Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poprawność wykonania instalacji elektrycznej w warsztacie.

24 Lip 2008 21:00 8294 6
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich użytkowników forum. Zwracam się do Was z prośba "rzucenia" okiem na instalacje elektryczną montowaną w warsztacie elektronika przez osobę nie mająca zbyt dużej wiedzy z elektryki.

Poprawność wykonania instalacji elektrycznej w warsztacie.

Schemat wykonałem ja analizując instalację, którą zmontował ten gość. Nie jestem elektrykiem i nie mam pojęcia nt. instalacji elektrycznych wiec prosiłbym o rzucenie okiem na to.
    Prąd jest prowadzony z pomieszczenia sąsiada znajdującego się obok dlatego w warsztacie montowany jest licznik.
    "Gość" od sąsiada puścił kabel 5x1,5mm2 (są tam 3 fazy) i resztę jak widać na schemacie. Licznik 3 fazowy został podłączony bez zachowania "kolejności faz". Czy jest to poprawne podłączenie licznika?

"Gość" stwierdził, że L1 zostanie w rozdzielnicy(nie jestem pewien czy tak się nazywa ta skrzynka obok licznika) i w razie potrzeby w przyszłości można L1 wykorzystać na gniazdko. L2 zostało przeznaczone dla oświetlenia (jarzynówka) 2x1,5mm2 a L3 dla gniazdka (3x1,5mm2). Czy instalacja 3-fazowa właśnie tak wygląda i czy licznik dobrze będzie naliczał skoro tylko L2 i L3 są w użytku? Warsztat jest znajomego, pragnącego uczyć się podstaw elektroniki stąd nie będzie podłączał "mocnych" urządzeń.

Proszę o opinie, uwagi na temat tej instalacji.
    Z góry dziękuje, Maciek!
  • Sklep HeluKabel
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    Z tego co narysowałeś wyłącznik jarzeniówki masz na biegunie N - nie wiem czy Ty pomyliłeś się przy rysowaniu, czy rzeczywiście tak masz zrobione, ale ten wyłącznik powinien być na fazie L2, a nie na biegunie neutralnym...

I fakt - na gniazdko lepiej by było dać 2,5mm2, ale tym przekrojem trzeba, by było jechać już od licznika...