Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radio CB "pod wymiar".

24 Lip 2008 01:01 2611 7
  • Poziom 42  
    Witam
    Przejrzałem trochę dyskusji nt modeli radia i jakoś mi one nie pomogły w decyzji co do zakupu ;) Podszedłem do problemu od innej strony, od możliwości zamontowania w samochodzie. Chciałem radio zamontować w konsoli centralnej, poniżej regulatorów wentylacji. Będzie nieco zasłonięte przez dźwignię zmiany biegów, jednak dostęp jest niezły. Ogranicza mnie natomiast wymiar obudowy radia (tak żeby nie psuć oryginalnej konsoli). Ponieważ w czasie jazdy dla kierowcy może być niewygodnie regulować radiem, to chciałbym chociaż funkcję zmiany kanału mieć na gruszce. Z wstępnych pomiarów i przymiarów wygląda że radio nie powinno być głębsze niż 13cm i szersze niż 16cm. Wcześniej rozważałem modele President Harry i Herbert. Oba sie nie zmieszczą, ale obudowa Harry jest na tyle wąska i odpowiednio długa, że jeśli bym wyciął odpowiednią dziurę w dnie schowka to by weszło. Niestety Harry w wersji 1 nie ma możliwości zmiany kanałów z gruszki, a wersja 2 wedle opinii z internetu jest bardzo "oszczędnościowa" dla producenta. Pod wymiar schowka natomiast pasuje mi bardzo model Ermes firmy Lafayette (ma UP/DOWN na gruszce i chyba też klawisz DW). Jeśli chodzi o wygląd i funkcje to by mi nawet odpowiadało, niestety nie znam tej marki, a w sieci jest dość mało opinii. Więc potrzebuje porady w wyborze:
    1. stary president harry (bez up/down)
    2. nowy president harry (słaba jakość wykonania?)
    3. lafayette ermes (mało znana marka?)
    4. uniden (rozmiar harrego, ale bez up/down)
    5. alan 78 lub 48+
    6. może jakiś inny model?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Alpaczino napisał:
    Proponuje ''Johnsona II ASC'', bardzo dobre radio w swojej klasie.
    To radio jest bardzo ładne, mnie się też optycznie podoba, jednak wykluczyłem je z powodu tego że wydaje mi się że będzie trudne w obsłudze dla kierowcy, trzeba ciągle patrzeć na to który przycisk się naciska i na wyświetlacz.
  • Poziom 30  
    Witam, przy obecnym zatłoczeniu dróg uważam, że nie ma czasu na obsługę radia umieszczonego tak, by kierujący musiał kręcić głową aby CB obsłużyć. Radio musi być w zasięgu ruchu gałek ocznych. Niestety współczesne konsole pojazdów nie przewidują zainstalowania takiego sprzętu. Łatwiej było CB zamontować w Fiacie 126p niż we współczesnym vanie.
    Moje radio CB "pod wymiar" to płyta ze starej ONWY umieszczona w płaskim pudełku z blachy ocynkowanej pod siedzeniem pasażera. Obok hamulca ręcznego mam gniazdo mikrofonogłośnika i podwójny potencjometr: siła głosu/wył. i blokada szumów. Radio na stałe ma kanał 19, inny w drodze nie jest mi potrzebny.
    Marek
  • Moderator Samochody
    Niemalże identyczne rozwiązanie miałem kiedyś w Oplu, z tym że był to Alan100, który pozostał w swojej obudowie. Zamontowany był pod deską rozdzielczą, wyprowadziłem z niego tylko wyświetlacz, potencjometry i gniazdo gruszki - na zaślepki włączników. Z przełączaniem kanałów nie było kłopotu, gruszka miała przyciski. Od dość dawna nie używam CB, gdyż wraz ze wzrostem liczby użytkowników, spadł poziom kultury (słownictwa) na kanale 19.
  • Poziom 30  
    Kol. MakroSerwis , czy nie miałeś siania zakłóceń w odbiorniku po tych dodatkowych przewodach?
    Marek
  • Poziom 42  
    MakroSerwis napisał:
    Zamontowany był pod deską rozdzielczą, wyprowadziłem z niego tylko wyświetlacz, potencjometry i gniazdo gruszki - na zaślepki włączników.
    I chyba się na to zdecyduje.
    SP8JUX napisał:
    Kol. MakroSerwis , czy nie miałeś siania zakłóceń w odbiorniku po tych dodatkowych przewodach?
    Mogę dorzucić swoje 3 grosze, zanalizowałem schemat radia President Harry 1 i wnioskuję że:
    1. sterowanie SQ i RF GAIN jest zrobione napięciem stałym, więc nie trzeba się martwić o zbieranie zakłóceń, można dowolnie filtrować.
    2. sterowanie głośnością jest zrobione dzielnikiem rezystancyjnym na potencjometrze, więc wystarczy tylko dać przewód ekranowany, sygnał wyłącznie m.cz.
    3. sterowanie kanałami, można zbudować prostą namiastkę przełącznika kanałów przy pomocy mikroprocesora, aby odciąć oryginalny przełącznik wystarczy odłączyć masę od przełącznika CH19.
  • Moderator Samochody
    SP8JUX napisał:
    Kol. MakroSerwis , czy nie miałeś siania zakłóceń w odbiorniku po tych dodatkowych przewodach?
    Marek


    Nie, nie przypominam sobie, aby były jakieś dodatkowe zakłócenia. Układ zasilania miał tylko (wstawiony dużo wcześniej) filtr przelotowy na alternatorze, a zasilanie radia pociągnięte dość solidnym przewodem (takim, jaki się stosuje do głośników większej mocy) bezpośrednio z pod klem akumulatora, oczywiście z bezpiecznikiem zaraz za plusem.