Ojciec postawił mi zadanie - system alarmowy. Chodzi o to, żebyście mi doradzili ceny, firmy, rodzaje czujek itp. Mamy to zainstalować w pomieszczeniu, które ma łącznie 80m2. Położone jest na parterze i pierwszym piętzre. Czy ktoś mi doradzi jak, co i w jakiej ilości wybrać?
Tzn. czujki. cantralkę... bardzo prosiłbym o pełne rozwiązania.
Na patrzerze jest salon, kuchnia i łazienka. Na pierwszym 3 pokoje i łazienka.
Witam - ten temat był kilkakrotnie poruszany - proponuje na początek wpisac w wyszukiwarke w tym dziale Alarm - sprawdzałem - wyskoczy kilka tematów.
pozdrawaim
Ale może jednak ktoś mi podpowie konkretnie. Napisałem jak wygląda mieszkanie. Teraz konkretnie jaka centralka, jakie czujniki i ile i gdzie je umieszczać? Może też jakieś firmy, mieszkam w Lublinie... stosunki cenowe...
ok
potrzebujesz najlepiej (moim zdaniem, przeważnie to zakładam)
Satel CA10+ z jednym manipulatorem LCD - do podłączenia 10 wejść
Syntezer mowy
obudowa
ako 7ah , lepiej 17ah
Sygnalizator z własnym, zasilaniem
drugi sygnalizator wewnętrzny(do założenia przy centrali najlepiej)
Musisz wiedzieć czy alarm ma byc napadowy czy przeciwłamaniowy
napadowy - jestes w mieszkaniu, możesz sie po nim poruszać - ale nikt nie może się dostać z zewnątrz
przeciwłamaniowy (antywłamaniowy) - włączasz alarm i wychodzisz - mieszkanie puste - jakikolwiek ruch w środku wyzwoli alarm.
Jeżeli napadowy - to ciągniesz przewody do wszystkich okien* (* jest to uwarunkowane położeniem pomieszczeń, są sytuacje kiedy zakladasz, że dane pomieszczenie nie stwarza dla ciebie zagrożenia i nie chronisz je alarmem) oczywiście także zakładasz czujki na dzwi
Jeżeli przeciwłamaniowy - to zakładasz czujki przestrzenne ruchu - które kontrolują całe pomieszczenie (moga patrzeć od razu na jedno lub kilka okien) - jest to tansze rozwiazanie , mniej przewodów i przede wszystkim tańsze czujki.
Na czujki nie powinny padac promienie słoneczne - chcociaż w praktyce nie zawsze się to daje osiągnąć, jednak nie zdarzyły mi się z tego powodu fałszywe alarmy. Gorzej z czujkami kurtynowymi (tymi co montujesz we wnęce okna) nie mogą patrzeć na kaloryfer - czyli jeżeli wystaje za parapet0 do tego musisz mieć miejsce na ich montaż - lepiej żezby ich nie zdusić jednym solidnym otwarciem okna do tego muszą być tak zamontowane, żeby otwarte okno nie zasłoniło ich pola widzenie.
Przewód - skrętka najlepie 3pary (6 żył) chociaż wystarczyły by już 2 pary. albo specjalny przewód alarmowy - 8 żył - 8 róznych kolorów - wygoda przy podłączniu (nie wiem czy są na mniej zył róznokolorowe)
podam symbole - z tym że ceny prosze poszukać w necie
witanko
czujki -
kurtynowe (we wnękach okien)
Alarmcom IRS 112
CROW MR-CRT - jak na razie najbardziej sobie je chwale
(chociaz ostatnio miałem problem u swojego dostawcy , żeby je kupic)
SIEMENS - nie pamiętam symbolu (wydaje mi się ze w srodku jest to samo co w Alarmcom(mogę się mylić)
przestrzenne
crow SRP-600, SRP 700 (nie wiem jak róznica )
PAradox DIGIGARD 60
DIGIGARD 25/50 - (DUALNA - PODWÓJNA KONTROLA MNIEJ FAŁSZYWYCH ALARMÓW) - stoswane w miejscach silnie narażonych za zmiane temp., lub wystapienie jakiegoś ruchu garaże, strych
PARADOX DG55
czyli:
płyta centrali Satel CA10+
obudowa centrali (wraz z zasilaczem w środku)
akumulator 12v 17ah (większy - pewniejszy)
sygnlizator Satel SD 3000 (ako w srodku - przy zamówieniu pytają się czy ma być z akiem czy bez)
Syntezer mowy SM2 (tutaj nagrywasz komunikat, który bedzie poxniej odtwarzany na twojej np. komórce w razie alarmu)
Oczywiście to ty musisz wiedzieć ile będziesz potrzebował czujek, musisz przewidzieć wszystkie neuralgiczne punkty i tam stosowac czujki
pozdro
a moja propozycja jest taka czujki (jezeli masz szczelne pomieszczenia z plastikowymi oknami) to wystarcza czujki Satela -Aqua (montuje je i sa naprawde switne w porownaniu np do (tępych) PRO pewnej firmy na P te sa super sprawdzaja sie nawet tam gdzie inne nie zdaja egzaminu. Mam jednego klienta ktory chcial alarm w garazu (typ blaszak slabo szczelny po taniosci wiec zalozylem mu CA5 i Aque i nawet na najwyzszej czulosci nie ma falszywek (sam sie zdziwilem Wracajac do tematu standardowo w kazdym pomieszczeniu gdzie masz okno dajesz czujeczke np w rogu zboku okna. Oczywiscie musisz uwazac zeby nie wisiala obok np kratki wentylacyjnej jesli nie wiesz czemu to powies i sprawdz:). Jak juz policzysz ilosc czujek i dowiesz sie czy wlasciciel przewiduje w przyszlosci moze rozbudowac system wybierasz centrale. CA-6+ do 8 wejść CA-10+ do 16 wejść CA-64 do 64 wejść Pozostałe dane i instrukcje dostepne sa na www.satel.pl
Pozdrawiam
Ogólnie to spoko z tym satelem,ma on do 16 wejść,czujniki poolecałbym alarcomowskie,np:ir80,a z tych crow to te srp700.kolega nie powiedział jak chce zabezpieczyc pomie3sczenia,czy wchodza kontaktrony,zbicie szyb,opóznienie wejscia z pilota(ja tak robie prywatnie,wtedy nawet jesli włamywacz dostanie pilota to i tak nie zna kodu i odwrotnie).Satel to dobry wybór centralki,bo nie jest droga a moze wiele w porównaniuy z przestarzałym dsc,itp.jesli kolego chcesz w przyszłości rozbudowywac i wymagac wiecej od centralki to proponuje ca64 bo moze dosłownie wszystko,no moze nie zrobi placka albo prania,hehe.a koszty niestetey sa wieksze ale i tak wypadna mniejsze kiedy to rozbudujesz,bo potem to juz wymiana centrali i dodatkowy koszt.kabelki doradzam z ekranem,poniewaz nie znam terenu,a moga byc zakłocenia i fałszywki wtedy moga byc,Ale tak jak moipoprzednicy doradzam sprzet satela bo pracuje małoawaryjnie,nie bierz niepewnych centrali pod pretekstem promocji,bo czasem trudno ze serwisem. 8) tymczasem pozdro dla walczących z alarmami,ja osobiscie walcze w bankach,tak to tylko płakac ,czasami jak widze jak jest oprogramowany i okablowany system.
witam
także pozdrowienia dla walczących z alarmami!!!
faktycznie płakać się chce, kiedy sie pracuje na systemie zakładanym przez kogos innego - już nie mówiąć o fuszerantach, którzy totalnie namieszali w przewodach i ustawieniach
banki - to juz musi byc faktycznie koszmar - tylko zależy jeszcze za jakie pieniądze osobiście pracuje ostatnio na pocztach
pozdrawiam
Ogolnie to pracuje na zlecenie róznych banków,Pekao Sa,ingśląski,Bph Pbk.jednaostki wojskowe,firma duza ,tylko siano to chyba za ta prace kiepski,delegacje,nadgodziny,musze poszukac pracy gdzie mnie docenią,pozdrawiam.
centralke SATELA jest dobra servis tez niezly i wspierasz polski przemysl hehe, ja od zawsze a to bedzie od 94 roku stosowalem czujki DSC ale ostatnio ktroch mnie denerwuja ale nadal na nich jezdze pamietaj ze w garazu i kotlowni zakladaj czujki podwujne PIR+MW zeby wyeliminowac jakies przypadkowe alarmywszsytko wieszasz dwuparametrycznie bo juz widzialem roznych kombinatorow i zrob to starannie bedziesz mial mniej problemow w przyszlosci
a moja propozycja jest taka czujki (jezeli masz szczelne pomieszczenia z plastikowymi oknami) to wystarcza czujki Satela -Aqua (montuje je i sa naprawde switne w porownaniu np do (tępych) PRO pewnej firmy na P te sa super sprawdzaja się nawet tam gdzie inne nie zdaja egzaminu.
Mam pytanie odnosnie czujki Paradox PRO plus 476+ (sprzedawca mi wcisnął więc kupiłem):
Jak ja podłaczyć do SATEL'a CA6 bo wychodza z niej 6 zaciskow: TEMP, -, +, com, nc, no. Rozumiem, ze + i - oraz ... no właśnie co jeszcze i czy musze zawsze dodawac rezystory a jak tak to w jaki sposob wpiete (pomiedzy ktorymi zaciskami)?
Czy jesli nie stosuje rezytorow to musze "ciagnac" 6 drutow?
Witam!
Nie pamiętam tej czujki ale można to zrobić tak:
1/.
+;-; od - zwora do 1TAMPER, 2TAMPER zwora do COM, NC do centrali to daje 3 żyły. Linię oprogramować :typ czujnika NC.
2/.
+;-; od - rezystor 2,2kohm do 1TAMPER, dalej tak samo, => 3 żyły ,typ czujnika EOL
3/.
+;-; obwód sabotażowy do TAMPER-ów, od - do COM zwora, NC do centrali, =>5 żył, typ czujnika NC
4/.
jak 3 lecz w miejsce zwory rezystor 2,2 kohm, typ czujnika EOL
... i tak dalej jak każdą inną czujkę.
Z Twojego opisu wynika, że jest tam zacisk NO więc należy sprawdzić, czy na płytce nie ma zworki przełączającej rodzaj pracy NO/NC.
Pozdrawiam
O wielkie dzieki za odpowiedz i szczególowy plan. Zaraz zabieram się za podłączenia. (wczoraj źle połączyłem czujki tzn. podłączyłem bez rezystora zestyk nc i com na wejście-mam nadzieje że nic się nie uszkodziło w centrali. Na manipulatorze wyświetliła się wprawdzie AWARIA). Teraz więc pozostaje mi zaprogramowanie CA6-tki -też będzie chyba problem... a może sobie poradzę. Nie wiem tylko co trzeba ustawiać....
Nic ci sie nie uszkodziło na wyswietlaczu masz awarie zegara czujniki nie musza mies parametru(opornika)potrzebne jest to w przypadku ilosci przewodow do wykorzystania lub płapka na potencjalnego złodzieja (grzebołe)no z programowaniem to jesli nie dasz rady pisz to ci pomozemy ja juz pare razy tłumaczyłem przez telefon laikowi wiec w Twoim przypadku nie bedzie problemów.
Pozdrawiam,Powodzenia
Dzieki za slowa otuchy - podlaczylem juz dobrze czujki, i zalaczylem układ. Zaswiecily sie wszystkie diodki od 1do8. Wszedlem w tryb serwisowy i wlasnie od czego tu zaczac? Teraz leze w lozku powaznie chory. Czy profesjonalisci doradzaja jakas kolejnosc w programowaniu centrali ?
Sądzę, że mozna by bylo jakąś systematykę wprowadzić.
Proszę o podpowiedz.
Witaj
to jak w końcu podłączyłes te czujki???
najlepszym sposobem jest 2EOLNC - czyli linia dwuparametryczna, oprócz informowania o naruszeniu wejść linia ta kontroluje sabotaż czujki - otwarcie jej pokaże nam manipulator ze wskazaniem na czujke która wywołała sabotaż.
nie wiem w jakim miejscu teraz jesteś
zacznij może od "zgaszenia" kontrolki awaria:
podłączone ako?
wprogramowany czas (godzina, data)?
zamknięcie wyjść OUT1 OUT2?? na out 1 na pewno powiesiłeś sygnalizator, jeżeli out2 nie wykorzystałeś, to zamknij je rezystorem 2,2k
jeżeli uruchomiłes funkcję Powiadamiania telefonicznego to sprawdź poprawność podłączeonej linii telefonicznej
po tych zabiegach "awaria" wygaśnie
napisz w którym miejscu jesteś, bo może już temat zakończony? pozdrawiam
Najpierw powiedz co masz zrobione z czujnikami czy masz oporniki czy nie jesli nie to w funkcji serwisowej nr.25 piszesz kod 01 czyli NC,póżniej w FS26 deklarujesz jak ktora czujka ma działać np 00 to wejsciowa 03 natychmiastowa 08 24godzinna.
Pozdrawiam
Witajcie i przepraszam, ze dopiero dzisiaj pisze (wyjazd za chlebem do sasiadow zza Odry).
Stan jest nastepujacy - wszystko w rozsypce.
Ale dzieki Wam wiem, ze popelnilem kilka bledow:
1. Nie podpialem sygnalizatora (bo w instrukcji serwisowej radza zeby tego nie robic) i nie zamknalem wyjsc rezystorami.
2. Nie zaprogramowalem czasu i daty.
Poza tym czujki sa polaczone dwuparametrycznie (2 rezystory) -tzn. teraz wypialem wszystkie czujki i podpialem tylko 1 czujke zeby zminimalizowac ilosc szukania (taka proba dla nauki).
Sygnalizator podlaczony (akustyczny i optyczny).
No ale dalej swieci sie awaria.
Moze trzeba zrestartowac centrale bo moze sobie zapamietala ilosc czujek i traktuje stan jako awarie-wlamanie?
Ale jeszcze raz posprawdzam wszystkie podlaczenia oby tylko nic sie nie spalilo.
Witam. Przytrzymaj dłużej 7 pokaże ci aktualne awarie. A akumulator podłączyłeś? , a może podłaczyłeś akumulator a sieć nasz nie podłączoną, pamiętaj że po każdym zdjęciu napięcia z centrali tracisz zegar.
Arek.
Witam!
Proponuję, aby na czas instalowania systemu wyjście sterujące sygnalizatorem oprogramować jako "niewykorzystane", a to że centrala sygnalizuje awarię to prawdopodobnie efekt tego,że odłączyłeś czujniki
a nie zostało zmienione oprogramowanie wejść.
Najlepiej oprogramować wejścia niewykorzystane jako "brak czujnika",
no i oczywiście to o czym pisze Arek, pamiętaj o zegarze. Chociaż ja tą awarię eliminuję w ostatniej kolejności.
Powodzenia
Witam!
Proponuję, aby na czas instalowania systemu wyjście sterujące sygnalizatorem oprogramować jako "niewykorzystane", ....
wykorzystujesz wyjście wysokoprądowe OUT1,OUT2,....OUT4???, jeżeli tak, to nie zmieniaj ustawień, tylko odłącz sygnalizator i wstaw rezystory 2,2k - ich brak, nawet przy wyłączonych wyjściach będzie sygnalizowany awarią ........a to że centrala sygnalizuje awarię to prawdopodobnie efekt tego,że odłączyłeś czujniki a nie zostało zmienione oprogramowanie wejść. - bzdura!!! wejścia centrali odbierają stany czujek, dlatego, jeżeli czujki nie ma, lub jest odłączona - będziesz miał sygnał naruszenia wejścia, lub w przypadku źle określonego rodzaju wejścia - sabotaż tego wejścia.
..........Najlepiej oprogramować wejścia niewykorzystane jako "brak czujnika", serio, serio??? nie "najlepiej" tylko je musisz wyłączyć! lub wstawić rezystory (czy zworki), ale to pierwsze jest łatwiejsze i wygodniejsze.
.............no i oczywiście to o czym pisze Arek, pamiętaj o zegarze. Chociaż ja tą awarię eliminuję w ostatniej kolejności.
Powodzenia
Witam!
Nie wiem skąd ta napastliwość,
ale wyjaśniam:
kasprzyk wrote:
Piort wrote:
Witam!
Proponuję, aby na czas instalowania systemu wyjście sterujące sygnalizatorem oprogramować jako "niewykorzystane", ....
wykorzystujesz wyjście wysokoprądowe OUT1,OUT2,....OUT4???, jeżeli tak, to nie zmieniaj ustawień, tylko odłącz sygnalizator i wstaw rezystory 2,2k - ich brak, nawet przy wyłączonych wyjściach będzie sygnalizowany awarią
--->Kolega Adam wspomniał o rezystorach, więc uznałem, że nie ma sensu pisać o nich po raz kolejny. A że zaproponowałem wyłączenie programowe, po prostu uważam, że nie ma po co drażnić sąsiadów niepotrzebnym wyciem syreny! Jeśli kolega Kasprzyk uważa inaczej - MA PRAWO.
........a to że centrala sygnalizuje awarię to prawdopodobnie efekt tego,że odłączyłeś czujniki a nie zostało zmienione oprogramowanie wejść. - bzdura!!! wejścia centrali odbierają stany czujek, dlatego, jeżeli czujki nie ma, lub jest odłączona - będziesz miał sygnał naruszenia wejścia, lub w przypadku źle określonego rodzaju wejścia - sabotaż tego wejścia.
--->Przepraszam, ale tego komentarza nie rozumiem. Wydaje mi się, że piszemy o tym samym
..........Najlepiej oprogramować wejścia niewykorzystane jako "brak czujnika", serio, serio??? nie "najlepiej" tylko je musisz wyłączyć! lub wstawić rezystory (czy zworki), ale to pierwsze jest łatwiejsze i wygodniejsze.
--->A tu kolega zaprzecza sam sobie. To w końcu "musisz"wyłączyć czy wstawić rezystor (czy zworki)?
Mogę dorzucić, że można pozostawić niepodłączone i oprogramować NO
.............no i oczywiście to o czym pisze Arek, pamiętaj o zegarze. Chociaż ja tą awarię eliminuję w ostatniej kolejności.
Powodzenia
prosimy nie wprowadzać w błąd
No i gdzie tu wprowadzanie w błąd?
Zwracam uwagę, że na wstępie napisałem "Proponuję" a nie "zrób tak bo to jedyne rozwiązanie"!
I na koniec pozwolę sobie jeszcze raz coś zaproponować:
Więcej a mniej Pozdrawiam wszystkich 8)
Witam!
Nie wiem skąd ta napastliwość,
ale wyjaśniam:
............
--->Kolega Adam wspomniał o rezystorach, więc uznałem, że nie ma sensu pisać o nich po raz kolejny. A że zaproponowałem wyłączenie programowe, po prostu uważam, że nie ma po co drażnić sąsiadów niepotrzebnym wyciem syreny! Jeśli kolega Kasprzyk uważa inaczej - MA PRAWO. - w którym miejscu uważam inaczej????, napisałem o takim rozwiązaniu, które wyeliminuje ewentualną awarię wyjścia - czy zanegowałem w tym miejscu kolegę??? ........a to że centrala sygnalizuje awarię to prawdopodobnie efekt tego,że odłączyłeś czujniki a nie zostało zmienione oprogramowanie wejść. - bzdura!!! wejścia centrali odbierają stany czujek, dlatego, jeżeli czujki nie ma, lub jest odłączona - będziesz miał sygnał naruszenia wejścia, lub w przypadku źle określonego rodzaju wejścia - sabotaż tego wejścia.
--->Przepraszam, ale tego komentarza nie rozumiem. Wydaje mi się, że piszemy o tym samym
..........Najlepiej oprogramować wejścia niewykorzystane jako "brak czujnika", serio, serio??? nie "najlepiej" tylko je musisz wyłączyć! lub wstawić rezystory (czy zworki), ale to pierwsze jest łatwiejsze i wygodniejsze.
--->A tu kolega zaprzecza sam sobie. To w końcu "musisz"wyłączyć czy wstawić rezystor (czy zworki)?
Po tej wypowiedzi wyraźnie można wywnioskować, że kolega nie ma pojęcia o tej centralce, do tego nie potrafi rozgraniczyć pojęć "wyjście" i "wejście" jezeli nadal kolega twierdzi, że odłączenie czujki wywołuje informację AWARIA i żeby temu zapobiec należy wyłączyć lub przeprogramowac wejścia centrali, to będę zmuszony raportować Twoje wypowiedzi. Mogę dorzucić, że można pozostawić niepodłączone i oprogramować NO
.............no i oczywiście to o czym pisze Arek, pamiętaj o zegarze. Chociaż ja tą awarię eliminuję w ostatniej kolejności.
Powodzenia
prosimy nie wprowadzać w błąd
No i gdzie tu wprowadzanie w błąd?
Zwracam uwagę, że na wstępie napisałem "Proponuję" a nie "zrób tak bo to jedyne rozwiązanie"!
czy mnie oczy mylą????? czy kolega zmienia zasady pisowni języka polskiego???? Na wstępie kolega napisał "Proponuję" tak???? czy jest za proponuję dwukropek??? czy przeciętny użytkownik forum, ma rozumieć, że to słowo odnosi się do całej wypowiedzi czy tylko jej pierwszego członu??? I na koniec pozwolę sobie jeszcze raz coś zaproponować:
Więcej a mniej
tak, zgodzę się, więc proszę te wypowiedzi pisać w dziale "Na wesoło" ponieważ tutaj, każdy z forumowiczów oczekuje sprawdzonych i rzetelnych odpowiedzi Pozdrawiam wszystkich 8)
Dziekuje wszystkim Panstwu za pomoc i wsparcie. Wreszcie udalo sie odpalic. Poki co, systemn (z 1 czujka) nazbraja sie i rozbraja i nawet wyje sygnalizator )).
Dzieki Waszym wypowiedziom w calym dziale "Zabezpieczenia i alarmy" udalo sie.
Wyjasnie na czym polegal problem (albo prosze mnie poprawic): w czujnikach Paradox PRO+ wystepuja zestyki sygnalizacyjne (NC i COM) i wazne jest aby do zestyku NC podlaczyc Z1... a COM do masy - jezeli jest odwrotnie to swieci sie dioda na linii zajetej przez czujnik (na poczatku myslalem, ze lina jest zablokowana, ale jezeli linia jest zablokowana to dioda miga).
Nie zauwazylem, zeby brak podlaczenia czujnikow lub brak rezystorow zwierajacych wejscia wplywal negatywnie na prace systemu.
Jeszcze uwaga dla poczatkujacych - jak cos nie dziala to rozmontuj i polacz wszystko jeszcze raz - mogles cos zle podlaczyc.
Witajcie - prosze tym razem o pomoc w podlaczeniu sygnalizatora zewnetrznego z podtrzymaniem z serii AS500 (Aritech) -mecze sie juz 2 dni i nie mam zadnych efektow - faktem jestem przemeczony ale nie poradze chyba.
Jak dziala zewnetrzny to nie dziala wewnetrzny - i nie moge dojsc dlaczego (akustyke wewn. zrownoleglilem z akustyka zewn.).
Teoretycznie wszystko powinno chulac. Wszystkie elementy sa na 100% sprawne.
A nie potrafie go podpiac do mojej CA6-tki.
Zaciski sygn. sa nastepujace:
1-Beacon
2-Siren
3-14.2V
4-0V
5-Tamper
6-Tamper
Zaciski 1i3 zmostkowane rezystorem 1k oraz 2i3 zmostkowane drugim rezystorem 1k (i te mostkowania opisane "UK / IRL only").
Jest kilka zworek - odkrylem ze to nie zworki - tylko druciki, ktore
wystaja z plyty i ktore sie przecina aby zrobic rozwarcie (niesamowite).
Zworki od syreny i optyki standardowo opisane "Floating".
Jak to wszystko pogodzic by dzialalo - prosze o podpowiedz.
Witam.Te zworki służą do sposobu wyzwalania sygnalizatora.Czyli:
-zabraniem + albo dołączeniem +
-zabraniem -albo dołączeniem -
Siren i beacon to :akustyk i optyczny:)
0V I 14,2V to zaciski zasilania elektroniki(jeśli się nie mylę jest tam lampa wyładowcza a nie żarówka dlatego jest potrzbne stałe zasilanie syreny). Tamper to zasiski sabotażowe. Podłącz jak czujkę czyli w zaciski opisane tamper daj rezystor równolegle 1,1k a w szereg do jednego przewodu z centrali(linia)tez rezystor1,1k. Można dać tylko jeden rezystor w szereg bo w sumie potrzebna nam tylko informacja o sabotażu(wiec 1,1k w szereg)
Sprawdz czy wszystkie styki typu tamper sa zamknięte. Czyli czy styk sabotażu na oderwanie syreny(jesli jest) dolega do powierzchni zamocowania sygn.
Odnośnie zworek to nie znam na pamięc, ale na pokrywie powinna być informacja co przeciąć. Żeby nie biegać podłącz syrenę na krótkim kablu do ca .
Jeśli montuje system to przeważnie daje sygnalizator Satela.Prostrzy w podłaczeniu.
Pozdro.