzy wspomogli mnie materiałami i poradami, dziekuje ze można na was liczyć.