Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA II 1.4-16V Klimatyzacja

smok33 23 Lip 2008 13:01 7202 25
  • #1 23 Lip 2008 13:01
    smok33
    Poziom 9  

    Witam wszystkich serdecznie może ktoś mi coś podpowie a mianowicie chodzi mi o klimatyzację w tym samochodzie. Klimatyzacja jest nabita,uzupełniony olej i czynnik i szczelna tak powiedział gość który przy niej działał. Jest tak przez pierwsze cztery dni klimatyzacja chodziła cudnie i padła. W ogóle jestem laikiem w tej klimatyzacji. Jak ktoś może mi powiedzieć co i gdzie mogę sam sprawdzić. A ha jak załączam klimatyzację to troszkę wzrastają mi obroty to chyba znak że kompresor chodzi ale żaden wentylator się nie włącza ( trochę czytałem tu na postach ). Jak mogę prosić o wskazówki i porady lub jakiś link co do klimatyzacji w tym samochodzie abym coś wiedział i gdzie co do niej jest . Z góry dziękuje wszystkim. :( A ha zapomniałem klimatyzacja jest manualna znaczy taka ręczna.

    Regulamin, p.10.9, 11 i 15. Proszę poprawić. [MS]

    Jak chcesz być poważnie traktowany na tym forum, to:
    - dbaj o styl swojej wypowiedzi
    - nie popełniaj błędów
    - nie zaniżaj poziomu elektroda.pl
    Dziękujemy!

    Cytat:

    0 25
  • Pomocny post
    #2 23 Lip 2008 13:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #3 23 Lip 2008 14:12
    bartek_j
    Poziom 35  

    Możesz się podłączyć z diagnozą do (w warunkach domowych np ABCOM) z modułem chłodzenia i popatrzeć co tam słychać.
    A sprężarka napewno się włącza? Popatrz na sprzęgło..... Jeżeli nie, to sprawdź napięcie czy dochodzi. Jeżeli dochodiz to wiadomo, cewka sprzęgła (a raczej taki dydek w środku) często pada. Na elektrodzie ktoś kiedyś opisywał jak naprawić.
    Możesz też obwąchać ten moduł chłodzenia, tam często styki padają.

    0
  • Pomocny post
    #4 23 Lip 2008 18:32
    milejow
    Poziom 42  

    tam często styki padają.

    Wlasnie,samemu mozesz sprawdzic kosc od modulu chlodzenia(za lewym nadkolem,na podluznicy)Tam czesto jest ,,zielono,,

    0
  • Pomocny post
    #5 23 Lip 2008 20:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 23 Lip 2008 21:53
    smok33
    Poziom 9  

    ok sprawdze te styki a co do sprzęgła :not: gdzie one jest na sprężarce ? kontrolka z klimatyzacji świeci jak włącze i mówicie że to mogą być te styki ? ok jutro sprawdze i napisze co tam zobaczyłem . Bardzo wam dziękuje i możecie mi napisać gdzie tam w samochodzie jest jakaś chłodniczka i skraplacz i te inne rzeczy bo ludzie tam dużo o tym piszą. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Lip 2008 22:45
    bartek_j
    Poziom 35  

    eh, lamah.
    chodzi o żółtą kontrolkę z gwiazdką na zegarach ? o żąda kontrolka klimatyzacji tylko sygnalizacja usterki tego cholernego modułu.
    czyli usterki w module, ale pewnie tak jak wcześniej napisano zgniło sie wtyczce

    sprzęglo jest na kółku tym co kręci sprężarką. Jak pasek kręci kółkiem a środek kółka stoi to sprzęgło rozłączone, jak obraca się wszystko to załączone

    skraplacz to ta chłodnica od klimy, z przodu przed chlodnica silnika. jest jeszcze parownik, w srodku w nawiewach, przed nagzewnicą. jest jeszcze filtr kabinowy, ten juz sobie kolega znajdzie samodzielnie.

    0
  • Pomocny post
    #8 23 Lip 2008 23:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #9 24 Lip 2008 09:29
    bartek_j
    Poziom 35  

    W sumie racja, byly jakieś wytwory bez modułu i z klimą.

    0
  • #10 24 Lip 2008 12:02
    smok33
    Poziom 9  

    Witam żadna kontrolka na desce mi nie świeci a co do łożyska to jak środek sie kręci to wtedy klimatyzacja chodzi czy na odwród i dziękuje za opis co i gdzie jest , styki sprawdze dziś wieczorem .

    0
  • #11 28 Lip 2008 08:38
    smok33
    Poziom 9  

    Witam mam pytanie czy jak włącze klimatyzacje naciskając guzik to wentylator powinnien sie włączyć ? bo mi sie nie włańcza i co do sprężarki w środku na kole nic sie nie kręci panowie prosze pomocy za tydzień wyjeżdzam na urlop. Prosze napiszcie mi coś te styki wyglądają na dobre

    0
  • Pomocny post
    #12 28 Lip 2008 08:50
    LBJ
    Poziom 14  

    Jeśli środek się nie kręci to prawdopodobnie sprzegło; a konkretnie to najczęstszą przyczyną jest cewka a w niej bezpiecznik. Przerabiałem to w swojej astrze. Sprawdż czy masz napięcie na wtyczce (12V), która wchodzi do sprężarki. Jaka sprężarka, typ?

    0
  • Pomocny post
    #13 28 Lip 2008 09:03
    bartek_j
    Poziom 35  

    Proponuję wizytę u "klimatologów". Jeżeli się "środek" sprężarki nie kręci to znaczy że sprężarka nie działa. Nie włączanie się sprężarki może mieć wiele przyczyn, a najbardziej prawdopodobna to brak ciśnienia czynnika chłodzącego. Szczególnie jeśli objawem towarzyszącym jest brak działania wentylatora. I od sprawdzenia ciśnienia bym zaczął.

    0
  • #14 28 Lip 2008 10:29
    smok33
    Poziom 9  

    ciśnienie jest bo jak sprawdziłem na zaworze to jest

    Dodano po 36 [minuty]:

    napięcie na wtyczce jest a gdzie mam szukać typu tej sprężarki tam jest jakaś nalepka ale aby coś odczytać to bym musiał zderzak zdemontować

    0
  • Pomocny post
    #15 28 Lip 2008 10:46
    LBJ
    Poziom 14  

    Skoro na stykach sprężarki jest napięcie - a środek sie nie kręci - to jest to awaria związana ze sprzęgłem. (dotyczy astry)
    Odłącz wtyczkę i zmierz rezystancje na stykach sprężarki w obu kierunkach ( na cewce sprzegła bywa zapięta dioda). Podaj wyniki.

    0
  • Pomocny post
    #16 28 Lip 2008 11:14
    bartek_j
    Poziom 35  

    A jak sprawdziłeś na tym zaworze, manometrem czy tylko że "psika" ? Że psika nie znaczy że jest go wystarczająco dużo.

    Ale jak spręzarka dostaje zasilanie i nie działa to raczej tak jak LBJ pisze, pewnie ceweczka w sprzęgle kaputt. Da się zrobić nawet bez wyciągania sprężarki z auta i da się zazwyczaj tą ceweczkę zregenerować, bo nowa ze 200,-

    Ale to ogólnie upierdliwa robota.

    0
  • #17 28 Lip 2008 12:34
    smok33
    Poziom 9  

    w sumie to bez manometru sprawdziłem tylko tak ale mocno sykło a napisz jak bez wyciągania sprężarki sie tam dobrać i tą awarie zrobić a co do pomierzenie to nie za bardzo wiem jak jak moge prosić o szczegółowe opisanie miernik mam tylko co i gdzie

    0
  • Pomocny post
    #18 28 Lip 2008 12:55
    LBJ
    Poziom 14  

    Odnosnie pomiaru
    Odłącz wtyczke od spręzarki
    Pomierz rezystancję na zaciskach w złączu sprężarki (to są wyprowadzenia cewki sprzegła). W sprawnej powinno być rzedu paru, kilku ohm w obie strony). Miernikiem ciężko dojść.

    Dostęp do cewki sprzegła od strony koła napędzającego (trzeba je zdjąć, plus chyba łożysko , pierścienie a miejsca bardzo mało)

    0
  • Pomocny post
    #19 28 Lip 2008 13:04
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.

    smok33 napisał:
    panowie prosze pomocy za tydzień wyjeżdzam na urlop.

    W tym czasie nie zdążysz samemu nic zrobić.
    Naprawdę szybciej i tanie wyjdzie oddać w ręce dobrego mechanika, który zna się na tym.

    0
  • #20 30 Lip 2008 09:26
    smok33
    Poziom 9  

    Witam panowie pomocy wyjąłem tą dużą wtyczke poczyściłem to tam i jak założyłem to zgubiło sie napięcie w wtyczce do sprężarki ma ona jakiś bezpiecznik a jak tak to gdzie jak teraz nie będzie działała dalej ta klimatyzacja to naprawde będe musiał gdzieś podjechać aha i mam pytanie czy na krótko idzie podpiąć sprężarce w celu sprawdzenia czy te sprzęgło w niej działa

    0
  • Pomocny post
    #21 30 Lip 2008 09:38
    LBJ
    Poziom 14  

    Tak, można sprawdzić sprzęgło podając zewnętrzne napięcie na sprężarkę. Nie pomyl biegunowości (+ i - ). Najlepiej przez przewód z bezpiecznikiem (min. 5A).

    0
  • #22 30 Lip 2008 09:44
    smok33
    Poziom 9  

    a co do tego napięcia to mogło sie coś w tej wtyczce poprzestawiać znaczy jakaś końcówka uszkodzić czy coś podobnego i drugie moje pytanie jak patrze na sprężarke z góry to która końcówka to będzie + po prawej czy po lewej . Myślałem że będzie wszystko ok tak jak pisałem po nabici klimy ładnie działała i nagle odmówiła posłuszeństwa jestem załamany jeszcze za pare dni urlop i dodatkowy wydatek wskoczy załamka

    0
  • Pomocny post
    #23 30 Lip 2008 10:52
    LBJ
    Poziom 14  

    tak moglo sie urwać przy wtyczce, ale mało prawdopodobne. A masz włączoną klimę?.
    Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika i skrzynce bezpieczników w środku.
    Ze sprężarki do jej złącza wychodzą 2 przewody?
    Jeśli tak
    przewód brązowy to masa (-).
    czarno-bialy to +

    0
  • #24 02 Sie 2008 22:47
    smok33
    Poziom 9  

    Witam panów bardzo serdecznie dziś sie bawiłem z tą klimatyzacją i napięcie do wtyczki dochodzi tylko mam prośbe o napisanie jak mam zmierzyć tą oporność na cerwce w/w sprężarce mam pożyczony miernik od kolego jak i co mam na nim ustawić aby to zmierzyć i jak moge prosić od dokładny opis jak je wydostać bo kułko już odkręciłem i jest tam zabezpieczenie jak je ściągne to co dalej ? wentylatory jak sprawdzałem na krótko chodźą natomiast sprężarka właśnie na krótko nie ruszyła więc myśle że to jej wina . Z góry dziękuje za pomoc wszystkim.

    0
  • #26 22 Paź 2008 18:32
    aroxx1111
    Poziom 11  

    A gdzie szukać prądu, jeżeli na wtyczce od sprężarki go nie ma ??? Kontrolka od klimy świeci cały czas. Astra II 2001 1,6 16V

    1