Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tico-wycie po prawej stronie prz pewnej prędkości...

Cielbłąd 24 Lip 2008 15:55 4948 16
  • #1 24 Lip 2008 15:55
    Cielbłąd
    Poziom 8  

    Witam. Mam Tico z 98 r. po przejściach dodam ( wyskakujące to tu to tam ogrodzenia i krawężniki :). Troche je zagnoiłem bo naprawiałem tylko te zupełnie niezbędne usterki, te mniejsze odkładając na potem...Mój błąd. Problem mam taki że przy prędkości jakieś 60-70 km/h zaczyna mi dziwnie wyć z przodu, bardziej gdy skręcam w prawo. Łożysko wyeliminowałem bo podnosiłem oba koła i sprawdzałem. Wycie nie jednostajne lecz raz głośniej raz ciszej w tempie Moja-Twoja do drewna. Nie ma znaczenia czy gazuję czy jadę na luzie. Dzięki z góry za odpowiedzi.

  • #2 24 Lip 2008 16:05
    maniek2591
    Poziom 19  

    lozysko piasty na 99 procent,wymien a zobaczysz----przy skrecie sila przechodzi na ta strone i wyje

  • #3 24 Lip 2008 16:22
    Cielbłąd
    Poziom 8  

    Jak jadę prosto też zapodaje z tym że mniej...

  • #5 24 Lip 2008 17:23
    Cielbłąd
    Poziom 8  

    Łoj nie wiem Szanowni Panowie i dlatego pytam. Mechanikiem jestem raczej bladym więc próbuję tylko zdiagnozować. Gdyby to faktycznie było tylko łożysko to dam rade sam.

    Dodano po 39 [minuty]:

    A mechanizm różnicowy i półośki? Może tam być coś skopane?

  • #6 25 Lip 2008 00:12
    maniek2591
    Poziom 19  

    zadne poloski tylko lozysko na 99 procent,wymien i bedzie cisza

  • #7 25 Lip 2008 00:31
    tomo19811
    Poziom 18  

    Gdyby mnie się cos podobnego przytrafiło jak tobie to bym jeszcze przełożył sobie na próbę koła {chodzi mi o odgłosy wydające prze oponę , która też może być uszkodzona } przełóż koła z L na P albo z tyłu daj na przód {oczywiście pamiętaj że jeżeli masz opony kierunkowe powinny być kierunki zgodne z obrotami jazdy samochodu }. Tak jak wszyscy wcześniej napisali to co u ciebie się dzieje to wina łożyska {TYLKO PYTANIE KTóREGO ???????? } nie koniecznie musi być tak że ty jak słyszysz z prawej to ma być prawe :) ja bym sprawdził wszystkie po kolei , spójrz też na opony czy nie masz czegoś wbitego w oponę {sruba , gwóżdź} to też lubi hałasować .

  • #9 25 Lip 2008 09:41
    mrrudzin
    Poziom 39  

    Cytat:

    Jak jadę prosto też zapodaje z tym że mniej...


    Bo jak jedziesz prosto nacisk prawego i lewego koła jest mniej więcej równy, jak skręcasz rozkład sił się zmienia.
    A gdy skręcasz w lewo wycie jest mniejsze niż przy jeździe prosto?

    Spróbowałbym na początek jak radzą koledzy z podmianą kół. Zajmie to mało czasu i nie pociągnie za sobą żadnych niepotrzebnych kosztów.

  • #10 25 Lip 2008 14:25
    BaRteZzZAKB
    Poziom 9  

    chłopacy mają rację to napewno bedzie łożysko piasty

  • #11 29 Lip 2008 15:19
    Cielbłąd
    Poziom 8  

    Dzięki Panowie za rade. Dziś robie mu zabieg i napisze czy operacja się udała.

  • #12 29 Lip 2008 16:40
    kedrigern
    Poziom 10  

    Miałem kiedyś w fiacie punto identyczną przypadłość. Winowajcą okazał się klocek hamulcowy, a raczej jego brak. Blacha od klocka tarła o tarczę hamulcową. Radzę więc sprawdzić hamulce.

  • #13 31 Lip 2008 12:17
    Cielbłąd
    Poziom 8  

    Jeszcze jedna prośba do znawców w temacie. Porozbierałem kółko do stanu w którym widze łożyska i półośkę i TERAZ powiedzcie mi jak to ugryść żeby miało ręce i nogi. Czas troche popracował i nie wiem jak zacząć dewastować bo pośrodku między łożyskami jest tuleja i nie ma gdzie wleść żeby pobić czy podważyć. I jeszcze jedno, w jakiej kolejności potem składać tzn. łożyska na piaste i tak złożone w zwrotnice czy łożyska do zwrotnicy najpierw i dopiero wbijać piaste w nie?. I czy koniecznie rozbierać przegub dla ułatwienia czy można powalczyć od strony zewnętrznej?.. Dzięki z góry za odpowiedzi.

  • Pomocny post
    #14 31 Lip 2008 13:01
    pablo11z
    Poziom 16  

    Witam

    Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy. Zdejmij ( zbij za pomocą młotka i cienkiego przecinaka ) wewnętrzny pierścień łożyska z piasty. Wyprasuj ze zwrotnicy zewnętrzny pierścień łożyska ( jest pewnie zabezpieczone jakimś pierścieniem rozprężnym. Wprasuj nowe łożysko do zwrotnicy. Wprasowuj opierając tuleje tylko na pierścieniu zewnętrznym łożyska. Załóż pierścień zabezpieczający łożysko. Wprasuj piastę, opierając tuleję tylko na pierścieniu wewnętrznym łożyska. Załóż zmontowaną zwrotnicę do samochodu w kolejności odwrotnej niż demontowałeś.

    Powodzenia

  • #15 31 Lip 2008 17:27
    Cielbłąd
    Poziom 8  

    Bogowie żebym to miał jeszcze prase... Pokombinuje może coś bo wbijanie młotkiem łożysk kończy się zazwyczaj wymianą ponowną po paru miesiącach...

  • #16 31 Lip 2008 23:15
    autopl
    Poziom 12  

    100% łożysko sprawdz tylko stronę bo skręt w prawo dociska łożysko lewe i to ona powinna być wymieniona ,ale jeśli nie masz pewności to jedz na warsztat

  • #17 01 Sie 2008 20:33
    Cielbłąd
    Poziom 8  

    Panowie UDAŁO SIĘ!!! Były chwile zwątpienia ( łożyska w zwrotnicy ) ale siła razy ramie i poszło. Niestety z braku laku łożyska wstukiwałem delikatnie przez stare łożysko... może pochula troche. Pablo 11 złoty chłop jesteś, dzięki za "krok po kroku". :D

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME