Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lancia Dedra 1,6 mpi 90KM 1996r. - założenie LPG

spagat 25 Lip 2008 19:18 1516 3
  • #1 25 Lip 2008 19:18
    spagat
    Poziom 13  

    Witam!

    Na początek chciałbym aby nikt mnie nie potępiał, bo jeszcze nic nie jest zaczęte.
    W tym temacie chcę zdobyć jak najwięcej wiedzy w danym temacie i dopiero cokolwiek robić.

    Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad montażem LPG do swojej Dedry - ponieważ rocznie robię około 30000 km. Po przeliczeniu kosztów benzyny (a nie tankuję na najtańszych stacjach) i porównaniu z Kosztami LPG (łącznie z założeniem, przeglądami i serwisem) byłbym rocznie do przodu o nie małą kwotę.
    Chcę zaznaczyć, że jestem twardym przeciwnikiem gazu w samochodach - i może dlatego dopiero teraz zaczynam myśleć nad tym tematem.

    Dowiadywałem się już tu i tam o ceny instalacji do swojej Dedry (1996r. 1,6 mpi 8V 90KM), wygląda to następująco:
    1500 - 2500zł -> II generacja
    2000 - 3000zł -> IV generacja
    Zróżnicowanie cen jest zależne od jakości zakładu montującego i gwarancji obejmującej wszystko nawet przez okres 2 lat.

    Samochód mój ma dość specyficzną budowę silnika bo jest to standardowy blok silnika z 1,6 75KM i podobną głowicą lecz z innym kolektorem ssącym na wielopunktowym wtrysku. Co najważniejsze kolektor jest aluminiowy i ma symetrycznie zamontowaną przepustnicę, a tuż za nią sporych gabarytów "zbiornik" buforowy wyrównujący podciśnienie w głowicy przed zaworami.

    Wiem, że dobrze jest stosować do samochodów z wielopunktowym wtryskiem sekwencję wtrysku gazu LPG w fazie lotnej, zdania są podzielone jeśli chodzi o materiał z jakiego są wykonane kolektory ssące. Choć prawie codziennie widuję Forda Mondeo 1,8 16V ZETEC kolegi z pracy, który ma kolektor plastikowy i śmiga na II generacji LPG już 3 lata bez najmniejszych problemów i wystrzałów...

    Dlatego coraz bardziej skłaniam się do zastosowania w swoim samochodzie instalacji II generacji z uwagi na budowę kolektora i łatwą możliwość zamontowania miksera na przewodzie doprowadzającym powietrze do obudowy przepustnicy na kolektorze ssącym.

    Z drugiej jednak strony prostym sposobem da się zamontować dysze gazu w poszczególnych kanałach kolektora (choćby od dołu) do IV generacji LPG.

    I teraz najważniejsze, nie chodzi mi o porady w stylu "gazownik Ci doradzi", ponieważ skłaniam się do zamontowania LPG samemu w swoim samochodzie i po całym uruchomieniu podjadę na kontrolę szczelności i bezpieczeństwa instalacji.
    Powód jest jeden - ja zrobię tak jak ja chcę i tak żeby było dobrze, a nie tak jak jest szybko i wygodnie dla instalatora.
    Jak źle będzie auto pracowało to będę miał żal tylko do siebie!

    Co do instalacji:
    Butla we wnękę na koło zapasowe,
    Wlew gazu pod klapką wlewu paliwa,
    Jeśli II generacja to mikser typu BLOS,
    Sztywny przewód gazowy prowadzony w listwie podwoziowej razem z przewodami paliwowymi,
    Parownik do mocy rzędu 120 - 130 KM,

    Prosiłbym o wypowiedzi coś wnoszące do tematu i wyjaśniające pewne zagadnienia, konstruktywna krytyka też mile widziana.

    Dla zainteresowanych - kolektor mojej Dedry dobrze widać w temacie:
    FOTKA

    Pozdrawiam.

    0 3
  • #2 26 Lip 2008 08:00
    adamjur1
    Poziom 39  

    A jak to zarejestrujesz?
    W Wydziale komunikacji, przy rejestracji wymagają,oprócz innych dokumentów - faktury za wykonanie instalacji uprawnionego do montażu zakładu instalacyjnego....
    Pozdr.J.

    0
  • #3 28 Lip 2008 06:22
    spagat
    Poziom 13  

    To akurat jest najmniejszy problem, są "zakłady" które oferują potrzebny dokument do rejestracji po uprzednim sprawdzeniu instalacji w samochodzie.

    Pozdrawiam.

    0
  • #4 29 Lip 2008 11:16
    spagat
    Poziom 13  

    Widzę, że temat nie pociąga do dyskusji...

    Sprawa konkurencji, niewiedzy czy może tajemnicy zawodowej?...

    Pozdrawiam.

    0