Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wskaznik afr, jak zrobic na sondzie szerokopasmowej?

toyocivic 28 Lip 2008 08:46 58055 66
  • #1 28 Lip 2008 08:46
    toyocivic
    Poziom 2  

    witam

    mam honde civic d15z1 z szerokopasmowa sonda lambda
    na el. obd1
    chcialbym wykonac do niej cyfrowy wskaznik afr air/fuel ratio

    http://www.allegro.pl/item405554404__innovate_lc_1_blue_gauge_kontroluj_afr_.html

    Kontroler szerokopasmowej sondy lambda Innovate Motorsports LC-1 + cyfrowy zegar DB Blue
    Posiadając te urządzenie będziesz mógł dokonywać szerokopasmowych pomiarów współczynnika AFR. Pomiary tego współczynnika -są niezwykle ważne przy strojeniu silników spalinowych. Kontroler ten zapewnia: dużą dokładność, rozdzielczość pomiaru współczynnika AFR rzędu 0.1 oraz zakres pomiaru od 7.35 do 22.4. Montując cyfrowy wyświetlacz w kabinie można na bieżąco monitorować współczynnik AFR. Daje to pewność, że przez cały czas silnik pracuje przy optymalnym składzie mieszanki i bezpiecznie generuje maksymalną moc.

    Zestaw zawiera:
    - niebieski zegar o średnicy 52mm- znajdzie sie
    - szerokopasmowy kontroler sondy lambda-???
    - szerokopasmową sondę lambda Bosch LSU4.2- jest
    - oprogramowanie na komputer PC-crome mam(mapy paliwa)
    - przewód do podłączenia z komputerem PC-w trakcie krecenia
    - tuleję do mocowania sondy-zamontowana

    prosze o porade jak cos takiego wykonac samemu, koszt urzadzenia na allegro to okolo 1000zl, a z tego co widze mozna to zrobic taniej....
    pozdrawiam

  • #2 28 Lip 2008 09:08
    robokop
    Moderator Samochody

    Pewnie że można, wystarczy odpowiednio wyskalowany woltomierz, z układem całkującym na wejściu, w końcu sonda lambda jest w pewnym sensie ogniwem elektrycznym, generującym napięcie o wartości zależnej od zawartości tlenu w spalinach, wynikającego praktycznie ze stosunku paliwo/powietrze. Tylko tak naprawdę to po co to komu ? W sumie to prymitywny, jednoskładnikowy analizator spalin tylko, dający raczej średnie pojęcie o warunkach pracy silnika. Cena zestawu z linka, to w lwiej części prawdopodobnie cena sondy lambda, jeśli to oryginał Bosch.

  • #3 28 Lip 2008 09:58
    toyocivic
    Poziom 2  

    sonda szerokopasmowa co prawda jest droga w niektorych przypadkach kosztuje nawet 1500plnow
    moja jest pieciozylowa
    po co
    ciekawie wygladalby w samochodzie
    monitoruje sklad mieszanki
    mam zmieniony kolektor na d16a9 usunietego kata,
    stozek
    teraz chce dokonac modyfikacji kolektora ssacego i przepustnicy i pobawic sie z mapami.... ale najpier kabel, ecu i epromy

    i nie ukrywam ze wskaznik skladu mieszanki by sie w tym wypadku przydal
    jestem otwarty na inne proozycje i podpowiedzi jak monitorowac prace silnik
    jesli wskaznik afr to prymitywny pomysl to moze cos podobnego do
    apexi http://garazraceteam.pl/sklep/product_info.php?products_id=1495
    lub innego urzadzenia pozwalajacego na monitoring i odrazu zmiane ustawien w czasie rzeczywistym

  • #4 07 Sie 2008 14:11
    DOHC
    Poziom 19  

    z tego co wiem to żeby wykonać taki kontroler do szerokopasmówki to nie jest takie hop siup , zgłębiałem trochę temat , wieczorem jak będę miał trochę czasu to odnajdę link do strony na której jest info na temat czegoś takiego

  • #6 07 Sie 2008 23:17
    DOHC
    Poziom 19  

    Tak to chyba to , orientowali sie ktoś czy jest to realne do wykonania poniżej kosztów innovate ?

  • #7 12 Sie 2008 11:20
    Ch.M.
    Poziom 27  

    Jestem w trakcie tworzenia.
    Mam schemat układu "konwertera" i PCB w protelu i czekam na płytkę. Konwerter wysterowuję sondę i na wyjściu podaje sygnał 0-5V. Schemat jest lekko zmodyfikowany z tej strony co link 2 posty wyżej. Koszty innovate na pewno nie sa małe, a układ można samemu wytrawić na płytce.

  • #8 12 Sie 2008 18:17
    DOHC
    Poziom 19  

    trochę zglebiłem ta stronę i interesuje mnie tylko jedna sprawa . Czy to robisz pod sondę boscha lsu 4 bodajże czy pod tą ntk ?

  • #9 13 Sie 2008 09:59
    Ch.M.
    Poziom 27  

    Oczywiście pod LSU 4.2
    NTK jest troszkę za drogie.

  • #11 13 Sie 2008 10:57
    Ch.M.
    Poziom 27  

    Koszt elementów do układu konwertera to 20-30zł. Koszt wytworzenia PCB pomijam bo może to być 10zł albo 100zł zależnie czy robisz sam czy zlecasz płytkarni. Jeśli chcesz wyświetlić AFR to musisz dorzucić jeszcze jakiś zegar i ewentualnie drobne dopasowanie do tego zegara. Nie ma konieczności używania mikrokontrolera. Największa trudność to zamontować sondę lambda w układzie wydechowym. Jeśli masz szerokopasmową sondę już w pojezdzie to prawdopodobnie wystarczy prostrzy układ (bez sterowania grzałką sondy), ale nie dam sobie palca za to uciąć, póki sam nie sprawdzę.

    P.S. Na razie czekam na płytkę i później będę ją uruchamiać. Po tym etapie zaprojektuję wersję 2 zminiaturyzowaną i zoptymalizowaną i na pewno podziele się schematami

  • #12 27 Sie 2008 00:40
    kazeciak
    Poziom 15  

    Witam

    Czy przypadkiem na PCB od ECU tej Hondy nie ma wyjscia (dil 5pin?) do "telemetrii" ? Pamietam, że Hondy miały takie rzeczy, a informacje o tym można odszukać gdzieś na pgmfi.org łącznie z softem na PC (HonaLog ?)

    Pozdrawiam

  • #13 21 Lis 2008 00:51
    MAREK74
    Poziom 20  

    Ch.M w czym pisałeś program na uP do sterowania pompą jonową?
    i jak chcesz zkalibrować to wszystko?

  • #14 06 Sty 2009 00:55
    Rompek
    Poziom 11  

    A ja wam powiem tyle, ze gosc z allegro ktory sprzedaje sprzet z pierwszego linka to kawal chama. Jak chcecie miec sprzet ten ktory on sprzedaje zajzyjcie na ebay.co.uk lub ebay.com, bedziecie czekac na sprzet tyle samo ale bez jego prowizji ;) (200-300zl)

    Ch.M. Jakies postepy w pracach ??

  • #15 06 Sty 2009 21:57
    loodvis
    Poziom 14  

    Rompek napisał:
    A ja wam powiem tyle, ze gosc z allegro ktory sprzedaje sprzet z pierwszego linka to kawal chama. Jak chcecie miec sprzet ten ktory on sprzedaje zajzyjcie na ebay.co.uk lub ebay.com, bedziecie czekac na sprzet tyle samo ale bez jego prowizji ;) (200-300zl)

    Ch.M. Jakies postepy w pracach ??


    Co jest z nim nie tak ? Wbrew pozorom wielu ludzi ma opory przed ściąganiem części z zagranicy i wolą wydać kilkanaście procent więcej żeby ktoś dał sprzęt na miejscu. Wiem to z doświaczenia. Nie widze niczego złego za branie pieniędzy za takie "pośrednictwo", za wdzięczność niestety nawet bułki się nie kupi.....

  • #16 07 Sty 2009 02:46
    Rompek
    Poziom 11  

    loodvis napisał:
    Rompek napisał:
    A ja wam powiem tyle, ze gosc z allegro ktory sprzedaje sprzet z pierwszego linka to kawal chama. Jak chcecie miec sprzet ten ktory on sprzedaje zajzyjcie na ebay.co.uk lub ebay.com, bedziecie czekac na sprzet tyle samo ale bez jego prowizji ;) (200-300zl)

    Ch.M. Jakies postepy w pracach ??


    Co jest z nim nie tak ? Wbrew pozorom wielu ludzi ma opory przed ściąganiem części z zagranicy i wolą wydać kilkanaście procent więcej żeby ktoś dał sprzęt na miejscu. Wiem to z doświaczenia. Nie widze niczego złego za branie pieniędzy za takie "pośrednictwo", za wdzięczność niestety nawet bułki się nie kupi.....


    A no wiesz. Nie pisze tylko dla tego ze zobaczylem aukcje i sobie gadam ze dolicza kase.Znam go bo niestety krotko mowiac wydymal mnie na kase, nie mialem sily dochodzic swoich racji, prozby i grozby nie skutkowaly, lac nie bede bo nie mam w zwyczaju. Jedno co moge zrobic to ostrzec.

    Pozdrawiam.

  • #18 26 Sty 2009 15:24
    szpaku
    Poziom 11  

    Lista szerokopasmowych sond lambda Bosch które można zastosować do projektu.

    Koszt sondy na allegro od 270 zł - 350 zł zależy od modelu.



    Zastosowane w projekcie :
    Bosch USA part # 17053 = 0 258 007 053 0 258 007 054 6 pin ale też działa
    Bosch USA part # 17014 = 0 258 007 057 0 258 007 058 = VW part # 021-906-262-B




    Gdzie występują takie sondy:


    0 258 007 053 (LS7053)******
    -------------
    FORD YM21 9F472 DA
    FORD 1109004
    VW 06A 906 262 AE

    VW - NEW BEETLE (9C1, 1C1) - 1.8 T
    VW - SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) - 1.8 T 20V
    VW - SHARAN (7M8, 7M9, 7M6) - 2.0



    0 258 007 057 (LS7057)*******
    -------------
    VW 021 906 262 B
    VW 036 906 262

    AUDI - A3 (8L1) - 1.8 T
    AUDI - TT (8N3) - 1.8 T
    SEAT - LEON (1M1) - 1.8 20V T
    SEAT - TOLEDO Mk II (1M2) - 1.8 20VT


    0 258 007 200 (LS7200)
    -------------
    HOLDEN 12575904


    0 258 006 066 (LS6066)
    -------------
    GMC 24450850
    OPEL 22 00 392
    OPEL 24 450 850
    OPEL 91 29 871
    OPEL 91 95 882
    OPEL 92 00 392
    OPEL 92 00 92
    SATURN 24450850



    Te też powinny działać

    Bosch P/N..............Vehicle/Part number/extra info
    ========================================================
    0 258 007 033 Volvo 2000 C70, 2.3 L & 2.4 L turbo. Bosch USA #17033
    0 258 007 036 Volvo 1999 S80 T6 (Front) Bosch USA #17036.
    0 258 007 044 Porsche Carrera 911 GT3 part # 996-606-168-01
    0 258 006 047 Volvo 1999 S70 2.4T. Volvo part 91 25 547 (possibly the same as Volvo part 94 54 597 used on first generation S80 2.4T and T5).
    0 258 007 053,
    0 258 007 054 VW 2000 Beetle 1.8 turbo. , Bosch USA #17053.
    0 258 007 057,
    0 258 007 058 VW1.8T and 2.8L VR6 Golf, Jetta and Turbo Beetle, VW part # 021-906-262-B, (AWW & AFP motors only) Bosch US part # 17014
    0 258 006 065 GM Cadillac Catera. GM part number 919-8809. Saturn part number 24450850. Same part as the 0 258 006 066 below, but different cable length
    0 258 007 085,
    0 258 007 086 VW 2.0 L
    0 258 007 090 Audi 2001 - 2003 A4 1.8T (Front) and VW 2001 Passat 1.8T (Front)

  • #19 28 Sty 2009 14:44
    toffic-k
    Poziom 16  

    czy ktoś podjął by się wykonania takiego kontrolera??

  • #20 30 Sty 2009 01:57
    murzyn_87
    Poziom 11  

    Jak wygląda sprawa ze złożeniem tego we własnym zakresie ? Z tego co widzę jest to złożone na kilku mikroprockach. Ktoś przekalkulował ile to wyjdzie z sondą, kontrolerem (+wysyłką/+złożenie) ... ?? Sondę bosch z kontrolerem innovate + interface na rs232 + włącznik itp itd cały zestaw można kupić za jakieś 800zł.

    http://allegro.pl/search.php?string=son*+szer*&category=3&order=p

    Ktoś zna może tańszą opcję samej sondy ??

  • #21 11 Lut 2009 23:02
    mcg1ver
    Poziom 14  

    poważnie pytam;ktoś to już poskładał do kupy i jest w stanie napisać ile chce za wykonanie tego kontrolera??

  • #22 11 Lut 2009 23:09
    MAREK74
    Poziom 20  

    masz przykład gotowego kotrolera na zdjęciu więc po co go składać
    a pozatym z czego byś chciał go poskładać??

  • #23 11 Lut 2009 23:22
    mcg1ver
    Poziom 14  

    hmm...Ty poważnie pytasz czy się nabijasz ? ile to w końcu kosztuje w całości z wysyłka?

  • #24 31 Mar 2009 20:22
    kiko_tychy
    Poziom 15  

    i jak z projektem - na all mozna kupic cos w okolicy 100 PLN ale po co placic tyle za wskaznik napiecia ?

  • #25 31 Mar 2009 23:09
    Moulder
    Poziom 23  

    kiko_tychy napisał:
    i jak z projektem - na all mozna kupic cos w okolicy 100 PLN ale po co placic tyle za wskaznik napiecia ?


    Mówimy tu o kontrolerze sondy szerokopasmowej, a nie o wskaźniku wyskalowanym na AFR - a to jest znaczna różnica cenowa.

    Za 100PLN to można mieć wskaźnik do sondy wąskopasmowej. Czyli odczyt: za bogato lub za ubogo i jaki z tego pożytek - żaden.

  • #26 01 Kwi 2009 20:54
    MAREK74
    Poziom 20  

    ale połowa nie trybi o co chodzi i wyskakuje z jakimiś stu złotymi

  • #27 01 Kwi 2009 22:04
    kiko_tychy
    Poziom 15  

    no to kontroler co potrafi ?

  • #28 02 Kwi 2009 18:14
    MAREK74
    Poziom 20  

    kontroler obsługuje sonde i na podstawie odczytów z niej wylicza AFR
    i jak narazie nie widać by ktoś z formułowiczów wykonał takie cóś

  • #29 20 Kwi 2009 23:28
    elmo0104
    Poziom 13  

    Dzisiaj przeglądałem ceny na ebay i przy kursie dzisiejszym dolara to można takie lc-1 kupić za 700-750 zł (sonda i kontroler) z przesyłką a na all widziałem za 899zł :| Jeśli ktoś zrobił i uruchomił to prooosze się pochwalić:D

  • #30 21 Kwi 2009 21:09
    kiko_tychy
    Poziom 15  

    A jak wyskalowac jakis voltomierz aby pokazywal to co trzeba ?
    Moze inaczej - jakie powinny byc wartosci ?