Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator napięcia do alternatora

17 Lip 2008 21:37 19013 12
  • Poziom 10  
    Witam!

    Mam pewien problem, posiadam alternator do ciągnika S-324 lecz niema przy nim regulatora napięcia. Stąd pytanie czy można gdzieś taki regulator kupić, bo kolega mi powiedział że znalezienie do niego regulatora graniczy z cudem ?? Alternator jest nowy, nigdy nie był używany. Poniżej zamieszczam kilka fotek.

    https://obrazki.elektroda.pl/39_1216322760.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8_1216322883.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/11_1216322923.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/73_1216322964.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/81_1216323012.jpg
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Czyli od Fiata 125 powinien się nadać, bo na allegro znalazłem mechaniczny i elektroniczny, który lepiej kupić??
  • Poziom 19  
    Można mechaniczny(zależy w jakim jest stanie)...w nim można było regulowa napięcie napinając spręzynkę a elektronik ma na stałe przypisaną wartość napięcia.Te regulatory mają dwa styki...jeden podłącza się do plusa(+)po stacyjce a drugi do szczotki wirnika.W twoim przypadku styk+Bto wyjście alternatora..-D to masa czyli minus(-).Trzeci styk C idzie na kontrolkę ładowania.W tego typu alternatorach był szczególny rodzaj kontroli ładowania.Sposobem było pobranie napięcia z punktu wspólnego trzech uzwojeń alternatora i zasilenie nim przekaźnika na prąd zmienny 6V...który to sterował lampką.Jak jest w twoim trudno powiedzieć...jak to uruchomisz to zobacz co na tym styku jest...6V~ czy 12V=.
  • Poziom 16  
    Schemat połączeń dla regulatora TYP RC2/12B do alternatora sześciodiodowego TYP A 12M-124/12/42 z Fiata 125p o mocy 42 amper.
    Elektroniczny to się chyba nie nadaje, stosowany był już w alternatorze 9-diodowym typ regulatora RC 12D, gdzie rolę przekaźnika lampki ładowania, zastąpiły 3 diody.

    Regulator napięcia do alternatora
  • Poziom 28  
    Witam.Przy regulatorze elektronicznym ważna jest impedancja wirnika.Możesz zastosować tylko regulator od alternatora z podobną impedancją.W regulatorze elektromechanicznym możesz to sobie skorygować ustawiając tak naciąg sprezyny by uzyskać napięcie 14-14,5 V.
  • Poziom 23  
    :arrow: Wiech26
    To jest alternator ze wzbudzeniem. Widać szczotki wzbudzenia na ostatnim zdjęciu.
    Regulator napięcia podpina się na konektor w centrum alternatora.
    Można spokojnie zastosować elektroniczny 14,5V (od Fiata 125).


    Moderowany przez Błażej:

    Co? To w alternatorze samowzbudnym (dziewięciodiodowym) nie ma szczotek? Ja czegoś nie wiem, czy ty piszesz bzdury?

  • Poziom 19  
    Miałem na myśli alternator który ma wzbudzenie napięciem nie "produkowanym przez siebie"...jak w 9 diodowych ,tylko korzystającym do wzbudzenia z akumulatora poprzez regulator.
  • Poziom 16  
    W rumuńskich wehikułach stosowany był regulator Ducellier 8314 lub Paris Rhone 57416 np. w Dacii i ARO, podaję Ci dane z instrukcji obsługi tych samochodów. Regulatory te stosowane były też w starszych samochodach Renault i Peugeot. Poszperaj może coś znajdziesz.
  • Poziom 10  
    Dzięki za pomoc, zawiozłem go do firmy Bendiks. Faktycznie okazało się, że jest to 6-cio diodowy dobrali mi bez problemu regulator elektroniczny i wszystko działa tak jak powinno.
  • Poziom 9  
    Podepnę się pod temat.
    Mam bardzo podobny alternator, od jakiejś koparki rumuńskiej, takie same były podobno w spycharkach "Rumunek" oraz w samochodach ARO. Są tam 4 wyjścia: B+, D-, DF (bezpośrednio jest połączone ze szczotką), C. Podejrzewam, że jest to 6-cio diodowy. Ale wogóle zielonego pojęcia nie mam jak to podłączyć.
    A i jeszcze mam taki czeski regulator napięcia, niewiem czy mechaniczny, czy elektroniczny, ma 4 konektorki: 54, D+, DF, B-. Czy ten regulator podpasuje pod alternator???
    Poniżej kilka zdjęć altka i regulatora.

    Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora

    Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora Regulator napięcia do alternatora
  • Poziom 39  
    A więc wygląda 6-cio diodowy. Czyli B+ akumulator/rozrusznik, B- to masa a DF wzbudzenie z regulatora zewnętrznego, czyli regulowany + . Pozostaje pytanie co z lampką kontrolną. Chyba nie zauważam wyprowadzenia środka gwiazdy więc pozostaje np dioda Zenera. Co do regulatora to chyba da się zastosować. 54 to zasilanie ze stacyjki.
    Ale coś widać na jednej z fotografii jak bodajże C. To może być wyjście środka uzwojeń dla przekaxnika lampki kontrolnej.
  • Poziom 9  
    Tak, tam jest C.
    Jutro pobawię się z tym, co z tego wyjdzie napiszę. B- podłączyć pod masę, a D- na alternatorze???
    Alternator ma być w ciągniku, i tam jest zegar amperomierz, więc kontrolka koniecznie być nie musi, ale fajnie by było gdyby była.


    Podłączyłem jak mi podpowiadaliście i nic, nie było ładowania. Może jednak podłączyć regulator od Fiata 125p???