Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejs do VAG-COM pod USB

ilon 24 Sie 2011 01:09 124181 126
  • #121 24 Sie 2011 01:09
    Niuniek_84
    Poziom 23  

    Witam,

    Koledzy przepraszam za banalne pytanie, jednak początki bywają trudne.

    Czy schemat konwertera z MAX232CPE na k-line będzie pracował z silnikiem seicento 900 ?? (wydaje mi się że tak, ale to tylko moje gdybanie).

    Chciałem kupić VAG-COM z KKL, ale większa przyjemność jest, gdy samemu coś się zbuduje.

    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • #122 24 Paź 2011 21:58
    yaros79
    Poziom 12  

    A czy ten interfejs ruszy na silnikach Nubira 2.0 16V na złączu ALDL?

  • #123 12 Gru 2012 12:36
    rafals10
    Poziom 9  

    Witam,

    Mam pytanie. Chciałem zrobić sobie interfejs opisany w tym temacie z wykorzystaniem transoptoru (LTV827). Przygotowałem sobie już projekt płytki. Tylko nie wiem do końca czy jest to dobrze zrobione. Transoptor ma rozdzielać galwanicznie układ. A ja zrobiłem na płytce wspólną masę od strony komputera i auta. Czy tak może być, czy nie? Miałem niedawno problem z interfejsem gotowym na MAXie, nie wykrywał go komputer po podłączeniu do samochodu. Przyczyną była przerwana ścieżka masy na płytce drukowanej łączącej samochód z komputerem. Nie jestem elektronikiem i dlatego pytam, jak ma być rozwiązana masa w przypadku zastosowania transoptora.

    Rysunek przedstawia projekt płytki z zaznaczonym na niebiesko transoptorem.

    Interfejs do VAG-COM pod USB

    EDIT: Doszedłem do wniosku, że jednak wspólna masa nie może być, bo wtedy optoizolacja nie ma sensu. Tylko nie wiem, czy interfejs w ogóle będzie działać?

    Dziękuję z góry i pozdrawiam.

  • #124 08 Sty 2013 11:25
    VSS
    Poziom 21  

    na moje oko to trzeba tam wstawić dwa pojedyńcze transoptory np. 817

  • #125 08 Sty 2013 14:11
    rafals10
    Poziom 9  

    Witam,

    Ten schemat w poprzednim poście jest już nieaktualny. I ten schemat z optoizolacją zrobiony przez kogoś na poprzednich stronach tego tematu jest zły. Jeżeli w układzie FT232RL Tx to wyjście a Rx wejście, to drugi transoptor jest źle podłączony. Proszę sprawdzić moją wersję:

    Schemat

    Na tym schemacie jest zły symbol dla Mosfetu BS-170. To dlatego, bo nie mogłem znaleźć w programie obudowy, która mi jest potrzebna.

    Już są pojedyncze transoptory. Nie wiem tylko, czy napięcia będą dobre dla transoptorów. Nie wiem, jak to policzyć w takim układzie.
    Druga rzecz, której nie wiem, to czy program wykryje ten interfejs, skoro nie będzie galwanicznego połączenia z autem. Nie mogę znaleźć schematu VAG-a na USB z optoizolacją potwierdzonego jako działający.

    Pozdrawiam

  • #126 16 Lut 2013 17:58
    pietras81
    Poziom 10  

    A mam szybkie pytanie do znawców tak sobie myślałem i zastanawiam się czy zdziałało by coś takiego
    Interfejs do VAG-COM pod USB

    Oczywiście do modułu bluetooth podam zasilanie poprzez stabilizator.
    HC-06 - Moduł Bluetooth
    Z góry dziękuje za odpowiedz czy jest sens coś takiego składać czy z góry jestem skazany na porażkę.
    Pozdrawiam i czekam na info.

  • #127 22 Cze 2013 15:10
    Zouk
    Poziom 12  

    Będzie działać. Nie zapomnij zmienić PIN Bluetooth.
    Standardowe połączenie to 9600 8,n,1 bez sprzętowego ..

    AT+PINxxxx <-zmiana pinu
    AT+NAMEnowanazwa <-wiadomo


    AT+BAUD1 .... 8
    1 1200
    2 2400
    3 4800
    4 9600
    5 19200
    6 38400
    7 57600
    8 115200

    Jeśli wpiszesz na google hc-06 at commands to znajdziesz bardziej szczegółową informację.
    Pozdrawiam.