Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wsk -mostek prostowniczy

tomeczek84 26 Lip 2008 11:16 9667 14
  • #1 26 Lip 2008 11:16
    tomeczek84
    Poziom 9  

    Witam.

    Nie wiem jak podłączyć mostek prostowniczy "UNITRA" do wsk 125 tzn są tam 4 kabelki, dwa z oznaczeniem prądu stałego "-" i "+". "+" podłączyłem do akumulatora, minus na ramę, ale nie wiem gdzie podłączyć dwa kabelki od prądu zmiennego, oznaczone "~". Czy ktoś mi może wytłumaczyć gdzie podpiąć te kabelki, żeby było ładowanie??

    []

  • #2 26 Lip 2008 12:06
    Vector_666
    Poziom 17  

    Dwa pozostałe musisz podłączyć do cewki ładowania.

  • #3 26 Lip 2008 12:15
    tomeczek84
    Poziom 9  

    Z cewki ładowania wychodzi mi tylko jeden kabelek... to mam je zewrzeć??

  • #4 26 Lip 2008 12:26
    Vector_666
    Poziom 17  

    Hm.. Nie wiem jak jest w wsk'ach, więc nie chcę Cię zmylić, ale wydaje mi się, że cewka powinna mieć 2 kabelki ( początek i koniec drutu nawojowego )

  • #5 26 Lip 2008 12:31
    joy_pl
    VIP Zasłużony dla elektroda

    :arrow: tomeczek84 Jesteś pewny że to jest cewka od ładowania? a nie cewka zapłonowa...

  • #6 26 Lip 2008 12:32
    karwo
    Poziom 21  

    Musisz odłączyć początek uzwojenia tej cewki od masy i w ten sposób masz dwie końcówki, które dołączysz do zacisków ~ ~ na mostku

  • #7 26 Lip 2008 12:45
    tomeczek84
    Poziom 9  

    No tak, ma dwa końce, ale jeden jest przyklejony do cewki, a drugi koniec wychodzi z silnika :( i jestem bezradny bo nie wiem jak się z tym uporać.

    []

  • #8 27 Lip 2008 06:56
    karwo
    Poziom 21  

    Trzeba "odkleić" ten przyklejony.....i wyprowadzić na zewnątrz, bo instalowanie mostka wewnątrz, nie uważam za dobry pomysł - jakakolwiek awaria i musisz zdejmować koło magnetyczne, a tak wszystko jest na wierzchu.
    I jeszcze jedna bardzo istotna sprawa - ze wzrostem obrotów będzie rosło napięcie na wyjściu z cewki. Na niskich obrotach nie będziesz miał ładowania, a na wysokich za duże napięcie, co może zmniejszyć żywotność akumulatora (jak dobrze kojarzę, to może być to nawet 30V a max podają 14,4V)
    Nie podałeś jaki to będzie akumulator co może być dosyć istotne.

    []

  • #9 27 Lip 2008 21:56
    tomeczek84
    Poziom 9  

    ale przy stacyjce mam jeszcze 2 pozycje wolne a orginalnie nic niejest odklejane i wyciągane na zewnątrz wiec powinno sie to gdzies w lampie podłanczać ale niewiem gdzie a akumulator mam zwykły do wsk jakis taki za 50zl

  • #10 27 Lip 2008 23:09
    karwo
    Poziom 21  

    to w takim razie robisz prostownik jednopółówkowy /z jedną diodą/ taki jak na schemacie
    wsk -mostek prostowniczy
    gdzie:
    A - wyprowadzenie z cewki
    B - punkt podłączenie akumulatora (+) minus na obudowę i z tego punktu pobierasz zasilanie tak jak by to był ten przewód z cewki w oryginalnej instalacji

    Tylko że taki prostownik jednopółówkowy ma mniejszą sprawność bo "daje prąd tylko przez pół okresu...

    jak dobrze pamiętam to w przedniej lampie chyba jest jakiś mostek na płytkach selenowych / czy jakoś tak to się nazywa/

    A wracając do tego aku co posiadasz to 6V czy 12V ?

  • #11 28 Lip 2008 21:08
    tomeczek84
    Poziom 9  

    akumulator 6v

    Dodano po 2 [minuty]:

    a ja mam mostek prostowniczy to dlaczego mam robic tylko niewiem jak podpiac jeden kabelek...
    aj co ja mam problemów z tą instalacją....

  • #12 29 Lip 2008 01:07
    Vector_666
    Poziom 17  

    Kolega karwo ładnie opisał, a nawet narysował schemat, że jeśli chcesz zrobic bez odlutowywania drugiego końca uzwojenia to należy wykonać prostownik jednopołówkowy

  • #13 29 Lip 2008 07:51
    mczapski
    Poziom 38  

    O co właściwie chodzi? Sam piszesz, że masz w reflektorze prostownik selenowy. Wystarczy zastąpić jego innym odpowiadającym modelem. Nie pamiętam czy jest tam układ mostkowy, czy jeden półprzewodnik. Ale jeśli instalacja jednoprzewodowa to nie może być mostek(co już napisano). Pozostaje więc pojedyncza dioda o obciążalności rzędu 1 A. Problem regulacji ładowania akumulatora pozostanie.

  • #14 29 Lip 2008 21:55
    tomeczek84
    Poziom 9  

    ja mam orginalnie mostek przedztawiony na zdjęciach ale skoro nieda sie go podłączyc to bede musial zrobic tak jak na rysunku od kolegi...

    Dodano po 6 [minuty]:

    wsk -mostek prostowniczy

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam teraz pytanie jaka to ma być dioda jakas specjalna czy jaka?? bo schemat jak ja podłaczyc juz mam bardzo prosze jeszcze o szczegółowe parametry....

  • #15 29 Lip 2008 22:06
    krzysiek775
    Poziom 16  

    Podłącz przewód od prądnicy z przewodem żółtym mostka, a przewód biały mostka to wyjście plusa. Pozostałe dwa przewody zostaw zaizolowane niepodłączone.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo