Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyc silnik jednofazowy (6 przewodow).

20 Lip 2008 17:21 8176 5
  • Poziom 9  
    Silnik dane:

    TYP: BZFr - 120/78
    1420 obr/min
    220V
    180W
    2,5 A
    50Hz Cos φ 0,62
    Praca 0
    PN55 /E - 06000
    Rok 1959

    Uprzedzam ze przeczytalem wiekszosc tematow na forum i niestety nie pomoglo. Maja one glownie zastosowanie kiedy wychodza 4 przewody
    Tak jak w temacie potrzebuje dowiedziec sie podlaczenia tego silnika. Bezposrednio z niego wychodzi 6 przewodow. 2 niebieskie 2 brazowe i 2 zielone (sa grubsze od pozostalych). Czytajac poprzednie tematy na forum dowiedzialem sie ze powinny byc 4 przewody. 2 to uzwojenie glowne a 2 to pomocnicze. Niestety nie posiadam omomierza zeby pomierzyc rezystancje. Aha dolaczony jest rowniez kondenstator 10 ÂľF
    napewno jest sprawny bo podpinalem do innego silnika. Wiem ze nalezy wpiac go szeregowo do uzwojenia pomocniczego(rozruchowego) tak tez uczynilem zielone przewody ida do takiego malego urzadzenia na koncu wirnika i doszedlem (moze blednie) ze jest to urzadzenie rozruchowe i do niego szeregowo podpiolem kondensator. Probowalem podalaczen dla silnika z 4 przewodami bezskutecznie, silnik albo buczal albo nie reagowal. Przy jednej probie nawet podczas wlaczenia sie blokowal, nie szlo go ruszyc.

    Bardzo prosze o pomoc.

    Pozdrawiam Rafał
  • Poziom 28  
    Czy silnik gdy nie jest podłączony daje się obrócić ręcznie.Jeżeli nie to na pewno te dwa dodatkowe przewody to hamulec.Gdybyś dołączył fotki byłoby prościej Ci pomóc.
  • Poziom 43  
    Skoro, jak sam byles napisales, nie posiadasz omomierza, to swoje zapytanie powinienes skierowac do Jasnowidza, ale nie na to (czy inne) forum... :cry:
    Prawie pelna informacje otrzymalibysmy gdybys pomierzyl rezystacje pomiedzy wyprowadzeniami, a tak to mozemy sobie [tu wpisz stosowne slowo]... :cry:
  • Moderator Elektrotechnika
    Jest to typowy silnik do pralki wirnikowej.
    Dwa przewody to uzwojenie główne następne dwa to uzwojenie rozruchowe a kolejne dwa to wyłącznik odśrodkowy i tak jak pisali przedmówcy bez przyrządu nic nie sprawdzisz.
    Te silniki były robione bez kondensatora(chyba,że ktoś przerabiał).
  • Poziom 21  
    Tak koledzy mają rację przyrząd np. omomierz będzie pomocny, ale niestety podstawy wiedzy o maszynach elektrycznych będą niezbędne niestety. Metodą na macajewa nic się nie wskóra najwyżej można spalić silnik. Trzeba pomierzyć uzwojenia i rozeznać z wyglądu budowę silnika a do tego oprócz teorii będzie niezbędna praktyka.