Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z parametrem Sygnał/Szum - Neostrada 512

ADEK1000 27 Lip 2008 17:32 8331 8
  • #1 27 Lip 2008 17:32
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Witam

    Jak pisałem już kiedyś - w domu mam dwa dostępy do Sieci Internet.
    Jeden to Internet drogą radiową w opcji: 2048 kb/s download, zaś 512 kb/s upload, drugi zaś to Neostrada TP w opcji 512 kb/s download, zaś 128 kb/s upload.
    O ile Internet drogą radiową działa preaktycznie bezproblemowo, o tyle ostatnio z Neostradą (a raczej parametrami linii pod Neostradę) zaczyna się coś dziać:

    Mianowicie zwykle jest tak:

    Stan linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_1_A
    Szybkość wysyłania 160
    Szybkość pobierania 640

    Tłumienie
    Bliski koniec : 54.5 (dB)
    Odległy koniec : 22.5 (dB)

    Sygnał/Szum
    Bliski koniec : 28 (dB)
    Odległy koniec : 31 (dB)

    Liczba błędnych pakietów 0
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 2 (zwrasta, ale nie dużo w przeciągu doby)
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

    Takie informacje uzyskałem przy pomocy Live Box-a.


    Ale dziś przed paroma minutami było tak:

    Stan linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_1_A
    Szybkość wysyłania 160
    Szybkość pobierania 640

    Tłumienie
    Bliski koniec : 54.5 (dB)
    Odległy koniec : 22.5 (dB)

    Sygnał/Szum
    Bliski koniec : 16 (dB)
    Odległy koniec : 30 (dB)

    Liczba błędnych pakietów 20
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 8
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

    Takie informacje uzyskałem wówczas przy pomocy Live Box-a.

    Acha oczywiście prędkość synchronizacji modemu z linią telefoniczną to przy Neostradzie TP w Opcji 512 kb/s - to 640 kb/s, ale to akurat jest w pełni uzasadnione i normalne.




    I teraz mam pytanie.


    Nie jest to często, ale czemu parametr Sygnał/Szum raz na kilkanaście tygodni tak spada, po czym jak jest tak, a zadzwonię na 0800102102 i jak Konsultant zrestartuje mi port na centrali sytuacja wraca do normy (do pierwszego stanu zamieszczonego wyżej).

    W czym może tkwić przyczyna tego zjawiska związanego z takim zachowaniem się parametru Sygnal/Szum szczególnie Bliskiego Końca, choć Dalekiego też, ale już mniej?

    Jak temu zapobiec?

    - Czy ewentualna wymiana portu na centrali (o ile TPSA by się zgodziła na to) dała by coś (pomnogła)?

    - Czy fakt iż niedaleko mieszka moja Sąsiadka, która używa DSL TP 1024 kb/s ma na to zachowanie się tej pary kablowej również wpływ?

    - Odległość od centrali łącza telefonicznego, którego używam i na którym jest Neostrada TP 512 to wg TP około 5 kilometrów.

    - Czy np. zakup routera i podłączenie go zamiast LiveBox-a dałoby coś?


    Proszę Państwa o odpowiedzi na te pytania i porady co mam zrobić aby takie zachowanie Sygnał/Szum nie miało już miejsca (zmiana opcji na niższą odpada, bo TP napisało wyreaźnie w jednym z pism, że na moim numerze telefonu (linii) Neostrada TP w opcji 512 kb/s będzie działać prawidłowo.


    Acha jeszcze pragnę zaznaczyć, iż w sytuacji gdy to się dzieje (te wahania Sygnału/Szumu) na linii nie ma brumienia, (zresztą jak Neostrada ma OK parametry to też brumu na linii nie ma).

    Acha i jeszcze chciałbym zaznaczyć, iż cały czas (wszystko jedno jak zachowuje się Parametr Sygnał/Szum) zarówno ping'i są OK i wynoszą np do www.wp.pl około 20-30 ms i że prędkość też jest zawsze prawie maksymalna (w normie).


    Liczę na Państwa pomoc.

    Czekam na Państwqa Odpowiedzi na powyższe pytania i jak zwykle Dobre Rady.

    Pozdrawiam.
    Adam

    0 8
  • Pomocny post
    #2 27 Lip 2008 20:24
    vinci
    Poziom 25  

    ciekawi mnie czy bez restartu portu, sygnał/szum wróci po pewnym czasie do normy.

    0
  • #3 27 Lip 2008 20:53
    ADEK1000
    Poziom 24  

    vinci napisał:
    ciekawi mnie czy bez restartu portu, sygnał/szum wróci po pewnym czasie do normy.


    nie wiem, nigdy na to nie wpadłem aby to poobserwować

    Ale wiem to, iż kiedyś jak to miało miejsce to modem stracił całkiem synchronizację, następnie jak się połączył z Neostradą parametruy były trochę większe niż te minimalne, a dopiero po telefonie na 0800102102 i zrestartowaniu na centrali portu parametry linii (Sygnał/Szum) wróciły do normy.

    Tłumienie linii jest zawsze to samo (wartość jest ciągle ta sama i na bliskim i na odległym końcu) i nie zmienia się, tylko "stoi" w miejscu.

    Sygnał/Szum poza nielicznymi wyjątksami, których dotyczy ten temat też "stoi" w miejscu, no ewentualnie zmienia się w przeciągu doby o 1dB i wynosi zwykle od 29 do 31 dB (zwykle jest 30 dB) - ale to chyba jest normalne przy tzw. linii napowietrznej (na większości długości - tak mnie kiedyś poinformowano pod numerem 0 800 102 102)


    Piszę tu o bliskim końcu parametru Sygnał/Szum, bo odległy koniec parametru Sygnał/Szum jest podobnie jak Tłumienie linii ciągle niezmienne.



    Czekam na Dalsze Państwa Odpowiedzi.

    Pozdrawiam.

    Adam

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Lip 2008 06:41
    vinci
    Poziom 25  

    może to być spowodowane dużą ilością usług xDSL w kablu, ale jak Ci nie zrywa synchronizacji to nie ma powodu do obaw

    0
  • #5 28 Lip 2008 07:44
    ADEK1000
    Poziom 24  

    vinci napisał:
    może to być spowodowane dużą ilością usług xDSL w kablu, ale jak Ci nie zrywa synchronizacji to nie ma powodu do obaw


    Witam.
    Chodzi Panu o dużą ilość usług xDSL naraz aktywnych (użytkowanych) przez dużą liczbę Abonentów TP SA w kablu rozdzielczym, tak?
    Dobrze zrozumiałem..

    Fakt to się zdarzyło dotychczas kilka krotnie i zawsze jak to się zdarza to to się dzieje w weekendy lub w święta.
    Ale sychronizacji na modemie jeszcze nie tracę (synchronizację modem trzyma z linią cały czas - tylko sam parametr Sygnał/Szum czasem (ale jak powiedziałem bardzo rzadko) znacznie spada, ale ogólnie Neostrada TP 512 działa u mnie bardzo prawidłowo i rzeczywiście, tak, jak Pan wcześniej napisał, "jak Ci nie zrywa synchronizacji to nie ma powodu do obaw".

    W tej chwili Sygnał/Szum jest następujący:
    Bliski koniec: 30 dB
    Odległy koniec: 31 dB

    Czyli bardzo poprawnie.

    Na linii nie ma brumu (po podniesieniu słuchawkiaparatu telefonicznego jest czysty sygnał z centrali i czysta "cisza"), więc póki co jest spoko.

    Natomiast tłumienie linii jest w tej chwili takie jak zwykle, czyli:
    Bliski koniec : 54.5 (dB)
    Odległy koniec : 22.5 (dB)

    I oczywiście kilka, ale na prawdę niewiele, błędów CRC, ale ogólnie jest bardzo bardzo OK.

    Czekam na Dalsze Państwa Odpowiedzi na powyższy temat.
    Pozdrawiam.
    Adam

    0
  • Pomocny post
    #6 28 Lip 2008 08:49
    olfork
    Poziom 23  

    ADEK1000 napisał:

    Czy np. zakup routera i podłączenie go zamiast LiveBox-a dałoby coś?


    Dalby tyle, ze wiekszosc nowych routerow posiada korekcje bledow i czyszczenie automatyczne bufora, czego Livebox nie posiada, efektem czego jest czeste zawieszanie, brak komunikacji z LB, bledy przekazu SSID i inne problemy dot. dzialania wifi.

    ADEK1000 napisał:

    Czy fakt iż niedaleko mieszka moja Sąsiadka, która używa DSL TP 1024 kb/s ma na to zachowanie się tej pary kablowej również wpływ?


    Wszystko zależy jak "niedaleko" mieszka, a dokładniej jak sie macie do samej centralki / szafki, karty itp.)
    Ale bardzo możliwe, bo na dslam priorytet ma DSL, potem Video, a na szarym końcu Neostrada.

    ADEK1000 napisał:

    Odległość od centrali łącza telefonicznego, którego używam i na którym jest Neostrada TP 512 to wg TP około 5 kilometrów.


    5 km przy 512kbit to jeszcze dopuszczalna odległość, oczywiście wszystko zależy jeszcze co dzieje sie na linii na odległości tych 5 km ( jakość linii i jak ta linia przebiega- )

    ADEK1000 napisał:

    Czy ewentualna wymiana portu na centrali (o ile TPSA by się zgodziła na to) dała by coś (pomnogła)?


    Nie tyle wymiana portu co może przepięcie, poprawa krosowania, wymiana wadliwego odcinka linii. W razie problemów zgłaszasz na CWT jak trafisz na kogoś kompetentnego kto wystawi zgłoszenie interwencji to monterzy obowiązkowo sprawdza wszystko i w razie wykrycia nieprawidłowości już podejmą działania co zrobić by poprawić sytuacje.

    ADEK1000 napisał:

    Jak temu zapobiec


    Im częściej będziesz dzwonił i powoływał sie na przekroczone wartości, błędy crc tym większa pewność, ze ktoś potraktuje Cię poważnie.

    0
  • #7 28 Lip 2008 10:08
    ADEK1000
    Poziom 24  

    Cytat:
    Nie tyle wymiana portu co może przepięcie, poprawa krosowania, wymiana wadliwego odcinka linii. W razie problemów zgłaszasz na CWT jak trafisz na kogoś kompetentnego kto wystawi zgłoszenie interwencji to monterzy obowiązkowo sprawdza wszystko i w razie wykrycia nieprawidłowości już podejmą działania co zrobić by poprawić sytuacje.
    .


    Co to jest CWT ?
    Jeśli by mógł Pan lub Ktoś Inny rozwinąć ten skrót.

    Czy CWT to jest Pomoc Techniczna Neostrady TP dostępna pod numerem telefonu 0800 102 102 ?

    Czy jest to zupełnie coś innego ?


    Czekam na Dalsze Państwa Odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    Adam

    0
  • #8 29 Lip 2008 07:31
    olfork
    Poziom 23  

    Tak to dokładnie pomoc techniczna TP, CWT czyli Centrum Wsparcia Technicznego.

    0
  • #9 31 Lip 2008 07:51
    ADEK1000
    Poziom 24  

    olfork napisał:
    Tak to dokładnie pomoc techniczna TP, CWT czyli Centrum Wsparcia Technicznego.


    Witam.
    Dziękuję Panu za Odpowiedź na moje pytania.

    Acha ostatnio "obserwując" parametry linii używając Neostradę stwierdzam, iżź jest dużo lepiej niż było, praktycznie idealnie.

    W tej chwili parametry łącza Neostrada TP w Opcji 512 wygląda następująco:

    Stan linii ADSL Podniesiony

    Standard ADSL G992_1_A

    Szybkość wysyłania 160

    Szybkość pobierania 640

    Tłumienie
    Bliski koniec : 54.5 (dB)
    Odległy koniec : 22.5 (dB)

    Sygnał/Szum
    Bliski koniec : 31 (dB)
    Odległy koniec : 31 (dB)

    Liczba błędnych pakietów 120

    Firmware 0xe15080a

    Błędne sek. w okresie 15 min 0

    Błędy CRC 200

    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

    :-)

    i Oby tak, albo bardzo podobnie było już zawsze.


    Pozdrawiam Serdecznie
    Adam

    0