Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Witam.Jak lakierować ,czym i jakim ciśnieniem.

19 Lip 2008 19:24 21097 4
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich.Zbudowałem sobie kompresorek,nic wielkiego o czym warto by było napisać,miałem w domu zestaw lakierniczy (prawdopodobnie zakupiony na alegro 5 częściowy)i na próbę pomalowałem pralkę.No nawet by i uszło ,ale wyszedł mi efekt skóreczki pomarańcza .Możecie mi powiedzieć ,jakie ciśnienie ustawić na reduktorze(pistolet nie ma regulacji ciśnienia powietrza)Ma dyszę 1.5.Do malowania urzyłem farby ftalowo karbomidowej olejnej prod.Snieżka .Prubowałem zmniejszać i zwiększać ciśnienie.Przy zwiększonym ciśnieniu do( 4mpa na reduktorze) ,miałem powierzchnię zapyloną ,lekko szorstką i matową bez połysku,natomiast gdy obniżyłem ciśnienie do 3 mpa ,ciśnienie pracy 2mpa)powierzchnia ładna błyszcząca ,ale nie stety z efektem skórki pomarańcza .Jak można sie tego ustrzec błędu.Doradżcie mi jak sobie poustawiać ciśnienia i jaką wybrać dyszkę,bo może i w tym wypadku się mylę że konstrukcja pistoletu nie gra większej różnicy i wystarczy tylko zmienić dyszkę (o ile chodzi o te tanie farby ,a nie jakieś metaliki czy wodne ) bo wiem że do metaliku trzeba nisko ciśnieniowy.Wiem również że malując nisko ciśnieniowym pistoletem nie odpowiednim lakierem ,też sie uzyska właśnie ten efekt skóreczki,nie wiem natomiast jaki jest ten mój wynalazek czy nisko ,czy wysoko ,amoże ani to ani to i tylko do szpachli natryskowej i ropowania sztachet w płocie?Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuję i obiecuję w razie trafnych podpowiedzi co do malowania podzielić się wrażeniami na forum.Mam zamiar w nie dalekiej przyszłości lakierować pewien samochodzik,ale to na razie tajemnica co do modelu,ale jak będzie gotowy to pokażę zdjęcia ,zdradzę tylko że jest to zabytek liczony w pojedyńczych egzemplarzach i będzie malowany jakimś akrylkiem i co do malowania akrylem również oczekuje podpowiedzi co do sprzętu jakiego urzyć.
  • MetalWork
  • Poziom 38  
    Polecam lekture tej strony (przydatny bedzie znajdujacy sie tam artykulik "Ocena i usuwanie błędów lakierniczych"):

    http://www.lakiernik.com.pl/

    oraz dostepna tam ksiazke "Lakiernictwo Samochodowe"...
    ...lakiernikiem nie jestem ale troche sie w to babralem amatorsko :) i moge stwierdzic ze tanie pistoletem to sobie mozna plot malowac, to samo tyczy sie kompresora.

    Pozyczonym pistoletem SATA HVLP powloka wychodzila nie do porownania, choc bez komory nie uzyskasz cudow :)


    Brak wyciagow bedzie powodowac opadanie na warstwe pomalowana zaschnietego lakieru ktory zostal rozpylony w powietrze itp.

    Generalnie to w/w ksiazka duzo pomogla mi zrozumiec (a nie jest to temat prosty) i nie szkoda obecnie wydanych pieniedzy bo wiekszosc prac moge sobie robic samemu, a wynajm komory jest duzo tanszy niz zlecenie malowania jakiejs firmie - ktora zreszta kij wie w jakich warunkach maluje i co potrafi lakiernik...
  • MetalWork
  • Poziom 12  
    Dziękuję za radę,ale finansowo jestem w dołku,ponieważ sypnął mi się migomat ,a jeszcze muszę zrobić bądż kupić piaskareczkę ciśnieniową,ale dziękuję ,zamówiłem darmowy egzemplarz lakiernika.
  • Poziom 38  
    wezuwiusz3 napisał:
    Dziękuję za radę,ale finansowo jestem w dołku,ponieważ sypnął mi się migomat ,a jeszcze muszę zrobić bądż kupić piaskareczkę ciśnieniową,ale dziękuję ,zamówiłem darmowy egzemplarz lakiernika.


    i dobrze bo warto :)

    Artykul ktory podalem znalazles ? Masz tam opisane miedzy innymi przyczyny powstawania matowych powlok, "skorki pomaranczowej" i wielu innych wad lakierniczych.

    W sumie warto przeczytac wiekszosc artykulow jakie sa na stronie, mimo wielu nazw niby nie zwiazanych z tym czego sie szuka mozna sie sporo nauczyc i uniknac bledow podczas malowania, dobierania lakieru, przygotowywania elementow itd.
  • Poziom 12  
    Tak znalazłem ,właśnie będe zaraz go na spokojnie przeglądał.