Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 - usterka skrzyni biegów po ulewnym deszczu

hylos 28 Lip 2008 08:48 8487 7
  • #1 28 Lip 2008 08:48
    hylos
    Poziom 12  

    Witam,

    do piątku biegi w moim Peugeot 406 HDI wchodziły niemal idealnie. Fakt, że czasem jedynka czy wsteczny ciężko wszedł, ale były to wyjątki.
    W piątek, kiedy wracałem autem do domu, po bardzo dużych opadach ulice w okolicach Katowic zmieniły się w strumienie. Wody czasem było do połowy koła. W sobotę rano odpalam auto ruszam 1 bieg, 2 i nagle 3 trójka nie chce wejść . Wchodzi do połowy i odbija, z 4 podobnie.
    Najpierw pojechałem do mechanika mówię co i jak i zasugerowałem że być może woda dostała się przez odpowietrzenie skrzyni. Wjechałem na kanał okazało się że olej na 90% nie jest z wodą - facet powąchał i sprawdził lepkość palcami ;) (zresztą po odkręceniu korka wlewowego za wiele się nie wylało) Cięgna też wydają się ok. Mechanik twierdzi, że skrzynie trzeba wymontować i zobaczyć (nie widzi związku z ulewą (co ja zasugerowałem))
    Zauważyłem też że 1,2 wchodzą też ciężej.
    Co to wszystko może oznaczać ?

    w sobotę zrobiłem mały test:
    w aucie przy wyłączonym silniku (wciśnięte sprzęgło) bez problemu można zmieniać biegi. Problem zaczyna się już po zapaleniu silnika (przed jazdą) 3 i 4 bieg wchodzi z wyraźnym oporem albo całkiem nie chce wejść. Podobnie jest podczas jazdy. 3 i 4 bieg to tragedia - nie chcą wchodzić. Pomaga kilkukrotne wysprzęglenie i ponowne wbijanie biegu.

    Auto przez cały weekend stało na słońcu (u nas było chyba ze 28 st.) Dziś rano postanowiłem podjechać do garażu kumpla i o dziwo biegi wchodzą prawie bez problemu. Zrobiłem dystans ok 10 km i cały czas zmiany biegów 3 -> 4 -> 5 i redukcje. Sporadycznie pojawił się problem przy trójce. Postanowiłem profilaktycznie odpowietrzyć hydrauliczny tłoczek wspomagania. Po tym zabiegu kolejna rundka i biegi wchodzą podobnie jak przed odpowietrzeniem (czasem problem z trójka) - czyli układ raczej nie był zapowietrzony. Tak na chłopski rozum coś wysycha na słońcu i samochód wraca do normalnej formy, ale czy ktoś mi podpowie co to może być ?

    kolejne spostrzeżenia są takie: auto bez problemu przełącza biegi na zimnym silniku, problemy pojawiają się po rozgrzaniu silnika.

    Dodam że auto ma przejechane 400 tys km (skrzynia też) natomiast sprzęgło co najmniej 140 tys.

    pozdrawiam
    Irek

    Regulamin pkt 11 i podpunkty. Popraw temat! <Błażej>

    0 7
  • #2 28 Lip 2008 16:34
    glurak
    Poziom 25  

    Zmien olej w skrzyni na Shell Gear Oil SL

    0
  • #3 31 Lip 2008 23:49
    autopl
    Poziom 12  

    Ja sprawdzilbym sprzęgło i tuleję prowadzącą łożysko oporowe po zaliczeniu wody (może z błotem )łożysko lub tarcze na wałku mogą się przycierać spróbuj znaleść dojście do wałka sprzęgłowego i zlej go mocno preparatem myjącym i lekko naoliwiającym coś jak WD-40

    0
  • #4 03 Maj 2012 22:30
    lukasz1981
    Poziom 11  

    Miałem podobną sytuację jak hylos, wracałem z pracy do domu i nagle z powodu ulewy na drodze zrobiła się rzeka.
    Po kilku godzinach miałem problem z turbem, auto strasznie muliło zero mocy. Potem odzyskał moc, a potem znowu nic. Dopiero na drugi dzień wróciło wszystko do normy.
    Problem jednak wystąpił identyczny jak u hylosa, czasem biegi wchodzą idealnie a czasem trzeba je ponownie wrzucić.

    hylos jak sobie z tym problemem poradziłeś ?

    0
  • #5 06 Maj 2012 16:30
    hylos
    Poziom 12  

    Witam,

    dzięki za odpowiedź po... 4 latach ;), ale do rzeczy. Moje auto jest już zdrowe, wymieniłem olej na elf syntetyczny (nie pamiętam dokładnie jaki to był model). Problem wtedy powoli ustępował. Obecnie auto ma prawie 500 000 km a skrzynia chodzi lepiej niż w Corolli E12 mojej żony.
    Nie jestem pewien czy to wymiana oleju pomogła, czy może samo by przeszło, jednak przy moim przebiegu warto olej chyba wymienić. Ten stary wyglądał bardzo nieciekawie (smolisty) w porównaniu z syntetycznym

    pozdrawiam

    0
  • #6 06 Maj 2012 18:30
    lukasz1981
    Poziom 11  

    Olej wymieniałem w tamtym roku na TOTAL Transmission BV 75W80 (taki zalewają fabrycznie). Spuściłem go i wydaje się OK, nic nie przybyło (wody?), wlałem z powrotem. Odpowietrzyłem wysprzęglik, ale niestety problem pozostał.
    Najgorzej wchodzi 3, trzeba powtarzać czasem nawet 2 razy, czasem wejdzie z lekkim oporem, a czasem normalnie.
    Może wysprzęglik wymaga wymiany, trudno pojeżdżę trochę i zobaczę.
    Jak nie przejdzie wymieniam wysprzęglik.

    EDYCJA:
    Na razie nic nie robiłem i widzę poprawę, 3 bieg już bardzo rzadko nie wchodzi, czasem haczy przy wbijaniu.
    Dziwna przypadek, możliwe że coś z cięgnem było nie tak.

    0
  • #7 01 Lip 2013 11:00
    lukasz88r
    Poziom 1  

    Witam. Po ostatniej ulewie w moim 406 2.0 hdi wystąpił identyczny problem z wrzucaniem 3 i 4 biegu, czy ktoś z was znalazł przyczynę tej usterki?

    0
  • #8 01 Lip 2013 20:25
    lukasz1981
    Poziom 11  

    U mnie przeszło z czasem, a już martwiłem się będzie skrzynia do roboty.
    Ciekawe dlaczego taki problem występuje po wielkich ulewach i kałużach.

    Filmik z problemem:

    Link

    0