Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zasilacz do lampy UV C 36 W

sogo 15 Jul 2008 13:53 10388 7
    sogo
    Level 10  
    Witam serdecznie, mam filtr z lampą UV C 36 W w oczku wodnym. Nowy, lampa krótko świeciła a teraz nie :) Żarniki w niej nie są przepalone. Co może być przyczyną. Jak obadać czy zasilacz jest sprawny?. Czy w ramach eksperymentu mogę go zastąpić dławikiem od świetlówki 36W?. Przepraszam za ignorancję w temacie ale fachowcem wielkim w tych sprawach nie jestem.
    pozdrawiam
    dzimi
    Moderator
    Zasilacz sprawdzisz miernikiem. Nie eksperymentuj bo może się skończyć porażeniem. Prosiłbym abyś zwrócił się do kogos kto ma pojęcie o elektryce i mierzeniu napięć itd.
    sogo
    Level 10  
    Zmierzyć napięcia potrafię, napięcie jest ale znikome. Jestem elektrykiem. Na emeryturze :). Problem w tym, że nigdzie nie mogę znaleźć schematu ideowego takiego zasilacza (raczej układu zapłonowego), czy budowa i parametry jego mają coś wspólnego z dławikiem świetlówkowym, czy żarnik ma wbudowany elektroniczny zapłonnik. Moje pytania biorą się stąd, że googlując spotkałem się z wieloma informacjami mówiącymi o tym lecz nigdzie jak ktoś w końcu to obadał i pochwalił się publicznie.
    pozdrawiam.
    dzimi
    Moderator
    Sprawdź w takim razie czy dławik ma przejście , czy dochodzi napięcie do niej?
    sogo
    Level 10