Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane słabnie gdy sie zagrzeje

27 Lip 2008 12:14 3349 4
  • Poziom 14  
    Witam, mam taki problem z moją megane 1999r 1.6 16V k7m jak w temacie, po odpaleniu silnika chodzi równo jednak po przejechaniu 300metrów już zaczyna sie podnosić wskazówka od temperatury wody po przejechaniu około 2-3km jest już w swoim stałym położeniu troszke poniżej połowy podziałki i tak trzyma, gdy przejade około 40km silnik jest słabszy niż na początku, po jeżdzie po mieście po wyrzuceniu na "luz" obroty zawieszają sie na około 1500obr/min na około 2-3sekundy po czym schodzą na 700obr/min. Czy szybkie "łapanie" temperatury może być spowodowane brakiem katalizatora??? czy może trzeba wymienić płyn w chłodnicy? Pozdrawiam
  • Poziom 32  
    witam, w tych silnikach wystepowały dwie wersje k7m-702 i 703, po pierwsze sprawdż ciśnienie paliwa, powinno być na poziomie 2,5 bara +- 0,3 bara i nie powinno spadać przy gwałtownym przyspieszaniu, sprawdż wszystkie połaczenia czujników możliwe że po nagrzaniu troszke się rozszerza połączenie i nie masz dobrych styków a te czujniki dają info do kalkulatora wtrysku i tu nastepują zakłócenia, należy sprawdzić silnik krokowy czy nie zacina się i ma płynny przesów tłoczka bez zacięć, brak katalizatora nie ma wpływu na temperaturę ale na czystosć spalin,na temperaturę z opisu wynika że reaguje poprawnie, jeżeli nie rośnie powyżej to wydaje się oki! sprawdż jeszcze czujnik spalania stukowego możliwe że on niepotzrebnie opóznia zapłon jeżeli jest uszkodzony, na dowlandzie jest info jak taki czujnik sprawdzić, pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    te wersje silnika rózniły sie min. typem kalkulatora wtrysku i instalacja LPG, ot skleroza zapomniałem dopisać
  • Poziom 12  
    znaczy filtr paliwa na poczatek i przewod gumowy miedzy kolektorem ssacym i map sensorem umieszczony przy grodzi silnika po stronie kierowcy. Cisnienie jak wyzej napisane rowniez silnik krokowy wykrec i wyczysc na poczatek znajduje sie zaraz za rura dolotowa z filtra na kolektorze ssacym.
  • Poziom 14  
    ok sprawdze to wszystko i dam odpowiedź co i jak. i zauważyłem że nagły spadek mocy występuje po włączeniu klimy, rozumiem że klima obciąża ona silnik ale żeby aż tak???
  • Poziom 17  
    Witam w tym silniku gdy silnik się przegrzewa występuje ograniczenie mocy (minimalna dawka wtryskiwanego paliwa) , ale tylko jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 st C.
    Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu ten z białą kostką, bo z niego idzie info do komputera i ten może zmniejszyć dawkę paliwa.
    Czujnik może również podawać zawyżoną temperaturę pomimo że na liczniku wyświetla się prawidłowa.
    Na licznik idzie info z drugiego czujnika, chyba kolor złącza brązowy.
    Ale może być też inna przyczyna braku mocy po rozgrzaniu np:
    - Dziurawy gumowy wężyk od kolektora ssącego do czujnika MAP.
    - Przebicie na kablach zapłonowych lub na świecach.
    - Przebicie w jednej cewce zapłonowej.
    Pozdrawiam.