Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xenon Omega B 1998 Fabryczne HELA i licznik

15 Jul 2008 00:14 5991 9
  • Level 22  
    Witam

    Mam problem z reflektorami. Jakiś miesiąc temu komputer pokładowy wywalił komunikat że coś nie tak ze światłami. Wtedy nie świecił lewy xenon (czasmi zaświecił czasami nie ale jak już zaświecił to świecił dopóki się nie wyłączyło) Rozebrałem i było na 12V "zielono". Teraz podobna sytuacja dzieje się z prawej strony ale nie zupełnie. Xenon się załącza trochę świeci i się wyłącza. Trzeba wyłączyć poczekać chwilkę i znowu się na ok 20-30 sekund załączy. Rozebrałem, ale konektory czyste. Rozebrałem przetwornicę też czysto./ Podłączyłem na stole. Po podaniu 12V startuje, podpinam miernik napięcie ok 70V i rośnie tak do 95-98 i wtedy się wyłącza. Przetwornicę słychać jak pracuje (w drugim reflektorze nie słychać jej wcale) i wydaje mi się że palnik też słychać. W momencie załączenia przetwornicy i wyłączenia błyska element ( na zdjęciu wygląda jak duża dioda biały z niebieskim napisem siemens 600 pod wejściem 12V) (starter albo dławik nie wiem co to. CZy może być to uszkodzenie żarówki że przeciąża przetwornicę i się wtedy wyłącza? Ewentualnie poproszę o jakieś sugestie. Pewnie najlepiej byłoby podstawić do tej przetwornicy drugi palnik ale w omie tak świetnie to się wyciągą że lepiej nie mówić.

    Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam


    Xenon Omega B 1998 Fabryczne HELA i licznik
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Level 23  
    A napięcie mierzyłeś jak? Bez obciążenia? Zapłon żarówki xsenonowej odbywa się przy około 25kV więc jak to chcesz zmierzyć? Dopiero po zapłonie wartość napięcia spada do około 80V dla podtrzymania łuku. Podmień żarówki. Prawdopodobnie tylko one są uszkodzone...
  • Level 22  
    Witam

    Może się nieprecyzyjnie wyraziłem co do pomiaru napięcia mierzyłem oczywiści z 2 3 sekundy po starcie żeby mi miernik nie odjechał. Wyciągłem drugi reflektor i popodstawiałem i się okazało że uwalona przetwornica. Bawił się ktoś w naprawę? Może jakaś pierdoła (jakiegoś elka wymienić :-).

    Pozdrawiam


    Moderated By Błażej:

    "Wyciągłeś" bo nie trzeba było daleko sięgać? Bo jakby było dalej, to już trzeba by WYCIĄGNĄĆ pewnie.

  • LegrandLegrand
  • Level 22  
    Dzisiaj doszedł mi jeszcze problem z licznikiem kilometrów. Wcześniej nie zwracałem na niego uwagi a dzisiaj zauważyłem że kręci się tylko ostatnia cyfra i to 10x szybciej niż powinna (razem z białą cyfrą dolnego licznika). Rozłożyłem i okazało się że ktoś majstrow (więc nie wiem ile moje nowe autko ma przejechane naprawdę). Poskładałem po partaczach do kupy i chciałby jakoś wysterować silniczek aby trochę pokręci aby się przed zmontowaniem upewnić że jest OK (wiertarki nie ma za bardzo jak dopiąć). Silnik ma 3 wyprowadzenia. Proszę o pomoc i pozdrwiam
  • Level 22  
    Witam

    Przetwornica pojechała do serwisu HID. Po rozmowie z specjalistą od HID-ów opkazało się że zaobserwował bardzo dużo przypadków padania przetwornic w niedługim czasie po montażu automatycznych włączników świateł mijania. A ja u siebie jakieś dwa miesiące temu założyłem moduł skandynawski, a za dużo nią nie jeżdżę bo głównie drugiego auta używam. Co o tym sądzicie ???
  • Level 22  
    WItam

    W uszkodzonej przy odpalaniu błyska kilkanaście razy bardzo szybko natomiast w sprawnej tylko 1 raz.

    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Drzeń Rafał wrote:
    WItam

    W uszkodzonej przy odpalaniu błyska kilkanaście razy bardzo szybko natomiast w sprawnej tylko 1 raz.

    Pozdrawiam


    Tak, błyska kiedy są podawane impulsy zapłonowe. Jeśli lampa lub w jakiś sposób przetwornica jest uszkodzona to błyska kilkakrotnie.
    Miałem taki przypadek w projektorze VPL-X600, że przetwornica "cykała", ale nie podawała impulsów zapłonowych na palnik.
  • Level 42  
    Ja założyłem moduł" skandynawski ale z opóźnieniem, bo ten normalny włącza światła już, jak ciśnienie oleju wzrośnie, ale to następuje jeszcze w czasie kręcenia rozrusznikiem i jest duży spadek napięcie i "ksenon" potrafi zgasnąć
  • Level 21  
    Witam!
    U mnie ten sam problem wystąpił również po założeniu modułu skandynawskiego.
    Z tym że padły mi obydwa ksenony. Zdemontowałem moduł i sytuacja się nie zmieniła, po paru minutach gaśnie lewy ksenon po chwili prawy, ciężko się jeździ takim samochodem.
    W serwisie chcą pchać nowe przetwornice gdzie koszt to około 900 PLN za sztukę ?(to jakaś herezja) Jako że przetwornice to przecież elektronika toteż czy zna ktoś sposób na naprawę przetwornic opla?