Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda CR-V automat - gaśnie

22 Lip 2008 23:19 14394 5
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam Hondę CR-V rok 98 silnik 2,0 samochód sprawował się bez zarzutu do czasu przeglądu. Po wymianie oleju i filtrów zaczął gasnąć na zimnym silniku (nie wiem czy przegląd ma tu związek może to zbieg okoliczności). Po zapaleniu silnik chodzi ładnie ale po przejechaniu kawałka drogi i postoju na biegu bardzo maleją obroty i potrafi zgasnąć. Mechanik wymienił przewody wysokiego napięcia, palec i świece pomogło na 2 dni. Podejrzewam silniczek krokowy czy ktoś może mi pomóc ?
  • Poziom 12  
    Idle Air Control Valve (IAC) Valve. Zawor regulacji malych obrotow. Typowe dla accorda i rovera serii 600. Niestety nie znam silnika w CRV wiec nie wiem gdzie sie on znajduje. Zrob diagnostyke ten silnik ma samodiagnostyke i zrobisz ja bez dodatkowego sprzetu. zliczasz mrugniecia po zwarciu zlacza diagnostycznego. rysunek zalaczam
    Honda CR-V automat - gaśnie
  • Poziom 9  
    Witam, jestem tu nowy, ale mam taki sam problem jak kolega, jak ujadę 200-500m, wciskam sprzęgło, a obroty w Hondzie spadają do minimum i często gaśnie. Przeczyściłem silniczek krokowy (IACV), wymieniłem świece, kable i nic a nawet pogorszyło się z czasem bardziej. Auto Honda CRV, 2000r 150KM, proszę o odpowiedź co może być przyczyną, dodam, że mam zamontowany sekw gaz ale problem występuje na gazie czy benzynie tak samo.
  • Poziom 9  
    mam ten sam problem, czyli po odpaleniu samochodu ma obroty od 1 tys do 1500 obr/min i tak faluje tymi obrotami, a jak sie nagrzeje to faluje od zera do tysiaca i czesto gasnie. Nie wiem co tyo moze byc. Czy jest w stanie ktos mi pomoc ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam jeszcze ze mam honde crv rok 2000 silnik 2.0 147 km, zalozonyu gaz sekwencja firmy BRC. Problem wystepuje i na gazie i na paliwie.
  • Poziom 13  
    Wtam, pomyślcie o czyszczeniu przepustnicy, nie mam pojęcia w jaki sposób wygląda w Hondzie regulacja niskich obrotów ale sądze że jest standartowa czyli krokowy reguluje polożenie przepustnicy. Jeżeli tak jest w dużej mierze pomoże czyszczenie przepustnicy. Brzmi śmiesznie ale ten zabieg daje duuuże efekty. Czyszczenie przepustnicy jest istotne ponieważ z biegiem czasu zbiera się na niej nagar i zmniejsza luke kiedy przepustnica jest uchylona w kilku procentach (w czasie pracy silnika na biegu jałowym). Silniczek krokowy steruje przepustnicą lecz nie może znaleść odpowiedniego położenia przepustnicy ponieważ nawet jeśli ją uchyli ile potrafi to mimo wszystko przelot jest niedostateczny oby utrzymać odpowiednie obroty. Przepsustnica w czasie pracy silnika na wolnych obrotach jest minimalnie otwarta i przelot jest nieznaczny dlatego niewielka ilość nagaru drastycznie zmniejsza owy przelot i z tąd zbyt niskie a nawet falujące obroty.
    Czyszczenie przepustnicy można wykonać samemu i nie jest to trudne, wystarczy odpowiednie oprzyrządowanie do demontażu i coś do samego czyszczenia (benzyna ekstrakcyjna lub normalna benzyna lub np WD-40 i pochodne, pędzelek, szmatka)
    Uwaga! po oczyszczeniu przepustnicy zaleca się wykonanie jej adaptacji za pomocą odpowiedniego interfejsu oraz oprogramowania, choć wiem że w wozach VW/audi nie jest to konieczne, po wyczyszczeniu przepsutnicy silnik pracuje na wyższych obrotach od normy, przeważnie 1500rpm, (zależy to od tego jak byla zapaćkana przepustnica, im bardziej tym poźniej wyższe obroty)obroty z biegiem czasu spadaja do normy, po kilkunastu/dziesięciu kilometrach, czyli adaptacja robi sie sama.(sprawdzałem oba warianty i jest ten sam efekt) Nie mam pojęcia czy w Hondzie także też adaptacja nastąpi samoistnie ale na 99% myśle że tak.
    Zajmuje sie tylko VW/Audi i za prawie każdym razem czyszczenie przepsutnicy prowadzi mnie do sukcesu w walce z problemem wolnych obrotów.

    Przepraszam za forme i prostotę wypowiedzi ale są ludzie którzy mogą nie znać terminów zaawansowanych i mogą poprostu nie zrozumieć o czym się mówi, nie każdy ja alfa i omega. Trzeba pracować u podstaw :)
  • Poziom 43  
    Akurat tam i w wielu innych krokowy nie ma nic wspólnego z przepustnicą,minimis dobrze zauważyła, właściwy luz zaworowy w tym silniczku to podstawa