Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

"Generator" określonej ilości wrzątku

15 Lip 2008 02:05 2042 11
  • Poziom 10  
    Witam szanownych kolegów z góry piszę, że jestem wyjątkowo początkującym elektronikiem w związku z tym proszę o wyrozumiałość. Nie chce by ktoś od razu podał Mi gotowe rozwiązanie bo chętnie bym się czegoś nauczył (rozwiązanie + wytłumaczenie bardzo miło widziane ):D

Postawione sobie zadanie polega na zagotowaniu ~500ml wody za pomocą grzałki a następnie wyłączeniu jej i wypompowaniu gorącej wody. Rzecz ma się dziać po naciśnięciu przycisku start (układ ma zareagować tylko raz na wciśnięcie przycisku, każde kolejne ma być ignorowane - jeśli ktoś omyłkowo wciśnie start w trakcie wypompowywanie wody)

Cewka przekaźnika jest na 12V tj. pompka
    (ze spryskiwaczy samochodowych)

Wyprowadzenia każdej lini oznaczyłem kolejno od X1 do X11.

Zielonym kolorem oznaczyłem pływaki które po zalaniu rozłączają styki u góry.

układ nie powinien zadziałać gdy poziom wody nie podnosi górnego pływaka (fajnie gdyby paliła się czerwona dioda:)), wodę przestaje pompować gdy pływak na dole opada.

Pozdrawiam i oczekuje na odpowiedź :)

Z poważaniem Łukasz.

• Pomocny dla użytkowników
    Uwaga ogólna: pompka samochodowa raczej nie nadaje się do wrzątku a poza tym także, do przepompowywania płynów spożywczych (jeżeli chcesz kawę czy herbatę tą metodą zalewać).

Czujniki poziomu nie mogą reagować z gorącą wodą

-------------------------------------------------------------------------------

To tutaj trzeba zacząć od ciągu działań i przemyślenia zabezpieczeń.

Warunki

1. Start nie działa gdy woda jest poniżej górnego poziomu

2. Grzałka nie działa gdy woda jest poniżej górnego poziomu (a także wyłącza się gdyby z jakiegoś powodu wody ubyło.