Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP - Compaq nx 7300 - problem z zasilaniem, ładowaniem

skowal_78 27 Lip 2008 00:11 5727 7
  • #1 27 Lip 2008 00:11
    skowal_78
    Poziom 9  

Po włożeniu wtyczki od zasilacza laptop nie reaguje, żadna dioda nie mrugnie.
    Po rozkręceniu laptopa miernikiem sprawdzone gniazdo wydaje sie być dobre.
    Tuż przy gnieździe sa dwa układy scalone ośmionóżkowe, na pierwszym układzie napięcie jest ~`18v a na drugim układzie 0.
    Przy pomiarze voltomierzem na ostatniej nóżce pierwszego układu zapala się dioda. Laptop rusza, chodzi bez problemu (jestem laikiem w dziedzinie elektroniki). Czym to jest spowodowane, czy jest możliwość naprawy w warunkach domowych, gdzie szukać błędu?? Będę wdzięczny za każdą pomoc.
    Pozdrawiam

Dodam, że komputer kupiłem z zasilaczem który ma przeciety kabel i dosztukowaną wtyczkę.
    Niewiem czy wtyczka jest oryginalna bo ma inny kolor kabla i czy biegunowość jest poprawna. Czy może mi ktos powiedzieć, jak powinno być porawnie??

0 7
  • #2 27 Lip 2008 08:51
    robertamel
    Poziom 27  

W kablu zasilającym są trzy żyły. Dokładnie: dwa ekrany - zewnętrzny i wewnętrzny i żyła środkowa. Prąd zasilania płynie ekranami, a środkowa żyła jest podpięta do bolca, który widać na płycie głównej jest podłączony do małego elementu.
    Piszę z pamięci, ale mogę sprawdzić jutro, bo mam taką płytę na warsztacie po zalaniu herbatą (bez możliwości już niestety naprawy).

0
  • #3 27 Lip 2008 10:55
    skowal_78
    Poziom 9  

Proszę sprawdzić na którym ekranie powinien iść plus?? Czy plus to bolec - trzecia żyła.?? Mam taki sam zasilacz od Della o tym samym wtyku i tych samych parametrach i tu plusem jest wewnetrzny ekran.

Zgadza się jest tam coś małego, co to jest?? Czy da się to wymienić??

Po włożeniu wtyczki do gniazda na ekranach jest 19v a na żyle jest ~5v czy to jest poprawnie??