Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wymiana uszczelki pod głowicą - Audi A4 TDI

JeriLee 15 Jul 2008 19:47 23289 13
  • #1
    JeriLee
    Level 10  
    Witam.
    Mam bardzo poważny problem, ostatnio moja A4 zacząła wypluwać płyn chłodniczy przez zbiorniczek, okazało się ze jest do wymiany uszczelka pod głowicą i mam problem z podjęciem przez mechanika wymiany gdyż wprost mi powiedział ze nie ma klucza do wyciągnięcia pompo wtryskiwaczy i nie chce się na moim aucie uczyć :(
    Znacie dobrego i zaufanego mechanika który podjąłby sie zadania? Z okolic Krakowa, Katowic lub Bielsko Białej?
    -----
    Audi A4 Avant 2001 rok 1.9 TDI 115KM (85kW) na pompo wtryskiwaczach...:|
  • #2
    dariusz1
    Level 14  
    mam pytanie jaki to specjalny klucz jest potrzebny.
  • #3
    JeriLee
    Level 10  
    Podobno do wykręcenia pompowtryskiwaczy, a później trzeba umeć je dobrze wkręcić żeby nie zachrzanić
  • #4
    waldek1205
    Level 2  
    przy moim pasacie 1.9tdi wymianiali uszczelke i nie potrzeba zadnego specjalnego klucza idz sobie do innego mechanika który juz kiedys to robił
  • #5
    JeriLee
    Level 10  
    A planowałeś głowice? I wyciągali Ci pompo wtryski? Czy tylko wymienili uszczelkę?

    Regulamin, p.11. Proszę poprawić tytuł tematu. [MS]
  • #6
    monika123
    Level 12  
    No jak nie trzeba specjalnego klucza?? Star-bity potrzebne jak wszedzie w WV ale do polonezow takich nie trzeba wiec jest klucz specjalny :p

    I koniecznie splanuj glowice.
  • #7
    ptaszek1975
    Level 30  
    Pompowtryski są na oringach gumowych odkręć śrubkę na torxa 4 lub 5 i do góry wyciągaj tylko odłącz wtyczkę.
  • #8
    jarecki04
    Level 26  
    Przy montazu należy zachować odległości Cylinder Wymiar -a-
    1 333,0 +/-; 0.8 mm
    2 245,0 +/-; 0.8 mm
    3 153,6 +/-; 0.8 mm
    4 65,6 +/-; 0.8 mm
    To są wymiary przy ściętej nakrętce jak jest prosta to odejmij po 0,8 mm czyli 1 cyl. to 332,2 mm +/- 0,8 mm
  • #9
    JeriLee
    Level 10  
    Witam:)
    Dziękuje za pomoc, zabrałem auto od macherów ( było ich pięciu i źle zdiagnozowali mi przyczynę). Pojechałem do mechanika pod Balicami i po oględzinach okazało się ze padł wentylator od chłodnicy, przez to temperatura mi wzrastała do 100 C, gotowało wodę i wyrzucało przez kanalik ze zbiorniczka wyrównawczego:) Tak ze powinienem się zmieści w 200zł z nowym wentylatorem. Pozdrawiam
  • #10
    jarecki04
    Level 26  
    I nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło . Takich diagnostów co zaraz wymienialiby uszczelkę to omijaj dobrze, że nie umieli tego zrobić a jeszcze lepiej, że się do tego przyznali.
  • #11
    dariusz1
    Level 14  
    Mam pytanie do monika 123 co to te specjalne klucze Star-bity, szukałem na necie i tylko torxy znalazłem,może to o nie idzie.
  • #13
    ladamaniac
    Level 39  
    Nie o Torxy, one są "sześcioramienne" Parę śrub we Volkswagenie jest na klusz wielokątny, nie liczyłem ale chyba dwunastokąt, można je kupiś w zestawach właśnie z Torxami na znanym portalu.
  • #14
    0__0
    Level 30  
    te 12katne torxy nazywaja sie spline - sa stosowane zarowno takie klucze jak i nasadki - - choc niektorzy mechanicy nie maja o nich pojecia -
    kiedys bylem kupic czesci w warsztacie ktory zajmowal sie przekladkami anglikow , oprocz tego czesc aut szla na czesci i wlasnie po czesci tam pojechalem , pech chcial ze czesc ktora byla mi potrzebna (kolo zamachowe) byla przykrecona wlasnie na spline - "mechanik" zrobil wielkie oczy ze niby pierwszy raz widzi taka srobe i probowal odkrecic
    nabijajac mlotkiem imbusa -oczywiscie g.. z tego wyszlo , musialem pojechac do sklepu kupic odpowiednie klucze aby "spec" mogl odkrecic srobe.