Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwarcie w instalacji opel astra (jak sprawdzić).

xuzi 25 Lip 2008 08:26 8144 10
  • #1 25 Lip 2008 08:26
    xuzi
    Poziom 13  

    Witam,

    Jak sprawdzić co powoduję zwarcie w instalacji elektrycznej. Moje auto to astra 1.8 16V z 94r. Problem polega na tym, że nie zawsze działał mi nawiew powietrza sądziłem że to przełącznik nawiewu.

    Rozebrałem pół deski by sprawdzić czy styki okej. Po złożeniu okazało się że nie dość że nie działa dalej nawiew to jest zwarcie w instalacji.

    Mianowicie po przekręceniu kluczyka (na pierwszy raz ) zaczyna brzęczeć w okolicach komputera (nie wiem czy nie przekaźnik paliwa), wskazówka obrotomierza odchyla się do maksimum, po przekręceniu kluczyka dalej wszystkie kontrolki gasną. Dodam tylko, ze objawy nie ustępują po ponownym rozkręceniu i odpięciu wszystkiego na nowo.

    PS Jeśli by to miało znaczenie nie mam immobiliser oraz nie palą się bezpieczniki.

    0 10
  • #2 25 Lip 2008 10:36
    bartek_j
    Poziom 35  

    A co konkretnie rozbierałeś ?

    Wyglada jakby gdzieś za duża rezystancja w zasilaniu była.

    obadaj obwód przy stacyjce, podłącz miernik czy czarny przewód daje plusa jak przekręcisz kluczyk (w pierwsze położenie). Potem zobaczy czy ten plus dochodzi do sterownika silnika, a idzie dość zawiłą drogą. Sprawdź jeszcze masy (najlepiej mierząc spadek napięcia przy prezekręconym kluczyku) może coś przy okazji obruszałeś.

    1
  • #3 25 Lip 2008 11:14
    speccar
    Poziom 17  

    wyglada na to jak by masa uciekla,rozbierz wszystko jeszcze raz i poczysc styki srodkiem do polaczenele ktrycznych,sprawdz polaczenia w liczniku..

    0
  • #4 25 Lip 2008 11:26
    xuzi
    Poziom 13  

    By wyciągnąć przełącznik od nawiewu rozebrałem cześć kokpitu w którym się on znajduje ( odpiąłem radio, wyświetlacz od komputera, ) wykręciłem też osłonkę z kierownicy by mieć lepsze dojście do śrubek.
    Jak miałem wszystko na wierzchu i odpięte zwarłem kabelkiem styki z przełącznika od załączania nawiewu by sprawdzić czy ruszy wentylator, efekt taki ze zaczęło brzęczeć właśnie w okolicach przekaźnika pompy paliwa.

    Nie ruszając już nic przy przełączniku wpiąłem wyświetlacz od kompa i dokręciłem jeszcze klemę od akumulatora i odpaliłem samochód. Wszystko było okej. Złożyłem wszystko jak było i po próbie odpalenia okazało się że jest zwarcie.

    0
  • #5 25 Lip 2008 11:58
    speccar
    Poziom 17  

    moze przekaznik sie zje...
    zmien go,jesli nadal bedzie to samo to odlacz wtyczke od wlacznika nawiewu,ta gdzie robiles ten mostek

    0
  • #6 25 Lip 2008 12:07
    xuzi
    Poziom 13  

    speccar zrobię jak mówisz i szczerze to mam nadzieje ze obędzie się bez holowania do elektryka !

    0
  • #7 25 Lip 2008 12:16
    speccar
    Poziom 17  

    sam cos namieszales to sam napraw,przeciez wiesz najlepiej co bylo powodem obecnej usterki
    troche wiary w siebie i moze sie uda:D

    0
  • #8 28 Lip 2008 08:06
    xuzi
    Poziom 13  

    sprawa rozwiązana !

    zanim zacząłem szukać co i jak podpoiłem akumulator z innego samochodu i wszystko okej.

    zwarcie robił akumulator.

    temat można zamknąć

    0
  • #9 28 Lip 2008 08:46
    viper555
    spec od auto-elektro

    Czyste bzdury.P

    0
  • #10 28 Lip 2008 12:20
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 28 Lip 2008 12:32
    viper555
    spec od auto-elektro

    To jak zapalił , klemy zasyfione i słupki akumulatora ,a rozebrał pół samochodu.

    1